آخرین مقالات

سپتیک لجن گیر

سپتیک لجن گیر

 یکی از روش های کاملا مقدماتی و بسیار ساده برای جدا نمودن لجن ها از آب روش تخلیه لجن گیر یا همان سپتیک ساده میباشد . این لجن ها در پس آب ها ایجاد میگردند و طی فرآیند  تصفیه و یا بیولوژیک کردن فاضلاب از آب جدا میگردند . البته که عمل سپتیک یا لجن گیر در آب فاضلاب های متعدد، متفاوت میباشد . و این مسئله بسته به نوع پس آب های فاضلاب است  که متغیر بوده و کارکردش در انواع آن ها دارای طراحی های ساده و پیشرفته است ‌.

این  نوع از لجن گیر ها در بخش خانگی ، بهداشتی صنعتی و چربی گیری ها استفاده می شوند . فاضلاب ها به وسیله لوله های ورودی وارد بخش اول سپتیک میگردند که این بخش به وسیله دیوار جدا کننده از بخش دومی مخزن مجزا می شود که دو سوم حجم سپتیک را شامل میگردد .

بعد از این که فاضلاب به این بخش ورود کرد ؛ ذرات خارجی و هر مواد معلقی که درون آن هست به سمت پایین حرکت و در آن جا سا‌کن می شوند و از طی دیگر چربی ها ، روغن ها و لجن ها بر روی آب شناور میگردند.

شما میتوانید برای انجام لوله بازکنی در تهران روی کلیک کنید.

چاه فاضلاب یا سپتیک

سپتیک چربی گیر

حال به توضیحاتی در باب سپتیک چربی میپردازیم که به عنوان وسیله ای بسیار کارآمد و مکمل پکیج تصفیه در فاضلاب قرار میگیرد و همانطور که از نامش برمی آید وظیفه حذف چربی ها و آلاینده های فاضلابی را دارد . همانطور که نسبت به چربی ها آگاهی های نسبی داریم می دانیم که همه مواد چربی زا غیرقابل تجزیه هستند و ماندگاریشان در فاضلاب موجب اختلال در سیستم تصفیه ای فاضلاب می شود . از همین رو چربی گیر ها در پکیج های تصفیه فاضلاب جای داده می شود .

ساختار چربی گیر ها

چربی گیر ها از لحاظ جنس بدنه به ۳ نوع مختلف تقسیم میگردند :

  • چربی گیر بتنی
  • چربی گیر پلی اتیلن
  • چربی گیر فایبر گلاس

استفاده از چربی گیر ها فقط منحصر به سیستم تصفیه در یک بخش بخصوص فاضلاب نمیگردد بلکه در همه سیستم های تصفیه ای به ویژه صنایعی که مواد فاضلابی چربی دارند بسیار کاربرد دارد همچون :

  • قالیشویی ها
  • رستوران ها
  • کارواش ها و …..

چربی گیر فایبر گلاس

این نوع از چربی گیر به عنوان بهترین چربی گیر شناخته می شود و عموما استفاده از آن بیشتر توصیه میگردد . این توصیه به دلیل مزایایی است که نوع فایبر گلاس چربی دار ؛ دارا میباشد . مزایایی همچون :

  • قیمت کم
  • راندمان بالا
  • مقاوم بودن و دوام زیاد
  • قابلیت مونتاژ
  • محدویت در تولید بوی نامطبوع

تانکر های جمع آوری

سپتیک یک نوع از تانکر های جمع آوری فاضلاب محسوب میگردد که در شبکه های فاضلابی جدیدی که ایجاد شده است قرار میگیرند این تانکر ها بعد از گذشت زمان پر شده و نیازمند تخلیه و لایه روبی هستند . این عمل را میتوانید به راحتی به به شرکت های تخلیه چاه واگذار نمایید .

چاه فاضلاب یا سپتیک

در حال حاضر سپتیک ها به دلیل همراه داشتن فواید بیشتر جای خود را به فاضلاب ها داده اند . یکی از فواید اصلی به کار گیری سپتیک ها نفس کشیدن محیط زیست و آب ها زیرزمینی از مواد فاضلابی میباشد . این تانک سپتیک و یا گند انبار ها را باید در مدت معینی تخلیه نمود در غیر اینصورت شرایط سخت تر خواهد شد . البته این موضوع در باب سپتیک هایی صدق میکند که نمیتوانند به صورت خودکار این عمل را انجام دهند .

برخی از سپتیک ها به طور خودکار فاضلاب ورودیشان را تخلیه و موجب خروج آب تمیز میگردند . اگر اقدام به خرید این سپتیک ها نمایید با گذشت هر چند سال یکبار میتوانید برای لایه روبی آن اقدام نمایید .

البته این سپتیک ها برای مکان های بکار میرود که ام‌آن دسترسی به فاضلاب در پایین ترین حده ممکن میباشد . هر نوع فاضلابی که وارد سپتیک گردد به صورت جداگانه از آب قرار دارد به گونه ای که بعد از تخلیه فاضلاب میتوان آب آن را مورد استفاده قرار داد و روانه طبیعت نمود .

 چگونه در پروسه تخلیه سپتیک ها از شرکت های تخلیه چاه کمک بگیریم

در حال حاضر بکار گیری ابزار های سپتیک ها گسترش چشم گیری پیدا کرده است . برای تخلیه سپتیک ها میتوانید از خدمات این شرکت ها کمک بخواهید تا در کمترین زمان تخلیه و لایه روبی اش را به نتیجه برساند . اگر در طی مدتی معینی یعنی ما بین ۱ تا ۵ سال اقدام به تخلیه و لایه روبی این سپتیک ها ننمایید ، نباید انتظار کارایی اولیه از آن را داشته باشید و البته هزینه ها سنگینی را برایتان به دنبال خواهد داشت .

چرا باید سپتیک لایه روبی شود

اگر تصمیم به استفاده از سپتیک به عنوان چاه فاضلاب دارید باید آگاهی لازم را داشته باشید که سپتیک بعد از مدتی پر میشود و جرم و چربی مواد فاضلابی را به خودش میگیرد ؛ بنابراین نیازمند تخلیه و لایه روبی میباشد . همانطور که گفتیم اگر تخلیه بموقع و پروسه لایه روبی اجرا نگردد نباید همچنان انتظار کارآیی سابق را از سپتیک داشته باشیم .

تاکید بر مواردی اصولی در باب تخلیه سپتیک تانک ها

آیا میدانید که سپتیک تانک ها علاوه بر این نوعی مخزن برای مواد فاضلابی محسوب می شوند به تصفیه فاضلاب نیز کمک میکنند . سپتیک تانک ها  در اندازه ها و ابعاد متعددی موجود میباشند .

فراموش نکنید همانطور که اشاره کردیم زمان تخلیه سپتیک تانک دارای زمانی معین ۱ تا ۵ سال است ، البته این تخلیه باید به صورت کاملا اصولی و با رعایت موارد بسیاری صورت گیرد تا بتوانیم قدرت و توانایی کارآیی اولیه اش را به آن باز گردانیم.

قبل از هر چیزی باید میزان لجن در سپتیک را اندازه گیری کنیم ، در صورتی که حجم لجن یک سوم مخزن سپتیک باشد باید نسبت به تخلیه و لایه روبی آن به سرعت اقدام گردد . اجباری در این مسئله نیست که شما خود را درگیر تمام مراحل لایه روبی و تخلیه نمایید بلکه میتوانید با سپردن این پروسه به شرکت های تخلیه چاه به سهولت این مسئله را رفع نمایید .

اینکه در چه بعد زمانی اینکار را انجام بدهید نیز یکی از مواردی محسوب میشود که باید بدان توجه کافی را داشت . یعنی اگر زمان ورود مواد فاضلابی به سپتیک سریعتر انجام گیرد مطمئنا تخلیه آن باید در زمان نزدیکتری انجام شود . اگر موادی فاضلابی غیرقابل تجزیه به سپتیک ورود کند موجب پر شدن زودهنگامش میگردد به همین جهت است که اسرار ورزیده میشود که لجن ته نشین سپتیک برآورد گردد تا از زمان تخلیه و لایه روبی آن نگذشته باشد .

معایب سپتیک تانک ها

  • در ضمن استفاده کردن سپتیک تانک مدام باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که از زمان تخلیه اش نگذرد و سرازیر نشود ؛
  • باید کنترل نمود که مواد سمی از طریق تخلیه چاه و توالت منتقل نگردد ؛
  • ایجاد لجن موجب بوجود آمدن مشکلات بسیاری در تصفیه می شود ؛
  • ایجاد محدودیت های محیطی ؛
  • اگر عملکرد سپتیک تانک دچار اختلال گردد ؛ مواد آلی و پاتوژن های باکتری و ویروس های موجود به محیط اطراف و آب های زیرزمینی نفوذ می کنند .

مزایای سپتیک تانک

  • تصفیه نمودن فاضلاب به سهولت انجام میپذیرد
  • کاهش هزینه
  • سهولت و سرعت در نصب ارزان
  • ایجاد شرایط برای تصفیه فاضلاب در نقاط دور و دارای عدم امکانات
  • در صورت کارکرد درست سپتیک تانک در طی فرآیند تصفیه ، آب های زیرزمینی به جای خودشان بازمیگردند
  • دارای هزینه کم در باب نگهداری و تعمیر سیستم
  • عدم نیازمند بودن به مصرف انرژی
  • در مقابل اسیدها و گازهای حاصل از فاضلاب دارای مقاومت شیمیایی بالایی میباشد
  • به طور مدام در حال تصفیه است
  • دارای آب بندی کامل و دقیق
  • دارای بهداشت و سالم بودن
  • قابلیت ساخت در هر ابعادی که مدنظر باشد
  • بسیار مقاوم و مستحکم در مقابل هر نوع شکستگی و ترک خوردگی همچون زمان وقع زلزله
  • دارای مقاومتی بسیار بالا نسبت به اشعه ماورا بنفش

 

سپتیک لجن گیر

سپتیک تانک های پلی اتیلن

 

این سیستم دارای دو جداره میباشد و از طریق اسپیرال از اندازه ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی لیتر ساخته می شود و متناسب با استاندارد های iso9969,DIn 16961,Isiri9116_2,EN13476 است . و روال نصب سپتیک تانک به صورت مکانیکی و جوش اکسترودی و کردند الکتروژن میباشد .

شکل ظاهری سپتیک تانک پلی اتیلن شبیه به استوانه افقی و اما سپتیک تانک بتنی شبیه به استوانه عمودی است .


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۲۱ آذر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram