آخرین مقالات

نحوه استفاده از اسید لوله باز کن و خطرات آن

در مقاله نحوه استفاده از اسید لوله باز کن و خطرات آن می توان گفت برای بازکردن لوله با اسید باید تمامی نکات را از همان ابتدا رعایت کنید. و آهسته اسید را در داخل فاضلاب بریزید. و پس از مدتی مشاهده کنید زمان استفاده و چگونگی نحوه کار با آن روی بطری اسید وجود دارد. سپس به مقدار لازم آب داخل لوله ها بریزید. تا مطمئن شوید که محلول از لوله ها خارج می شود. زیرا اگر محلول های اسیدی برای طولانی مدت در لوله های فاضلاب بمانند دچار پوسیدگی و از بین رفتن لوله ها می شوند. همچنین روش استفاده از اسید لوله بازکن جامد به این صورت است که آن را در لوله ورودی فاضلاب بریزید و قطره قطره آب روی آن بریزید. تا وارد لوله ها شود و به خوبی عمل کنند.

شایان ذکر است که بدانید اگر شدت گرفتگی لوله های خانگی شدید باشد خودتان نمی توانید با استفاده از اسید یا روش های دیگر لوله ها را باز کنید. در صورت حضور در تهران کافی است به سایت لوله بازکنی تخلیه چاه مراجعه کنید زیرا مجموعه ما یکی از بهترین خدمات لوله بازکنی را در کل تهران ارائه می دهد. مجموعه تخلیه چاه خدمات لوله کشی یا سایر خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه را در تمامی مناطق که شما در آن قرار دارید ارائه می دهد. فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

لوله بازکن اسید چیست؟

اسید لوله بازکن قوی یک ماده بسیار مفید برای از بین بردن رسوب در لوله های آب و فاضلاب است. خوردگی زیاد این ماده هر چیزی را که سر راهش باشد از بین می برد. و راه را برای آب باز می کند. اگرچه کاربردهای این مواد در زمینه لوله بازکنی مورد توجه قرار می گیرد. اما در صورت استفاده نادرست، آسیب زیادی به سلامت افراد وارد می کند. برای استفاده از این ماده باید به نکات ایمنی مربوط به بازکردن لوله ها توجه کنید.

 

علت گرفتگی لوله و راه های جلوگیری با آن چیست؟

لوله های گلو شتر یا چاه و تیغه های فاضلاب همیشه در خطر گرفتگی هستند. مواد اضافی که از فرآیند شستن ظروف، دوش گرفتن و غیره وارد چاه می شود. در این قسمت ها جمع شده و باعث گرفتگی لوله ها می شود. همچنین تجمع این مواد در نهایت مسیر عبور آب را باریک می کند. تا زمانی که جریان آب به سادگی از این مکان ها عبور نکند این مشکلات اغلب در خم لوله های آب رخ می دهد. برای جلوگیری از این مشکلات، استفاده از آب سرد برای شستن ظروف و اقلام چرب خودداری کنید. زیرا جریان آب سرد باعث سفت شدن مولکول های چربی می شود.

نحوه استفاده از اسید لوله باز کن و خطرات آن

رعایت استفاده از محلول های لوله بازکنی

لازم است بدانید ریختن محلول های متنوع مانند اسید در چاه های فاضلاب از متدهای لوله بازکنی و تخلیه چاه نیست. بنابراین رعایت برخی نکات ایمنی در این زمینه کافی است تا علاوه بر تاثیرگذاری در رفع گرفتگی لوله ها، سلامتی شما و سایر اعضای خانواده را تهدید نکند. رعایت نکات زیر جهت حفظ ایمنی و رعایت اصول نحوه استفاده از لوله بازکن اسیدی ضروری است:

  1. هر وقت خواستید از اسید برای رفع لوله های چاه استفاده کنید ابتدا باید آب موجود در لوله گرفتگی تخلیه شود.
  2. سپس محتویات بطری حاوی اسید فاضلاب را داخل لوله بریزید.
  3. سعی کنید کمتر از سی دقیقه صبر کنید. تا چاه بتواند به خوبی باز شود. در برخی از لوله ها، این مقدار متغیر است. قبل از هر اقدامی خواندن دفترچه راهنمای استفاده از لوله بازکن اسید ضروری است.
  4. در مرحله بعد حتما آب را داخل چاه بریزید. اگر آب را داخل چاه نریزید در نهایت باعث پوسیدگی لوله و نشت فاضلاب می شود.

 

نکاتی در مورد استفاده از لوله بازکن اسیدی

قبل از اینکه بخواهیم نکته اصلی در رابطه با لوله بازکن اسیدی را برای شما شرح دهیم باید بدانید که اسید لوله بازکن فقط برای رفع گرفتگی چاه و لوله های فاضلاب استفاده می شود. همچنین برای رفع گرفتگی سینک های ظرفشویی از مواد ساده تری استفاده می کنند. که استفاده از آنها خطر کمتری دارد برای استفاده از این ماده استفاده از دستکش های مخصوص برای جلوگیری از آسیب به پوست ضروری است. در این زمینه لوله کش ها نیز از عینک ایمنی استفاده می کنند تا دودهای اسیدی به چشمشان آسیب وارد نکند. لذا در هنگام خرید این اسیدها باید به غلظت آنها نیز توجه کرد. از اسیدهای غلیظ برای رفع گرفتگی لوله بازکنی استفاده نکنید زیرا این اسیدها به شدت به لوله های فاضلاب آسیب می رساند و باعث نشتی و ترک خوردن آنها می شود.

سخن آخر

در مقاله نحوه استفاده از اسید لوله باز کن و خطرات آن سعی کردیم اطلاعات جامعی در این مورد در اختیار شما قرار دهیم. البته شما حتی می توانید برای خرید محلول لوله بازکنی از مشاورین مجموعه تخلیه چاه راهنمایی بگیرید.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram