آخرین مقالات

منهول فاضلاب چیست؟ روش لایروبی

منهول فاضلاب چیست؟ وجود منهول فاضلاب در مسیر لوله کشی فاضلاب ضروری بوده و در صورت لایروبی می توانید اقدام به بازگشایی و تمیزکاری مسیر فاضلاب نمایید. برای اطلاع از روش های لایروبی از طریق منهول فاضلاب با ما  در مقاله منهول فاضلاب چیست؟ روش لایروبی همراه باشید.

منهول چیست

کلمه منهول به معنای آدم رو بوده و در واقع اتاق کوچکی است که در راه لوله فاضلاب ساخته می شود. تکنسین های مربوطه امکان دسترسی به لوله های فاضلاب اصلی را دارند که در زمان گرفتگی، مسدود شدن و موارد مشابه می توانند از این راه ها به لوله اصلی دسترسی داشته باشند. منهول فاضلاب دسترسی به لوله و شبکه فاضلاب و می توان به صورت دوره ای تکنسین های مربوطه بازدید های فیزیکی از مسیر فاضلاب داشته باشند.

منهول فاضلاب چیست روش لایروبی

دلایل لایروبی منهول فاضلاب

منهول فاضلاب تماس زیادی با فاضلاب عبوری دارد و در گذر زمان دچار آلودگی می شود. پس نیاز به لایروبی خواهد داشت. به دلیل انباشته شدن آلودگی ها، میکروب ها، باکتری های کثیف، باید تمیز شود. شرکت‌های مربوطه اقدام به لایروبی چاه و منهول فاضلاب می نمایند و این کار به صورت ماهانه انجام می شود.

اگر قصد لایروبی منهول فاضلاب را دارید، می توانید از مجموعه تخلیه چاه اقدام به لایروبی چاه فاضلاب مدنظر خود نمایید. شرکت تخلیه چاه از کارشناسان متخصص برای انجام لایروبی و تجهیزات تخصصی استفاده می نماید.

لایروبی منهول فاضلاب چگونه انجام می شود؟

برای لایروبی درب منهول فاضلاب را باز کرده و فردی برای لایروبی به داخل مخزن می رود. تمامی قسمت های درون منهول لایروبی کرده و تمیز می نماید. فرد لایروب باید تمام میکروب ها و جانوران موزی داخل مخزن را از بین برده و در آینده حجم فاضلاب باعث افزایش آن ها نشود. پس از بین بردن از بین بردن منبع کثیفی و فاضلاب هدف اصلی لایروبی منهول فاضلاب است.

انواع منهول فاضلاب

منهول های بتنی، آجری و پلی اتیلنی از جمله معروف ترین متریال ها در ساخت منهول محسوب می شود. امروزه لایروبی منهول های پلی اتیلنی آسان تر از منهول بتنی و آجری است و از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

اگر قصد تخلیه چاه، لوله بازکنی با دستگاه فنر فولادی مخصوص، تشخیص گرفتگی لوله و رفع مسدودی با دستگاه پیشرفته، رفع بوی فاضلاب، لایروبی با دستگاه مکنده و غیره را دارید، می توانید به سایت تخلیه چاه مراجعه نمایید.

انواع منهول فاضلاب

مزایا منهول پلی اتیلن

اتاق های منهول در فواصل استاندارد از همدیگر ساخته می شود و هدف از ساخت آن دسترسی و بازرسی های انجام شده جهت جلوگیری از انسداد خط لوله فاضلاب است. با این روش می توانید دسترسی آسانی به کانال های فاضلاب داشته باشید. استفاده از منهول پلی اتیلن باعث کاهش هزینه ها و به کارگیری اتصال کمتر می شود. می توانید از منهول های سایز کوچک تر استفاده کرده و امکان یکسان سازی فاضلاب از چند واحد آپارتمانی در یک مسیر خروجی وجود دارد.

در صورتی که قصد ساخت منهول را دارید، منهول های فاضلاب را با متریال پلی اتیلن بسازید که باعث کاهش هزینه ها در ساخت مسیر فاضلاب و منهول فاضلاب می شود.

استاندارد های ساخت منهول

مقاومت فیزیکی منهول اهمیت داشته و باید در عین سبک بودن، مقاومت بالایی داشته باشد. لایه داخلی منهول باید صاف و صیقلی باشد تا از نفوذ و لایه گیری فاضلاب جلوگیری نماید. مقاومت منهول در برابر اسید و باز اهمیت داشته و در زمان عبور فاضلاب دچار خوردگی نشود. همچنین منهول باید به شکلی طراحی شود که از نفوذ آب به زمین جلوگیری کرده و در زمان زلزله و موارد مشابه مقاومت بالایی داشته باشد.

ساخت منهول

توجه به فاکتور های مهم و استاندارد های ساخت منهول ضرورت داشته و می توان بر اساس نوع درخواست کاربر منهول های مناسبی طراحی نمود. پس از استفاده لایروبی ضرورت دارد و بهتر است از متریال های پلی اتیلن به جای منهول های آجری و بتنی استفاده شود.

در مقاله منهول فاضلاب چیست؟ روش لایروبی به صورت تخصصی به منهول فاضلاب پرداختیم. می ‌توانید جهت لایروبی منهول فاضلاب با کارشناسان فنی سایت تخلیه چاه در ارتباط باشید. همچنین در صورتی که قصد رفع بوی فاضلاب، رفع بوی بد فاضلاف حمام،لوله بازکنی , زهکشی گود، زهکشی ساختمان، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه پیشرفته و نقطه یاب را دارید، می توانید به سایت تخلیه چاه مراجعه ‌نمایید.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram