آخرین مقالات

تمیز کردن سبتیک فاضلاب

تمیزی سبتیک فاضلاب از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باعث پاکیزگی سرویس بهداشتی و حمام می شود. در صورتی که قصد اطلاع از روش های تمیز کردن سبتیک فاضلاب دارید، با ما همراه باشید.

سبتیک فاضلاب چیست

سبتیک مخزنی برای تصفیه فاضلاب بوده که با توجه به فرایند تجزیه و تصفیه فاضلاب انجام می شود. در این روش از فرایند های طبیعی و روش های شناور سازی مانند تجزیه به وسیله باکتری های بی هوازی برای تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می‌ گیرد. می توانید برای آب فاضلاب حمام، فاضلاب آشپزخانه، لباسشویی و غیره استفاده نمایید. تانک سبتیک ساده بوده و به شکل مستطیلی یا استوانه ای ساخته می شود.

سبتیک فاضلاب چیست

متریال ساخت سبیتک فاضلاب

به صورت عمده جنس مخزن از بتن و فایبرگلاس است. اما می توانید از انواع پلی اتیلن، کامپوزیت و مصالح بنایی مانند آجر استفاده نمایید. در واقع تانک هایی که متریال پلی اتیلنی مانند فایبرگلاس دارد، عملکرد بهتری خواهد داشت.

اگر قصد تخلیه چاه، حفر انواع چاه های آبی، لوله بازکنی، زهکشی گود، زهکشی ساختمان، رفع بوی فاضلاب، لایروبی و موارد مشابه را دارید، می توانید به سایت تخصصی تخلیه چاه مراجعه ‌نمایید.

مراحل تجریه فاضلاب در مخزن

  • مرحله اول جهت تمیز کردن سبتیک فاضلاب

مخازن سبیتک دارای مخزن تصفیه و تخلیه است. که ابتدا فاضلاب آب از لوله ورودی وارد مخزن تصفیه و با توجه به مکانیزم طراحی از دیواری مخزن خارج می شود. عملکرد این تانک به صورتی بوده گه در ادامه ذکر می کنیم.

فاضلاب وزن سنگین تری نسبت به آب دارد. در نتیجه به سطح پایین رفته و ته نشین می شود. روغن و چربی ها به دلیل وزن سبک در سطح  آب باقی می ماند. تجمع فاضلاب و لجن در مخزن باعث تکثیر باکتری و میکروب ها شده و واکنش های بیولوژیکی ایجاد می ‌شود. در این بازه مواد آلی تجزیه و فاضلاب تصفیه می شود. با انجام این واکنش حجم بزرگی از لجن ها تبدیل به گاز  و باعث کاهش حجم لجن و فاضلاب می شود.

  • مرحله دوم

در مرحله دوم فاضلاب ایجاد شده از طریق مسیر ارتباطی خارج می شود. با استدلال این که که چربی و روغن های بسیاری در سطح آب است.  آب زلالی از لوله خروجی خارج می شود. مخازن تانک ها پس از دو سال نیاز به تخلیه و لایروبی دارند. اما این زمان با توجه به محل نصب و ابعاد آن قابل تغییر است. یکی از مهم ترین اقدامات پاکسازی روغن و چربی فاضلاب‌ ها بوده تا بتواند مخزن به فعالیت خود انجام ادامه دهد.

سبتیک فاضلاب چیست

تمیز کردن سبتیک فاضلاب

با استفاده از روش های سنتی مانند تانکر های مکنده یا پمپ های لجن کش می‌ توانید دریچه چاه یا مخازن را باز کرده و اقدام به تخلیه فاضلاب نمایید. تمیز کردن سبتیک فاضلاب، اهمیت بسیاری در مکانیزم و عملکرد تصفیه آب دارد که پیشتر بررسی کردیم.

در صورتی که قصد تمیز کردن سبتیک فاضلاب را داشته یا قصد حفر چاه، لوله بازکنی، رفع بوی فاضلاب، لایروبی با دستگاه مکنده و تخلیه انواع چاه ها را در شهر تهران دارید، می توانید با کارشناسان سایت تخلیه چاه در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

لایروبی سبیتک

لایروبی و تمیز کردن سبتیک فاضلاب بسیار ضروری بوده و اگر از مخازن بتنی، آجری، پلی اتیلن و غیره استفاده کنید. ظرفیت محدودی داشته و مواد ته نشین شده فاضلاب باعث رسوب در دیواره ها و کف مخزن شده و به مرور حجم مخزن کاهش می یابد. یکی از دلایل پر شدن چاه فاضلاب همین عامل است. پس می توانید با توجه به نوع مخزن اقدام به لایروبی توسط تیم متخصص نمایید.

جمع بندی

در این بخش به بررسی تمیز کردن فلان فاضلاب پرداختیم و سعی داشتیم به متریال های مورد استفاده در ساخت این روش اشاره نماییم. مراحل تجزیه فاضلاب در مخزن را بررسی کرده و به روش های تمیز کردن سبتیک فاضلاب پرداختیم.

اگر نظری در مورد مطالب بررسی شده در این مقاله دارید، با ما در ارتباط باشید. همچنین برای استفاده از خدمات سایت مجموعه تخلیه چاه در تهران به سایت همین مجموعه مراجعه نمایید. مجموعه تخلیه چاه تهران در زمینه ‌های حفر چاه، لوله بازکنی، تشخیص ترکیدگی لوله، لایروبی، رفع بوی فاضلاب، زهکشی و غیر فعالیت می کند.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram