آخرین مقالات

نصب لوله زیر سینک ظرفشویی و سیفون روشویی

سیفون یکی از ملزومات است که در زیر سینک قرار دارد. بنابراین تمامی قسمت های سیفون زیر سینک، سینک، تک سینک، دو سینک و غیره دارای طرحی برای نصب سیفون است که با کمی دقت و حوصله می توانید بدون نیاز به تعمیر یا تعویض تیوب آن را انجام دهید.

همانطور که می دانید سینک یک وسیله بسیار ضروری در هر آشپزخانه ای است. که انواع ظروف، میوه ها و سبزیجات را می توان در این قسمت شستشو داد. بنابراین اجزای تشکیل دهنده سینک کاملا متفاوت است. و سیفون یکی از اجرای بسیار مهم آن می باشد. لذا امروز تولید سینک تنوع بالایی دارد. و روز به روز در حال تولید افزایش است. و همین موضوع باعث شده نصب و تعمیر سیفون زیر سینک نیز بسته به هر مدلی متفاوت باشد.

نصب لوله زیر سینک ظرفشویی و سیفون روشویی

لوله کشی فاضلاب سینک روشویی

این سینک ها به طور کلی به دو صورت طراحی می شود. یک مدل دارای دو سوراخ در دو طرف سینک است تا شیر آب بر روی آن نصب شود. همچنین مدل دیگر آن دارای سوراخی در مرکز سینک برای نصب شیر یک تکه است. که صرف نظر از مدل سینک و تعداد سوراخ ها، دانستن نحوه اتصال این دستگاه مهم است.

اگر به زیر سینک نگاه کنید، لوله های آب و فاضلاب متصل به آن را می بینید. بنابراین آب سرد و گرم با کمک شیلنگ ها که به ورودی شیر نصب شده روی سینک متصل است. حتی با وجود شیر آب، نحوه نصب و راه اندازی لوله کشی بسیار ساده به نظر می رسد. اما لوله های فاضلاب این دستگاه جزئیات بیشتری دارند که در ادامه قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.

 

مراحل نصب انواع سیفون ظرفشویی

نصب سینک یک و دو نفره یکی از مهمترین کارهایی است که هر فردی باید بداند. زیرا در بسیاری از مواقع برای جلوگیری از بالا آمدن آب از سینک باید سیفون را کاملا باز و پس از شستشو مجددا نصب کنید. ضمن اینکه تیغه های سیفون ظرفشویی پلاستیکی هستند و ممکن است خیلی زود ترک بخورند و بشکنند و چاره ای جز تعویض و نصب قطعه بهداشتی وجود ندارد. در ادامه مطلب به نصب لوله زیر سینک و بررسی آموزش مرحله به مرحله نصب تیغه های سینک تک کاسه و دو کاسه می پردازیم. در ضمن ابتدا به معرفی اجزای سیفون می پردازیم تا با درک بهتری بتوانید لوله زیر سینک را آب بندی کنید.

چرا سیفون زیر سینک نصب می شود؟

نصب لوله زیر سینک ظرفشویی و سیفون روشویی

شاید بارها و بارها به این فکر کرده باشید که نصب سیفون ظرفشویی چه فایده ای دارد؟ یا دلیل استفاده از آن چه می باشد؟ یا شاید چرا سینک به طور مستقیم به چاه متصل نمی شود؟ به این دلیل که خیلی زود انواع سوسک ها و حشرات در آن زاد و ولد می کنند. اگر سینک به طور مستقیم به چاه فاضلاب متصل باشد، این حشرات به راحتی وارد آشپزخانه می شوند. و دیگر نمی توان از ورود سوسک ها به داخل سینک جلوگیری کنند.

یکی دیگر از دلایل وجود سیفون زیر سینک، جلوگیری از پخش شدن بوی فاضلاب در آشپزخانه است. البته در نظر داشته باشید که اگر سیفون را مرتب تمیز نکنید، در نهایت منشا بوی نامطبوع آشپزخانه می شود.

 

نقاط مهم در اتصالات زیر سینک

پس از بستن شیلنگ سیفون ظرفشویی، اطمینان حاصل نماید که کلیه اتصالات زیر سینک محکم است. و همچنین واشرها در جای خود قرار گرفتند و به یاد داشته باشید که اگر لوله ها مسدود شده باشند به هیچ وجه قادر به رفع آن نیست. حتما دفترچه راهنمای مربوط به برند خریداری را مطالعه نماید.

تکنسین های مجموعه ما می توانند با بهترین ابزار روز در هر نقطه از تهران، گرفتگی منزل شما را رفع کنند برای این کار فقط باید به سایت ما مراجعه کنید و اگر لازم باشد ارتفاع لوله ها را کمی کاهش دهید که برای انجام این کار می توانید با استفاده از یک چاقوی تیز یا کاتر، چند لوله صاف را از سمتی که فرز ندارد ببرید.

معمولا دستورهای لازم برای بستن لوله زیر سینک ظرفشویی همراه با مشخصات کامل در سایت ما بطور کامل درج شده است. لذا برای کسب اطلاعات و مشاوره بیشتر با کارشناسان مجموعه تخلیه چاه تماس حاصل نماید.

مقاله بروز رسانی می شود


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram