آخرین مقالات

دلایل گرفتگی لوله چاه

..

قطعا در طول زندگی روزمره خود با گرفتگی چاه توالت، لوله چاه آب و فاضلاب، سیفون ظرفشویی همچنین آب و فاضلاب حمام مواجه شده اید. لذا تمامی موارد ذکر شده می تواند ناشی از گرفتگی چاه لوله باشد. که باعث بالا آمدن آب و ایجاد بوی نامطبوع در ساختمان می شود. مثلا در حال شستن ظرف ها هستید و آشپزخانه بوی فاضلاب می دهد. در این صورت احتمال دارد که لوله تخلیه آشپزخانه شما چرب باشد و به زودی مسدود شود. اینجاست که باید برای رفع گرفتگی لوله ها اقدام مناسبی انجام دهیم.

در صورت مسدود شدن لوله بهتر است از اقدامات خودسرانه خودداری کنید. و کار را به متخصص بسپارید کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما هستند.

 

علل گرفتگی چاه چیست؟

در بیشتر موارد مسیر آب برای شستن ظروف یا توالت فرنگی مسدود می شود. و آب به خوبی نمی تواند این مشکل را حل کند البته این موضوع بیشتر در خانه های قدیمی اتفاق می افتد و هر از چند گاهی مجبور می شوید از لوله بازکنی استفاده کنید.

لوله های فاضلاب اصولا گرفتگی دارند و باید کسی آنها را باز کند. این داستان همیشگی ماست و می دانیم در صورت گرفتگی لوله های فاضلاب باید با لوله کش یا شرکت رفع گرفتگی لوله تماس گرفت. در ادامه می توان گفت آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا لوله های فاضلاب نشتی دارند؟ وقتی مسیر آب داخل لوله مسدود شود چه اتفاقی می افتد؟ علت گرفتگی لوله چیست؟ و بسیاری از سوالات دیگر که نیاز به پاسخ دارند. این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید که چرا لوله فاضلاب گرفتگی دارد و چرا باید لوله را باز کنیم؟

بنابراین یکی از مهم ترین دلایل گرفتگی لوله های می تواند تجمع مو و چربی ها داخل سیفون باشد. و متأسفانه این مواد به لوله های فاضلاب و سیفون های ساختمان های قدیمی که اغلب از چدن تولید شده اند تا پلاستیک آسیب می زند. و باعث پوسیدگی و سوراخ شدن لوله ها می شود. یادتان باشد برای بازکردن لوله ها به لوله بازکنی متخصص مراجعه کنید.

 

دلایل گرفتگی لوله چاه

 

به چه دلیل نباید از اسید برای رفع گرفتگی لوله استفاده کرد؟

لازم به ذکر است که بدانید بدترین کاری که برخی افراد در این زمان انجام می دهند این است که به سرعت محلول لوله بازکن یا اسید را داخل لوله می ریزند. باید بدانید این موضوع کار عاقلانه ای نیست. زیرا اول از همه داخل لوله پر از آب می شود. که با افزودن اسید رقیق قدرت خود را از دست می دهد. و در این صورت به اندازه یک سوراخ کوچک باز می شود. و دوباره مسدود می شود اگر لوله باز باشد و داخل آن اسید بریزید اسید اثری نخواهد داشت.

زیرا به سرعت از لوله عبور می کند اسید باقی مانده در لوله باعث باز شدن درزها و هدایت لوله آب به زیرزمین می شود که هزینه را دو برابر می کند. پس اصلا از اسید استفاده نکنید. اگر این مشکلات را تجربه کردید. فورا با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید. تا لوله شما را با فنر باز کند. و رسوب و چربی را تمیز کند تا زمانی که بتوانید حداقل شش تا هفت ماه از گرفتگی خلاص شوید.

 

دلایل گرفتگی لوله های فاضلاب آشپزخانه

لازم به ذکر است که بدانید یکی از مهم ترین علت های گرفتگی فاضلاب ها، استفاده از روغن مایع است. همچنین به دلیل مایع بودن روغن همراه با آب وارد فاضلاب می شود و ما به راحتی می توانیم آن را در سینک قرار دهیم و فکر می کنیم چون روغن مایع حالت آب دارد این کار در انسداد لوله های فاضلاب آشپزخانه تاثیری ندارد. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق هرگز داخل سینک روغن نریزید. مخصوصا روغن های جامدی که با سرد شدن سفت می شوند. و به درزهای لوله فاضلاب می چسبند و به مرور زمان خارج شدن آب از آن سخت می شود و برای شما مشکل ایجاد می کند.

دلایل گرفتگی لوله چاه

راه حل های لوله بازکنی فاضلاب

  • با استفاده از فنر لوله بازکنی
  • از آب جوش استفاده کنید
  • محلول نمک و سرکه
  • جوهر نمک
  • جوش شیرین

سخن آخر

ما در مقاله دلایل گرفتگی لوله چاه به طور کامل این مشکل را توضیح دادیم و از نحوه رفع این مشکل برای شما گفتیم. اگر می خواهید هچگاه دچار گرفتگی لوله نشوید. می توانید هر از گاهی یک تشت آب داغ همراه با پور لباسشویی را در لوله ها تخلیه کنید. این خود منجر به شستن لوله ها می شود. و در صورت گرفتگی حاد لوله ها می توانید به کارشناسان تخلیه چاه جهت لوله بازکنی تماس بگیرید


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram