آخرین مقالات

لایروبی چاه فاضلاب – لایه روبی چاه

لایروبی چاه

لایروبی چاه و لایه روبی چاه به عملی گفته می شود که طی آن مواد جامد و زائد درون چاه ها و سپتیک یا منهول ها خارج می کنن لایروبی چاه می گویند که به روش تخلیه چاه انجام می شود.( لایروبی کانال فاضلاب نیز به همین شکل می باشد) این مواد که معمولاً از قبیل : مواد جامد مانند چربی های مواد غذایی آشپزخانه ها و مو، مواد پلاستیکی ، چربی ها که در انباری چاه که حفر چاه صورت گرفته به مدت طولانی مانده و به مرور زمان سفت و فشرده شده مانند یک لایه عمل می کند و مانع از نفوذ آب به زمین می شود و باعث پر شدن سریع چاه فاضلاب می شود .

لایروبی چاه لایه روبی چاه
لایروبی چاه

لایروبی چاه فاضلاب

لایروبی چاه فاضلاب یعنی عملیاتی که طی آن اجسام ، گل و لای و لجن از مجرای گذر مایعات، اعم از آب یا فاضلاب، خارج می گردد. پاک سازی مجاری و بستر های آب و فاضلاب، برای حفظ سلامتی و تجدید منابع زیست محیطی و حتی مصارف ساخت و ساز، مهم است. لایروبی کانال فاضلاب در شهر ها به حفظ پاکی هوا و زندگی سالم شهروندان، کمک موثری می کند. هزینه لایروبی چاه فاضلاب و لایروبی چاه فاضلاب ساختمان ها، برای دفع درست فاضلاب و جلوگیری از بوی بد و تجمع حشرات و موش ها،  باید توسط افراد کاربلد، به صورت منظم انجام شود.

لایروبی چاه
لایه روبی چاه
لایروبی چاه

فیلم نحوه انجام لایروبی چاه

در فیلم زیر نحوه لایروبی چاه فاضلاب را با استفاده از نیروی انسانی درون چاه می بینید.
توجه نمایید ممکن است فیلم کمی ناخوشایند باشد.

نحوه انجام لایروبی چاه فاضلاب با نیروی انسانی

هزینه لایروبی چاه فاضلاب

این مورد هزینه و دستمزد لایروبی چاه فاضلاب را باید تماس بگیرید و اینکه چاه فاضلاب چه مقدار لجن داشته باشد و نوع لجن که باید لایروبی شود و چند مورد دیگر بستگی دارد.

لایه روبی چاه فاضلاب

لایروبی چاه فاضلاب و لایه روبی چاه با استفاده از نیروی انسانی که به درون چاه می رود را لایروبی با نیروی انسانی یا لایه روبی با نفر با استفاده از مقنی گویند.در بیشتر موارد این جامدات را درون بشکه ها ریخته و حمل می کنند. و در بعضی موارد در گونی ها ریخته و به وسیله ماشین کمپرسی حمل می شود.

لایه روبی چاه فاضلاب
لایه روبی چاه فاضلاب

لایروبی سپتیک تصفیه خانه فاضلاب

در شرکت ما کارهای لایروبی و لایه روبی چاه تخلیه چاه حفر چاه لوله بازکنی انجام می شود و بازدید از کارها در تمام نقاط تهران و حومه کاملا رایگان می باشد.و برای شرکت ها و کارخانه جات در کرج و مناطق آن بازدید و ارائه قیمت و مشاوره در ضمینه کار کاملاً رایگان می باشد.لایروبی سپتیک های تصفیه خانه به صورت قراردادی انجام شده و شرکت ما با اکیپ مجرب در خدمت شما مشتری عزیز می باشد.تا بتواند مشکل شما را حل نماییم.

لایروبی سپتیک تصفیه خانه فاضلاب
لایه روبی چاه فاضلاب
لایروبی سپتیک تصفیه خانه فاضلاب

لایروبی سپتیک تانک

لایروبی سپتیک تانک به وسیله تانکر مکنده و به وسیله نیروی انسانی انجام می شود.در لایروبی سپتیک , سپتیک ها دارای مخزن های هستند که نسبت به مصرف , لایروبی سپتیک آشغال گیر یا لایروبی سپتیک لجن گیر دسته بندی می شوند و روش تخلیه چاه آنها کاملاً متفاوت می باشد . لایروبی سپتیک لجن گیر در آن لجن انباشته می شود و در لایروبی سپتیک آشغالگیر در آن آشغال ها انباشته می شود.و باز انها را به لایروبی سپتیک لجن گیر صنعتی و خانگی تقسیم بندی می کنند.عموماً لجن گیر های صنعتی در تصفیه خانه های می باشد که در آن عمل تصفیه و جداسازی آب از لجن به وسیله باکتری های هوازی و بی هوازی صورت می گیرد.اما در تصفیه خانه های خانگی این عمل متفاوت است.

لایروبی سپتیک تانک
لایه روبی چاه فاضلاب
لایروبی سپتیک تانک

تخلیه و لایروبی منهول چربی گیر و لجن گیر

منهول ها در سر راه انتقال فاضلاب قرار می گیرند و معمولاً خطوط فاضلاب را به هم وصل می کنن و نسبت به عمقی که از سطح لوله ها دارند باعث می شود که آنها لجن ها و آشغال ها را در خود نگه دارند.و به وسیله عمل لایروبی و تخلیه چاه این مواد از آن خارج شده و باعث می شود که خطوط انتقال فاضلاب نگرفته و آب فاضلاب در حال انتقال باشد که در سطح شهر که خطوط انتقال فاضلاب انجام شده کاملاً مشخص است منهول می گویند.

تخلیه چربی گیر و لایروبی منهول 
لایه روبی چاه فاضلاب
تخلیه و لایروبی منهول

ما در شرکت خود این تضمین را می دهیم که با لایروبی این مواد و تخلیه چاه لجن کش و کفتراشی چاه فاضلاب ، چاه فاضلاب دوباره مانند قبل کشش جذبی آب را دوباره داشته باشد.

حتماً از متخصص های ما مشاوره بگیرید.

0912-772-771-3

برای تخلیه چاه و لایروبی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید شماره تماس: 3 771 772-0912

لایروبی کانال فاضلاب

لایروبی کانال فاضلاب ، عملیات خارج کردن گل و لای، پسماند و رسوب، لجن و سنگ، آشغال و ضایعات از بستر و مجراهای مختلف عبور آب و فاضلاب است.  لایروبی کانال فاضلاب شامل تراشیدن و زدودن بدنه کانال و چاه از لایه رسوبات و لجن هم می شود. لایروبی کانال فاضلاب، برای حفظ موازین بهداشتی، باید به صورت منظم در شهر ها انجام شود لایروبی کانال فاضلاب در شهر از طریق لایروبی منهول های فاضلاب در سطح شهر ممکن می شود.

لایروبی هم به صورت لایروبی رو باز – در مورد لایروبی نهرها، رودخانه ها و دریاها – هم به صورت لایروبی سرپوشیده – که مخصوص کانال های بسته، قنات ها، زیر پل ها و چاه ها است – انجام می شود.

لایروبی قنات ها از قدیم برای دسترسی به آب زلال و شیرین انجام می شد. لایروبی دریاها، دریاچه ها، نهرها و آبراه ها هم با شروع استفاده از شناور ها، متداول گشت.

لایروبی کانال فاضلاب
لایه روبی کانال فاضلاب
لایروبی کانال ها برای رفع گرفتگی و جلوگیری از آب گرفتگی معابر و حتی سیل لازم است

لایروبی با دستگاه ، یا تانکر لایروبی با دستگاه مکنده ( ساکشن ) ماشین آلات و مخازن جمع آوری فاضلاب و لجن هستند. کار لایروبی با لوله های بزرگ و منعطف که بهترین آن ها لوله هایی از جنس پلی اتیلن است، انجام می شود.

شستشوی کانال فاضلاب

شستشوی کانال فاضلاب مجاری و بسترهای ذخیره آب ، کاربردهای گوناگونی دارد؛ مثلا عمیق کردن بستر رودها، باز کردن مسیر کانال ها، پر کردن چاه های بستر دریا و یا زیر زمین، احیای اکسیژن آب و نیز جایگزینی مواد با کیفیت و مغذی برای آب، می باشد.

لایروبی رودخانه نهر ها
لایروبی نهرها از وقوع سیل جلوگیری می کند

لایروبی تحت دو عنوان انجام می شود: شستشوی کانال فاضلاب احداث و لایروبی ادواری. لایروبی احداث اولین عملیات لایروبی است که در مجرای مورد نظر انجام می شود و لایروبی ادواری، عملیات لایروبی بعد از آن است که به صورت منظم طبق یک برنامه زمانی اجرا می شود.

لایروبی کانال فاضلاب جانی دوباره به رگ های شهر می بخشد!

چرا لایروبی کانال فاضلاب شهر ضروری است؟ وقتی رگ ها و شاهرگ های شهر و ساختمان، دچار رسوب و گرفتگی می شود، بوی بد فاضلاب، آلودگی، احتمال شیوع بیماری های عفونی، موش و حشرات افزایش می یابد. لایروبی کانال فاضلاب شهر و شستشوی کانال فاضلاب ضروری است چون که بوی بد فاضلاب هر جایی به مشام برسد زننده است. چه در فضاهای شهر، چه اماکن عمومی و خیابان ها، چه در خانه و محل کار، علت اصلی این بوی ناخوشایند، پر شدن و گرفتگی چاه ها و کانال های فاضلاب، جوی های خیابان ها، نهرها و مسیل ها و حتی قنات ها است.

نیاز به لایروبی چاه فاضلاب به دلیل پر شدن و گرفتگی چاه فاضلاب، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد؛ از جمله ورود اجسام خارجی مسدود کننده، تجمع مو، رسوبات، ته مانده مواد غذایی، ته نشینی فضولات خانگی و صنعتی، تجمع ترکیبات شیمیایی مختلف از جمله مواد شوینده و غیره که به شکل لجن لایه ای روی کف یا دیواره های کانال ها و چاه های فاضلاب انباشته شده و مانع از جذب و عبور فاضلاب، توسط خاک بدنه ی چاه و کانال می شود. پر شدن چاه و کانال های فاضلابی، نتایج ناخوشایندی دارد، که مجموع این نتایج، آلودگی و به خطر افتادن سلامتی است. لازم است چاه ها و کانال ها به طور منظم و دقیق تخلیه شوند. عملیات تخلیه کانال و چاه فاضلاب در واقع همان لایروبی کانال فاضلاب است.

لایروبی کانال فاضلاب لایه روبی
شستشوی کانال فاضلاب

لایروبی کانال فاضلاب – لایروبی چاه فاضلاب

لایروبی کانال فاضلاب، معمولا یا به صورت دستی در جوی های شهری به وسیله مامورین شهرداری و یا پیمان کاران تخلیه چاه، و یا به وسیله بیل مکانیکی و سایر تجهیزات در ابعاد بزرگتر، انجام می شود. لایروبی کانال فاضلاب شامل تخلیه ، لجن کشی، کف تراشی است.

لایروبی چاه فاضلاب لایه روبی چاه
لایروبی چاه فاضلاب

لایروبی منهول های فاضلاب

چگونه در سطح شهر، برای لایروبی کانال فاضلاب، می توان به نقاط مختلف کانال دسترسی پیدا کرد؟ منهول کانال فاضلاب نقاطی از مسیر کانال فاضلاب است که به سطح خیابان راه دارد و توسط در پوش های گرد فلزی یا سیمانی ، در خیابان پوشانده شده است. این چاه ها، امکان دسترسی به کانال و شبکه فاضلاب را میسر ساخته و باعث تسهیل لایروبی کانال فاضلاب می شود.

لایروبی چاه فاضلاب - لایه روبی چاه
لایروبی منهول های فاضلاب

چاه های عمودی جهت کنترل لایروبی کانال فاضلاب در سطح شهر هستند.

لایروبی کانال فاضلاب  از طریق منهول به این صورت است که درپوش را باز کرده و فردی به داخل آن وارد می شود که ابتدا باید موش های داخل آن را ازبین برد و سپس فاضلاب درون آن را لایروبی کند. اگر منهول به خوبی لایروبی نشود باعث تجمع فاضلاب و پر شدگی می گردد. در فصل های بارانی، یکی از دلایل پر شدن و سرریز منهول های فاضلاب در سطح شهر همین عدم لایروبی کانال فاضلاب به صورت منظم است. کار لایروبی منهول ها توسط شرکت های تخلیه چاه انجام می شود.

تخلیه چاه لایروبی کانال و لایه روبی چاه فاضلاب
تخلیه چاه از جمله فرآیندهای لایروبی کانال و چاه فاضلاب است

لایروبی چاه فاضلاب خاص زندگی مدرن است، چاه های فاضلاب در قدیم یک بار مصرف بود!

با توسعه شهر نشینی و نیاز به تمهیداتی برای دفع فضولات از تمام شهر، سیستم فاضلاب همراه با کانال های بزرگ بسته یا روباز، و چاه ها و لوله های فاضلابی متعدد در جای جای شهر، ایجاد شد. به تبع برای حفظ کارآمدی سیستم فاضلاب و جلوگیری از پر شدن آن، لایروبی کانال فاضلاب و لایروبی چاه فاضلاب هم در سطح شهر و هم در منازل،  لازم شد. ( دیگر چاه های فاضلاب مثل زمان های کهن، یکبار مصرف نیست. ) لایه روبی چاه فاضلاب ، یعنی خارج کردن سنگ و هرگونه موادی که باعث پر شدن چاه شده است.

جنس خاک محل حفر چاه فاضلاب، در فرآیند پر شدن چاه تاثیر دارد. جنس چاه های فاضلاب به گونه ای است که قادر به جذب فاضلاب باشد، این نوع چاه ها را چاه های جذبی می نامند. چاه هایی که در مناطق با جنس سنگ هستند، مثل کوه ها، زود به زود پر می شوند؛ اما چاه هایی که جنس خاک آنها از  شن است، بعد از دو دهه و یا بیشتر، پر می شوند.

امروزه اکثر چاه فاضلاب منازل، از نوع جذبی هستند.

لایروبی چاه به وسیله مکنده ساکشن
لایه روبی چاه
لایروبی چاه به وسیله مکنده ساکشن

برای عملیات لایروبی چاه فاضلاب از نازل های شستشو استفاده می شود که انواع و کاربرد های مختلفی دارند: نازل تخم مرغی، نازل بمبی، نازل سه وجهی جلو بر، نازل قایقی، نازل ویبره، نازل چرخشی و …

برای لایروبی چاه فاضلاب، ابتدا مواد زائدی که باعث گرفتگی شده، توسط لوله های مکنده، خارج می گردد ( مکش لجن )، سپس توسط افراد متخصص رسوب و لایه های جداره های چاه، تراشیده و کنده شده، خارج می شود ( لجن کشی) و در نهایت چاه فاضلاب مجددا آماده استفاده می شود. کف تراشی نیز جز عملیات لایروبی است که در مورد لایروبی کانال فاضلاب، لایروبی قنات ها و لایروبی مسیل ها کاربرد دارد.

بوی بد فاضلاب ، بالا زدگی چاه توالت، حمام یا آشپزخانه، گرفتگی کفشور پارکینگ، و هجوم حشرات موزی مانند سوسک، از جمله علائمی است که لزوم لایروبی چاه فاضلاب و یا حتی لایروبی کانال فاضلاب ساختمان را یادآور می شود.

لایروبی مسیل ها

لایروبی مسیل های شهری نیز مانند آنچه در باقی موارد گفته شد، انجام می شود و مانع از پخش بوی لجن ( به خصوص مسیل هایی که مقصد لوله های فاضلاب هستند )، تجمع انواع حشرات موزی در فصل گرما، موش ها، یا سرریز شدن و آب گرفتگی معابر در هنگام بارش ها می شود.

لایروبی مسیل ها لایه روبی چاه
پیمانکاران در حال لایروبی مسیل

بازیابی لجن لایروبی شده

پس از مکش لجن و لای به داخل مخزن و تانکر لایروبی، رسوباتی که در حدود یک ساعت اول، ته نشین می شود، لجن خام نام دارد؛ که معمولا60 درصد لجن و لای لایروبی شده، را تشکیل می دهد. لجن خام در مرحله بعد به حوضچه های رسوب منتقل و تخلیه می شود؛  وقتی لجن خام، در معرض هوا و باکتری های هوازی قرار می گیرد، به لجن تازه تبدیل می شود که باید از حوضچه خارج گردیده و برای انواع مصارف صنعتی و شهرسازی، طبق اصول و استانداردهای مشخص، استفاده شود.

مواد لایروبی شده در مکان های دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا برای پر کردن گودال ها، ساخت جزیره های مصنوعی و .. البته در استفاده از آن باید کلیه موارد زیست محیطی و بهداشتی مد نظر قرار گیرد. از جمله خاک استخراج شده حاصل از لایروبی، بسیار غیر متخلل است و رسوبات زیادی دارد. پس امکان مصرف آن برای موارد زیست محیطی حتما باید توسط متخصصین محیط زیست و با بررسی جنبه های اقلیمی و زیستی محل استفاده از آن، تعیین گردد. پس دفع مواد استخراج شده در هر نوع عملیات لایروبی، بخش مهم عملیات است که نیاز به دانش کافی دارد وگرنه لایروبی نا صحیح هم برای بستری که لایروبی می شود و هم برای جایی که از مواد حاصل از لایروبی، قرار است پر شود، آسیب های زیست محیطی جدی به خصوص در طول زمان به همراه دارد.

لایروبی کف دریا
لایروبی کف دریا

لایروبی چاه آب

لایه روبی چاه آب که برای دست یابی به آب های زیر زمینی از جمله قنات ها حفر می شود نیز نیاز به لایروبی دارد. و با لایروبی تمام لجن های کف آن خارج می شود.

لایروبی قنات

در قدیم قنات ها یکی از مهم ترین منابع آب آشامیدنی و نیز مورد استفاده برای کشاورزی بودند، امروزه هم در صورت احیا و رعایت نکات اصولی می توان از قنات ها به عنوان منابع زیرزمینی آب، استفاده کرد. عملیات احیای قنات ها، همان لایروبی قنات ها است که بسیار اهمیت دارد؛ زیرا برعکس چاه آب، آب داخل قنات ها دائمی است و لایروبی قنات ها از جمله کار های بسیار سخت و طاقت فرسا است که برای شیرین سازی آب قنات، توسط مقنی ها انجام می شود تا گل و لای و اجسام آلوده کننده مسیر قنات از کف و دیواره های آن زدوده شود.

لازم به ذکر است که لای با لجن فرق دارد؛ لجن، پسماند ته نشین شده و نیمه جامد از بقایای تصفیه فاضلاب های خانگی یا صنعتی است. لای متشکل از گل و رسوب مواد طبیعی و خاک ( شن و ماسه ) است.

لایروبی قنات ها
لایه روبی چاه
لایروبی قنات طاقت فرساترین کارهای دنیا

سیستم های لایروبی طبق کاربرد های متفاوت در مکان های گوناگون لایروبی، انواع مختلفی دارد:

 مکش، مکش و دندانک ( مناسب خاک سیمان دار )، مکش و جت آب ( مناسب ماسه متراکم )، مکش و کاتتر هد، چنگک و بیل مکانیکی

لایروبی با بهترین تجهیزات و ابزار را از ما بخواهید تا تیم حرفه ای ما، رگ های ساختمان و شهر شما را احیا کنند و جانی دوباره بخشند.

تخلیه چاه فاضلاب و اجرای منهول 09127727713
تخلیه چاه فاضلاب و اجرای منهول 09127727713

درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram