آخرین مقالات

بهترین محل چاه ارت کجاست؟

بهترین محل چاه ارت کجاست؟ همانگونه که مستحضرید، انرژی الکتریکی در زندگی امروزی ما انسان ‌ها نقش بسیار مهمی دارد. در بسیاری از دستگاه‌های الکتریکی به منظور تخلیه جریان ناگهانی باید این جریان به زمین متصل شود. به طور کلی اتصال بدنه تمامی دستگاه‌های الکتریکی به زمین به منظور هدایت جریان ناگهانی و جلوگیری از بروز خطرات جانی و مالی است. قطعاً که حفر چاه ارت و استفاده از این چاه برای ایمنی بیشتر می باشد. به دلیل اهمیت بالای این چاه، آن را با نام چاه محافظ جان نیز می‌شناسد. اما بهترین محل چاه ارت دارای چه مشخصاتی است؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملتری کسب کنید.

بهترین محل چاه ارت

قبل از اینکه اقدام به حفر چاه ارت کنید، ابتدا باید درباره محل مناسب آن اطلاعاتی کسب نمایید. اهمیت حفر این چاه در یک مکان مناسب برای ایمنی بیشتر است. در صورتی که در یک زمین نامناسبی اقدام به حفر چاه کنید، قطعاً می‌تواند مشکلات بیشتری به بار بیاورد. برای حفر چاه ارت در نظر قرار دادن قوانین و استانداردها اهمیت دارد. در صورتی که قوانین و استانداردها توجه نشود شما اقدام به حفر چاه غیر مجاز می‌کنید. با این حساب مجازات سنگینی نیز در پی دارید. بهتر است با استانداردهای حفر چاه آشنا شوید.

بهترین محل چاه ارت

  • عمق چاه ارت باید بین ۴ تا ۸ سانتی‌متر باشد. این عمق، شامل یک عمق استانداردی است که در صورت نادیده گرفتن شما اقدام به حفر غیر مجاز می‌کنید. توجه داشته باشید که قطر چاه نیز باید ۸۰ سانتی‌متر در نظر گرفته شود.
  • هرگز در زمین‌های کشاورزی و مکان‌هایی با خاک روسی اقدام به حفر چاه نکنید، چرا که مقاومت چنین خاک‌هایی کمتر است. اگر هم در این مناطق چاه حفر شود، باید عمق کمتری برای آن در نظر بگیرید.
  • مقاومت زمین‌های شنی و سنگلاخی بسیار زیاد است. می‌توانید به دلیل این استحکام بالای خاک، چاه ارت را در چنین مکان‌هایی با مقاومت بسیار بالایی حفر نمایید.
  • میزان رطوبت و آب خاک باید در نظر گرفته شود. مکان‌هایی که دارای رطوبت و آب بیشتری هستند مکان مناسبی برای حفر چاه خواهند بود. سعی کنید چاه را تا حدی حفاری نمایید که به رطوبت برسید. با افزایش رطوبت در خاک قدرت انحلال در آن نیز بیشتر شده در این صورت یون‌ها نیز به سرعت جابجا می‌شود. با افزایش سرعت یون نیز هدایت آن بیشتر شده و سیستم ارتینگ نیروی الکتریکی اضافی را با قدرت بیشتری به زمین منتقل خواهد نمود.

اهمیت استفاده از چاه ارت

چاه ارت شامل یک چاله نسبتا بزرگ یا عمیقی است که در داخل آن یک سینی رسانای مسی قرار می‌دهند. این سینی یا صفحه را توسط سیم مسی به قسمت تابلو تست باکس اتصال می‌دهند. داخل این چاه نیز توسط بنتونیت پر می‌شود. این عملیات به منظور کم کردن مقاومت زمین، جذب رطوبت و همچنین جلوگیری از اکسید و خورده شدن صفحه و سیم صورت می گیرد.

  • محافظت از جان افراد در برابر نشتی جریان الکتریکی
  • افزایش ایمنی در تمامی محیط‌ های کارگاهی و تولیدی
  • از بین بردن نویز و بهبود عملکرد تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی
  • پیشگیری از آسیب رسیدن به تمامی تجهیزات در اثر اتصال الکتریکی
  • محافظت از تجهیزات در برابر میدان مغناطیسی و صاعقه
  • انحراف امواج مزاحم از سیستم و گیرنده‌ های رادیویی و مخابراتی

نکته

یکی از نکات مهم در رابطه با حفر چاه ارت نگهداری از چاه این است که، چاه نیاز به مراقبت دارد. توجه داشته باشید که برای انتقال انرژی اضافی به زمین چاه باید رطوبت داشته باشد. هر چند وقت یک بار بایستی بر اساس شرایط آب و هوایی، خاک محل چارت چاه را آبیاری کنید. چنانچه خاک رطوبت نداشته باشد، خاصیت خود را از دست داده.

نتیجه

در رابطه با حفر چاه ارت و انتخاب مکان مناسب برای حفر چاه اطلاعاتی ارائه شد. در واقع استانداردهایی برای حفر یک چاه وجود دارد. پس از اینکه این استانداردها را به طور دقیق بررسی کردند، اقدام به حفر چاه می‌کنند. نوع خاک، مقاومت زمین و دیگر شرایط برای انتخاب محل مناسب چاه اهمیت دارد. اما چه کسی می‌تواند این چاه را با رعایت استانداردها حفر کند؟ سایت تخلیه چاه به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سایت‌های تخصصی در زمینه حفر چاه ارت، حفر چاه آب، حفر چاه عمیق، تخلیه چاه و لوله بازکنی است. هم اکنون می‌توانید از کارشناسان این مجموعه جهت انجام خدمات مربوطه کمک بگیرید. حتی مشاورین این مجموعه اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با این مسائل به شما ارائه می‌دهند.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۳۱ تیر ۱۴۰۲
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram