آخرین مقالات

بهترین زمان برای حفر چاه

امروز قصد داریم در مورد بهترین زمان برای حفر چاه صحبت کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد این بحث با ما همراه باشید.

زمان حفر چاه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که با توجه به قاعده کلی می‌توانید اقدام به شروع پروژه ساخت و ساز یا حفر چاه نمایید. حفاری چاه باید به صورت گروهی و تیمی انجام  و مناسب ترین محل را برای چاه انتخاب و حفاری شود.

چاه آب چیست

چاه آب در واقع گودالی بوده که در زمین برای رسیدن به آب حفر می شود و با این کار می توان به سفره ‌های زیرزمینی دسترسی پیدا نمایید. اما به صورت کلی کیفیت آب به محل حفر چاه بستگی دارد اما کیفیت چاه را نیز باید در نظر داشته باشید. هر چقدر از تجهیزات تخصصی استفاده کنید، چاه عمیق تر خواهید داشت.

چاه آب چیست

فاکتور های مهم در حفاری چاه

  • بررسی نوع زمین

یکی از اقدامات اولیه برای حفر چاه، آزمایش خاک بوده و باید خاک محل مورد نظر کاوش و تجزیه و تحلیل شود. می توانید خاک شنی را در فصل بهار، زمستان، پاییز بررسی کرده اما خاک رس یکی از موانع بزرگ در فصل زمستان است. باید در فصل پاییز یا اول بهار پس از یخ زدایی زمین اقدام به حفاری نمایید. پس به نوع خاک توجه کرده و بر اساس تجهیزات تخصصی می توانید اقدام به حفر چاه آب نمایید.

  • بهترین فصل دمایی برای حفر چاه

یکی از مباحثی که در زمان حفر چاه مطرح می شود، بهترین زمان برای این کار است. معمولاً آب هوای گرم بهترین زمان برای حفر چاه است. می ‌توان در فصل های دیگر مانند زمستان نیز اقدام به این کار کرد. توجه نمایید که در فصل زمستان زمین یخ زده و تمامی گل و لجن ها از سطوح مختلف خاک از بین می رود. به دلیل سر شدن و سفت شدن خاک و لجن زار ها می توانید اقدام به این کار نمایید.

اگر قصد حفاری زمین را دارید، فصل زمستان بهترین گزینه است اما باید به نوع خاک و جنس خاک توجه نمایید.

فاکتور های مهم در حفاری چاه

تعیین محل حفر چاه بر اساس روش های سنتی و جدید

امروزه با توجه به تجهیزاتی جدید، حفر چاه آسان تر است. می‌توان از روش‌ های جدید برای اندازه گیری سطح آب، نوع خاک و بررسی آن ها استفاده نمایید. در نظر گرفته و باید با توجه به استاندارد های محل، فاصله از ساختمان ها و مقدار نفوذ آلودگی احتمالی چاه ها اقدام به حفر چاه مدنظر خود نمایید.

موارد حائز اهمیت در حفر چاه

در زمان حفر چاه باید به معیارهای همچون ارتفاع زمین از سطح دریا، موقعیت دقیق مکانی، عدم عبور لوله های گاز، لوله های آب، کابل های دفن شده برق و منابع آلودگی محل توجه نمایید. میزان فاصله چاه آب به ساختمان ها به نوع خاک و سنگ های محل حفاری بستگی دارند. این فاصله باید به اندازه ای  باشد که در لایه های خاک آلودگی های ساختمان ها و مناطق مسکونی نفوذ نکند. در ادامه به بهترین زمان برای حفر چاه و مجوز های لازم برای آن می پردازیم.

مجوز های لازم برای حفر چاه آب

مجوز های حفر چاه بر اساس نوع حفاری شما متفاوت خواهد بود. می توانید با توجه به حفر چاه خانگی، حفر چاه گلخانه‌ای، حفر چاه کشاورزی و غیره مجوز های لازم را دریافت نمایید. امکان حفر چاه های صنعتی و آب شرب نیز توسط سازمان آب و فاضلاب صادر می شود.

هزینه های حفر چاه

یکی از موارد حائز اهمیت جهت اطلاع از بهترین زمان برای زمان برای حفر چاه، اطلاع از قیمت روز حفاری زمین است. معمولاً با توجه به نوع کاربرد شما در نظر گرفته می شود. از هزینه های حفاری چاه می توانیم به قیمت حفاری با انواع دستگاه های ضربه های روتاری و غیره اشاره نماییم. در نتیجه باید متراژ چاه عمیق، نوع خاک، نوع دستگاه، محل حفر چاه و غیره در نظر گرفته شود.

سخن آخر

بحث امروز ما در مورد بهترین زمان برای حفر چاه بود. سعی داشتیم از نکته نظر های مختلفی به این بحث بپردازیم. اگر قصد تخلیه چاه، حفاری چاه، لوله بازکنی، بررسی ترکیدگی لوله، لایروبی، رفع بوی فاضلاب و زهکشی را دارید، می توانید به سایت تخلیه چاه مراجعه نمایید.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram