آخرین مقالات

بهترین روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب کدام است؟

در این مقاله به بهترین روش رفع گرفتگی می پردازیم و وب سایت تخلیه چاه بهترین سایت در این زمینه می باشد.

بهترین روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب کدام است؟

بهترین روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشی خواهد بود که با توجه به علت گرفتگی لوله و نوع موادی که در مجرای فاضلاب گیر کرده است، انتخاب گردد. عوامل مختلفی می توانند در انتخاب بهترین روش تاثیر بگذارند که مهمترین آنها علت گرفتگی است. لوله فاضلاب می تواند تحت عوامل زیر دچار گرفتگی گردد:

  1. اشیاء فلزی و یا پلاستیکی
  2. تکه های مواد غذلیی
  3. تجمع مو و پرز و نخ
  4. انباشته شدن مصالح ساختمانی
  5. مواد شوینده و صابونی
  6. تجمع دستمال توالت و دستمال کاغذی

و…

بهترین روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب کدام است؟

در صورتی که اصول ایمنی و استانداردهای لازم رعایت گردد موارد زیر می توانند به عنوان بهترین روش ارائه گردند:

  1. استفاده از آب جوش

ذرات چربی و روغن از اصلی ترین دلایلی است که می تواند لوله های فاضلاب را در سینک ظرفشویی و فاضلاب آشپزخانه دچار گرفتگی نماید. بنابراین اولین کار در این مواقع استفاده از آب جوش می باشد. برای اینکار بهتر است چندین بار آب جوش به مقدار زیاد تهیه کنید و پشت سر هم در لوله گرفته شده بریزید و مدتی از فاضلاب استفاده نکنید تا آب جوش فرصت آب کردن چربی ها را داشته باشد.

  1. با استفاده از مواد شوینده

در این روش بایستی ترکیبی از مایع ظرفشویی و آب را تهیه کرده و آن را کمی حرارت دهید. سپس این ترکیب را در چاه فاضلاب بریزید. پس از چند ساعت آب خیلی داغ تهیه کرده و دوباره آن را داخل فاضلاب بریزید. با این کار می توان گرفتگی را رفع نمود.

  1. استفاده از سرکه و نمک

محلول های مختلفی برای رفع گرفتگی فاضلاب وجود دارند که هر کدام از قدرت تمیزکنندگی ویژه ای برخوردار هستند. محلول سرکه و نمک کم خطرترین این محلول ها محسوب می گردد. بهتر است به میزان مساوی سرکه و نمک را با هم ترکیب کرده و سریع آن را داخل لوله فاضلاب خالی کنید. این محلول به دلیل ایجاد واکنش خواهد جوشید و موادی که موجب مسدود شدن لوله شده اند از آن خارج می شوند. لازم است در انتها از مقدار زیادی آب استفاده کنید.

  1. ترکیب جوش شیرین و نمک

استفاده از محلول جوش شیرین و نمک می تواند موثر باشد. برای اینکار حجم برابری از جوش شرین و نمک را ترکیب و داخل چاه بریزید. چند دقیقه ای صبر کنید و سپس آب جوش تهیه کنید و داخل فاضلاب بریزید تا مسیر فاضلاب را تمیز نماید.

  1. محلول جوش شیرین و سرکه

فاضلاب دستشویی و حمام عموما به دلیل مواد شوینده ته نشین شده و چربی و مو می تواند دچار گرفتگی شود. در این صورت می توانید محلول جوش شیرین و سرکه را تهیه و در چاه بریزید. لازم است در حدود یک ساعت صبر کرده و سپس مقدار زیادی آب را یکباره درون چاه بریزید.

  1. جوهر نمک

برای این روش بایستی نکات ایمنی را کاملا رعایت کنید. ابتدا 4 لیتر آب تهیه کرده و 3 فنجان جوهر نمک در داخل آن بریزید. محلول را داخل چاه فاضلاب بریزید. بعد از چند ساعت می توانید با استفاده از آب جوش مسیر فاضلاب را باز نمایید.

  1. فنر دستی

افراد حرفه ای برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب از فنرهای برقی استفاده می نمایند. با انجام اینکار می توان موادی را که در مسیر لوله انباشته شده اند را حرکت داده و آنها را به بیرون منتقل نمود. نوع دستی این فنرها هم موجود است که می تواند به بیرون کشیدن مقدار زیادی از مواد انباشته شده کمک نماید.

  1. تلمبه دستی

تلمبه دستی می تواند برای رفع گرفتگی فاضلاب گره گشا باشد. برای اینکار با قرار دادن تلبمه بر روی ورودی چاه از ورود هوا به داخل چاه جلوگیری کنید. حالا تلمبه را مرتبا به پایین و بالا حرکت دهید تا گرفتگی رفع گردد.

  1. استفاده از جاروبرقی آب

جاروبرقی آب از امکان مکش مایعات و آب برخوردار است که می تواند محتویات چاه را به بیرون منتقل نماید.

10.قلاب فلزی

اگر به وسایل و مواد ذکر شده دسترسی نداشتید می توانید با لوازمی که در اختیار دارید اقدام به ساخت وسیله ای شبیه به قلاب کنید. با این وسیله می توانید موادی را که موجب گرفتگی لوله فاضلاب شده اند را از داخل چاه خارج نمایید.

نتیجه

موارد زیادی در بالا ذکر شد که می توانند مشکل گرفتگی مجاری فاضلاب را حل نمایند ولی با این حال باز هم امکان باز نشدن گرفتگی وجود دارد که در این مواقع باید از متخصصین این حرفه کمک بگیرید.

 


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۰۹ تیر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram