آخرین مقالات

طوقه چاه چیست؟ نحوه طوقه چینی چاه و بستن درب چاه با آجر چینی چگونه است؟

آجر چینی چاه ، طوقه چاه ، طوقه چینی چاه ، بستن درب چاه
آجر چینی چاه ، طوقه چاه ، طوقِه چینی چاه ، بستن درب چاه

طوقه چاه یا آجر چینی دهانه چاه به آن قسمت از چاه می گویند که در بالای دهانه چاه قرار می گیرد و به شکل یک قیف برعکس می باشد و برای بستن درب چاه انجام می شود.انجام عمل طوقِه چاه را با استفاده از آجر و ملات را طوقه چینی چاه می گویند و این آجر چینی باعث می شود تا درب چاه در سطح زمین بسته شود و از افتادن افراد به درون چاه جلوگیری می کند و همچنین در خیابان ها با عبور افراد و همچنین کامیون ها و تریلرها از ریزش دهانه چاه جلوگیری می کند، البته این را در نظر بگیرید که یک طوقِه ناسالم و آسیب دیده و غیر استاندارد نمی تواند به خوبی عمل کند.

*چاه شامل دو قسمت اصلی شامل: میله چاه و انباره چاه است.و طوقه چاه بر روی میله چاه قرار می گیرد.،طوقه چاه آخرین کار پس از حفر چاه می باشد.

چرا به بستن درب چاه طوقه چینی می گویند؟

بستن درب چاه چون به صورت گرد است و رفته رفته آجر چینی کوچک می شود تا زمانی که مسیر لوله فقط باز باشد و یا با نصب گلدانی از محکم بودن درب آن اطمینان حاصل کرد.و این گرد بسته شدن درب چاه را طوقِه چاه می نامند.طوقه چینی فقط مختص به چاه نیست و در منهول های فاضلاب و همچنین سپتیک ها به کار می رود.

طوقه چینی

ریزش دهانه چاه و طوقه چینی

خبر های بدی که متاسفانه می شنویم از قبیل افتادن فردی به درون چاه ، ریزش چاه و افتادن ماشین به درون چاه و از این قبیل خبر ها همگی به دلیل این است که در آن چاه های ریزشی یا طوقِه به درستی اجرا نشده باشد یا به دلیل شکستگی لوله و ریزش آب بر روی طوقه و یا قسمتی از آجر چینی باعث ریزش دهانه می شود.البته پر شدن چاه به مدت طولانی و رسیدن آب به زیر طوقِه نیز موجب آسیب به آجر چینی می شود.

بستن درب چاه
بستن درب چاه

هنگام طوقِه چینی قسمت بالایی میله چاه نگه دارنده آجر چینی است به این صورت که به اندازه 1 آجر به طول 20 سانتی متر اطراف میله را به درون آن می رویم. و سپس ملات و آجر چینی انحام میگیرد.


ثبت دیدگاه شما

guest

14 نظرات
قدیمی ها
تازه ها بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
azizi
azizi
3 years ago

طوقه چاه و نحوه طوقه چینی چاه خیلی کمکم کرد ممنون

شباویز
شباویز
3 years ago

سلام.روز به خیر
آیا اگر بخواهیم به طوقه ی چاهی که قبلا چیده شده لوله ی تخلیه اضافه کنیم سوراخ کردن طوقه با مته جهت باز کردن محلی برای لوله به طوقه آسیب میزنه ؟ در این طور کارها به چه صورت باید عمل کرد؟

محمد تمسکنی
محمد تمسکنی
2 years ago

یه چله ۲ متری سره باغ نیاز داره به اجر چینی
متشکرم

محمد تمسکنی
محمد تمسکنی
2 years ago

ایا برا یه چاه ۲ متری توی باغ نیاز به آجر چینی هستش؟

عباس
عباس
1 year ago
پاسخ به  محمد تمسکنی

مگه چاه ۲ متری هم داریم؟

یار احمدی
یار احمدی
2 years ago

سلام آیا میشه روی دهانه چاه رو میلگرد بزارم و سپس روش بتن بریزم

امینی
امینی
2 years ago

سلام نحوه محاسبه تعداد آجر طوقه چینی چاه به چه صورت است



تاریخ ارسال : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram