آخرین مقالات

خارج کردن اشیاء قیمتی از درون لوله فاضلاب و توالت

در این مقاله به بررسی خارج کردن اشیاء قیمتی از درون لوله فاضلاب و توالت می پردازیم آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که اشیاء قیمتی تان به داخل چاه فاضلاب و یا توالت افتاده باشد؟ به عنوان مثال ممکن است انگشتر شما از دستتان سرخورده و به داخل چاه توالت افتاده باشد و یا در موقع استحمام بدون این که متوجه شوید گوشواره تان به داخل فاضلاب حمام افتاده باشد. آیا به این فکر کرده اید که چگونه می توان این اشیاء را خارج نمود؟

وب سایت رسمی لوله بازکنی در تهران

نحوه خارج نمودن اشیاء قیمتی از درون فاضلاب

در صورتی که متوجه شدید گوشی موبایل، گوشواره، انگشتر، گردنبند و یا وسایل قیمتی دیگرتان به داخل چاه فاضلاب افتاده است، لازم است خونسردی خودتان را حفظ کنید و با استفاده از روش های اصولی و صحیح نسبت به خارج نمودن آنها اقدام نمایید. ممکن است برخی از این اشیاء بعد از سقوط به داخل چاه از دسترس خارج شوند که در این صورت چاره ای به جز رفع گرفتگی ندارید. اشیائی که ممکن است به داخل فاضلاب افتاده باشند را می توان به دو دسته تقسیم نمود:

  1. گروه اول: ممکن است شیئی که به درون فاضلاب افتاده است از ارزش مالی چندانی برخوردار نباشد که در این مورد می توان به صابون، دسته تیغ و … اشاره نمود. این اشیاء قیمت زیادی ندارند ولی می توانند در مسیر لوله های فاضلاب و در زانویی آنها مانعی برای جریان فاضلاب ایجاد نموده و لوله را ببندند. در این مواقع می توان با استفاده از فنر اشیاء جامد را از داخل فاضلاب خارج نمود.
  2. گروه دوم : ممکن است شیئی که به داخل فاضلاب افتاده از ارزش مالی بالایی برخوردار باشد و یا حتی ارزش معنوی برای صاحبش داشته باشد. در این حالت لازم است این شی بیرون کشیده شود.

چگونه اشیاء قیمتی را از داخل لوله فاضلاب خارج کنیم؟

برای خارج نمودن انگشتر و طلا از داخل چاه روش های مختلفی وجود دارد بهتر است تمام جوانب را بررسی نموده و سپس روش مناسب را از بین آنها انتخاب نمایید. لازم است در مورد خانه های ویلایی که فاضلاب آشپزخانه و یا حمام در آنها به بیرون و یا فاضلاب شهری منتقل می گردد، خروجی فاضلاب را به سرعت مورد بررسی قرار دهید. پس از این کار می توانید روش های زیر را امتحان کنید.

  1. با استفاده از دست

ساده ترین روش برای درآوردن اشیاء از داخل لوله فاضلاب استفاده از دست است. بهتر است هر چه سریعتر با استفاده از دستکش نسبت به خارج نمودن شی قیمتی دست به کار شوید. این شیوه می تواند در صورتی که شی از دسترس خارج نشود سریع تر و راحت تر انجام بگیرد. اگر قصد امتحان این روش را دارید حتما دقت کنید زیرا لوله های باریک می توانند خطر گیر کردن دست را به دنبال داشته باشند. در این خصوص اصلا دستتان را تا آرنج به داخل لوله فرو نکنید.

  1. با استفاده از گیره فاضلاب

گیره فاضلاب نوعی گیره میله ای است که به دلیل انعطافی که دارد می تواند به عنوان وسیله ای برای خارج نمودن اشیاء از داخل چاه استفاده گردد. از این وسیله در صورتی می توانید استفاده کنید که شی ء موردنظر قابل دسترس باشد. طول این گیره ها تقریبا به اندازه 125 سانتیمتر است که با استفاده از سر آن که به حالت گیره قلابی شکل است می توان شیء موردنظر را خارج نمود. البته در صورتی که به این گیره دسترسی نداشته باشید می توانید از اشیاء دیگری که شبیه به آن باشد از قبیل مفتول، قلاب و یا گیره دستی استفاده نمایید.

  1. با استفاده از برداشتن توالت فرنگی

در صورتی که شی ء قیمتی در داخل فاضلاب توالت فرنگی افتاده باشد، بهتر است با استفاده از برداشتن کاسه توالت فرنگی به لوله فاضلاب و زانویی آن دسترسی بهتری داشته باشید. برای برداشتن کاسه توالت لازم است چسب دور آن را به وسیله چاقوی تیزی ببرید. پس از آن می توانید به یکی از روش هایی که در بالا ذکر شد، شی ء قیمتی خود را از درون فاضلاب خارج نمایید. در پایان هم دوباره کاسه توالت را در محل خودش قرار داده و عایق بندی نمایید.

کلام آخر

این موضوع در مواقعی می تواند اتفاق بیفتد که از کفشور مناسب برای فاضلاب ها استفاده نکرده باشید. استفاده از کفشورهایی که توری دارند، می تواند به میزان زیادی از احتمال افتادن اشیاء کوچک و بزرگ به داخل چاه فاضلاب جلوگیری نمایند. بنابراین همان طور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است؛ با قرار دادن کفشور از مسایل بعدی جلوگیری نمایید.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۲۱ تیر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram