آخرین مقالات

ریزش چاه و تعمیر چاه ریزش کرده

چاه‌های قدیمی پس از مدت زمان زیادی دچار ریزش می‌شوند، به همین دلیل باید در مواقع ضروری برای ترمیم چاه ، این نوع چاه‌ها اقدام کنید تا بتوانید از ریزش چاه جلوگیری کنید. شما می‌توانید برای دریافت این نوع خدمات از شرکت‌هایی مرتبط در این زمینه استفاده کنید. دقت کنید ترمیم این نوع چاه‌ها می‌تواند تا حد بسیار زیادی از هزینه‌های اضافی جلوگیری کند. زمانی که شما می‌توانید یک چاه قدیمی را ترمیم کرده و از آن استفاده کنید دیگر نیازی نیست چاه جدیدی را حفر کنید. در ادامه بیشتر درباره ریزِش چاه بحث می‌کنیم.اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری را در باره تعمیر چاه ریزشی کرده کسب کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

چطور بفهمیم چاه پر شده

تعمیر چاه ریزشی

دقت کنید در بسیاری از ساختمان‌های قدیمی عمر چاه‌ها بسیار زیاد است به همین دلیل نیز لازم است برای ترمیم و تعمیر این نوع چاه‌ها اقدامات لازم صورت گیرد. هرچه بیشتر از عمر این نوع چاه‌ها می‌گذرد، احتمال ریزش بدنه چاه نیز نسبت به قبل بیشتر است.

چرا باید چاه‌های ریزشی را تعمیر و ترمیم کنیم؟

دقت کنید بعداز سپری شدن مدت زمان زیادی از حفر چاه ، دیواره های آن دچار ریزشی می‌شود. پس از ریزِش دیواره های چاه به صورت کلی میله مربوط به چاه از بین می‌رود و دیگر نمی توان از آن به عنوان چاه استفاده کرد. اصطلاحا در این زمان چاه کارایی قبلی خود را نخوهد داشت و تنها حکم یک سوراخ بسیار بزرگ را دارد.

همین موضوع نیز می‌تواند به مرور زمان زیرساختمان را خالی کرده و خسارت‌های زیادی را به بار آورد. به همین دلیل نیز لازم است از وضعیت چاهای خود اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانیداز این خسارات جلوگیری کنید. اگر منزل شما قدیمی است، حتما لازم است از وضعیت چاه های قدیمی منزل خود اطلاعات کافی داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید در همان مراحل اولیه ریزِش دیواره چاه برای ترمیم و تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهید. بدین ترتیب می‌توانید از ریزش چاه جلوگیری کنید.

ریزش چاه فاضلاب
ریزش چاه فاضلاب

تعمیر چاه فاضلاب ریزش کرده

  1. چاه فاضلاب خانه ریزش کرده چکار کنیم ؟

    چاه ریزش کرده نگران نباشید اولین قدم مراقبت از کودکان و سالمندان است که به درون حفره ریزش کرده نیفتند، در زمانی که چاه ریزش می کند ممکن است زیر سرامیک ها و موزاییک ها خالی باشد پس از رفت آمد از 3 متری چاه خود داری کنید در پارکینگ ها گذاشتن وسایل و کشیدن نوار خطر به دور آن الزامی است.

  2. تعمیر چاه فاضلاب ریزش کرده به چه صورت می باشد؟

    به این صورت که اول کاملاً درب چاه و سپس طوقه چاه فاضلاب را برداشته وسپس خاک ریزِش کرده را به بالا انتقال می دهیم در صورت لزوم عمل تخلیه چاه را انجام داده و در آخر عمل کول گذاری و طوقه چینی مجدد را انجام می دهیم تا به وسیله آن بتوانیم چاه را کاملاً ترمیم نماییم.

  3. چطور از ریزش چاه جلوگیری کنیم؟ نحوه جلوگیری از ریزش چاه

    برای جلوگیری از ریزِش چاه ها از جمله 1- چاه آب 2- چاه فاضلاب 3- چاه جذبی 4- چاه توالت و … باید از سازه های بتنی به نام ( کول چاه) استفاده کنیم.

  4. چه کار هایی جزو تعمیر چاه فاضلاب می باشد ؟

    تبدیل چاه قدیمی به جدید ، تبدیل چاه کهنه به چاه جدید ، تبدیل چاه کهنه به نو ، ترمیم و بازسازی چاه فاضلاب ، تعمیر چاه ، تعمیر چاه فاضلاب کهنه و قدیمی ، تعمیر چاه دستی ، تعمیر چاه ریزش کرده ، تعمیر چاه ریزشی فاضلاب ، تعمیر چاه قدیمی فاضلاب ، همگی جزو تعمیرات می باشد.

دلایل کلی ریزش چاه

به صورت کلی ریزش چاه فاضلاب غیر از تمام شدن طول عمر آن می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. برخی از این عوامل را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  1. یکی از دلایل ریزِش چاه می تواند شیب نداشتن مناسب چاه در هنگام ساخت باشد.
  2. لوله های که در داخل چاه استفاده می‌شود، اغلب چدنی هستند که به مرور زمان دچار پوسیدگی می‌شوند و در نهایت نیز می‌توانند باعث ریزِش چاه شوند.
  3. دقت کنید هر عاملی که سبب پر شدن چاه فاضلاب شود، می‌تواند در مدت زمان طولانی باعث ریزِشی چاه شوند.
  4. جنس خاک کف و دیواره های چاه در مناطق مختلف باهم متفاوت است. مناطق کوهستانی خاک بسیار سفتی دارند که آب به راحتی در آن ها جذب نمی‌شود به همین دلیل نیز باید زودتر برای تخلیه ان وقت گذاشت. زمین‌های شنی کمتر نیاز به تخلیه پیدا می‌کنند و برای حفر چاه مناسبتر هستند.
  5. مسدود شدن دیواره های چاه فاضلاب می‌تواند سبب پر شدن چاه و در نهایت ریزِش آن شود. دقت کنید دیواره چاه چربی و روغن بسیار زیادی را جذب می‌کند و همین موضوع نیز مانعی در برابر نفوذ آب به داخل چاه خواهد شد.

علائم ریزش چاه

  1. بالا زدن آب از چاه های دستشویی و حمام
  2. پایین نرفتن آب از داخل چاه
  3. نشت بوی بد فاضلاب در فضای خانه
  4. بالا زدن کف صابون از چاه فاضلاب

نکات لازم برای جلوگیری از ریزش چاه

  1. اطلاع از محل دقیق چاه های ساختمان
  2. درصورت مشاهده نم در ساختمان باید فورا با فرد متخصص در این زمینه صحبت کنید.
  3. ترک های جدید موجود در دیوار را جدی بگیرید.
  4. بهتر است برای ایمنی بیشتر فاضلاب منزل خود را به فاضلاب شهری متصل کنید.
  5. هیچ گاه روی چاه از درپوش پلاستیکی و یا حلبی استفاده نکنید.

چگونه می‌توانیم ریزش چاه را به موقع تشخیص دهیم؟

برای این که متوجه شوید، آیا چاه دچار ریزش شده است یا خیر؟ می‌توانید یکی از شیرهای ساختمانی را باز کنید. سپس به دقت تمام نقاط خانه را گوش کنید اگر صدایی مانند ریختن آب از ارتفاع شنیدید، یقین پیدا کنید چاه پرشده است. این روش یکی از معمولی ترین روش‌های تشخیص پر شدن چاه است و می‌توانید از روش های دیگری نیز برای تشخیص پر شدن چاه و ریزِش آن استفاده کنید.

تعمیر چاه ریزشی
تعمیر چاه ریزشی

چگونه می‌توان چاه های ریزشی را ترمیم کرد؟

برای تعمیر چاه ریزِشی و ترمیم ریزِش چاه لازم است در ابتدا با کمک بلوک های سیمانی از ریزِش چاه جلوگیری می‌کنند. این بلوک های سیمانی داخل کول چاه جای گذاری می‌شوند.کول چاه درواقع نوعی استوانه سیمانی شکل است که از ریزِش چاه جلوگیری می‌کند و درواقع مانند ستون در چاه عمل می‌کند.

دقت کنید کول چاه نیز می‌تواند تا حد بسیار زیادی از ریزِش چاه جلوگیری کند. شما می‌توانید با کمک کول چاه یک چاه کهنه را با هزینه اندک به یک چاه نو و جدید تبدیل کنید. برای جلوگیری از ریزِشی چاه شرکت های مرتبط اغلب اقدام به ساخت کول چاه می‌کنند. کول چاه به ترتیب از داخل چاه شروع می‌شود و تا دهانه آن ادامه پیدا می‌کند و بدین ترتیب برای مدت زمان طولانی از ریزِش چاه جلوگیری می‌کند.(تعمیر چاه ریزش کرده )

البته تنها زمانی می‌توان از این روش استفاده کرد که میله مربوط به چاه سالم باشد. دقت کنید به همین دلیل تاکید می‌کنیم باید به موقع از ریزش چاه اطلاع یابید. زیرا در غیر این صورت دیگر نمی‌توانید از این روش استفاده کنید. دقت کنید اگر میله چاه دچار آسیب شده باشد، دیگر نمی‌توانید از چاه استفاده کنید و لازم است برای حفر چاه جدیدی اقدام کنید.

شما می توانید برای ترمیم و تعمیر ریزِش چاه از شرکت هایی در این زمینه کمک بگیرید. ترمیم چاه های ریزِشی از مهم ترین فعالیت‌هایی است که شرکت های تخلیه چاه ان را به بهترین نحو انجام می دهند. بسته به وضعیت چاه ریزِشی این شرکت ها راه حل های متفاوتی را برای ترمیم آن با توجه به تخصص خود به کار می‌گیرند. شما می‌توانید با ترمیم چاه از هزینه های اضافی برای حفر چاه جدید جلوگیری کنید.

ریزشِ چاه ازجمله مشکلات شایعی است که به مرور زمان ممکن است برای هر خانه ای اتفاق افتد. برای این که بتوانید از این مشکل جلوگیری کنید لازم است اقدامات پیشگیرانه ای را در این زمینه انجام دهید. در این مقاله درباره ریزشِ چاه بحث کردیم و شما می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب کنید. بدین ترتیب می توانید با مطالعه دقیق این مقاله از بسیاری از مشکلات و خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

چند نمونه از فیلم های زیر نشان میدهد که ریزش چاه چقدر میتواند خطرناک باشد و چند مدل ریزش چاه را میتوانید ببینید

در فیلم هایی که میبینید بعضی از چاه ها دهانه بالایی چاه همان طوقه چاه باعث میشود که کل محوطه یکجا به پایین بریزد و ممکن است انسان و حتی ماشین به درون آن بیوفتد که ممکن است مشکل شکستگی لوله یا پر شدن چاه و یا مشکل در طوقه چاه و کول چینی باعث این اتفاق بشود.

و در چاه های دیگر که در فیلم مشاهده میکنید ممکن است چاه در منطقه ای حفر شده باشد که خاک منطقه سست باشد و کول گذاری نشده باشد با کول گذاری از ریزش چاه میتوان جلو گیری کرد اما در مناطقی هم حتی با کول گذاری هم ممکن است چاه ریزش کند چون خاک بسیار سست است.

در چاه های قدیمی دیده شده که به مرور خاک بدنه میله چاه دچار ریزش میشود و میله چاه گشاد میشود و طوقه چاه را به درون خود میکشد


ثبت دیدگاه شما

guest

12 نظرات
قدیمی ها
تازه ها بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حیدری
حیدری
3 years ago

بسیار خوب بود و اینکه ترمیم چاه ریزش کرده فاضلاب شما انجام میدین چقدر هزینه داره..؟

تخلیه چاه
Admin
3 years ago
پاسخ به  حیدری

بله ترمیم و بازسازی چاه ریزشی فاضلاب (توالت و دستشویی)را کاملا تضمین شده انجام میدهیم.

روستایی
روستایی
3 years ago

هزینه بازسازی چاه قدیمی چقدر هست..؟

تخلیه چاه
Admin
3 years ago
پاسخ به  روستایی

جهت باز سازی چاه قدیمی حتما باید بازدید به عمل بیاید. جهت هماهنگی و بازدید لطفا تماس گرفته تا قرار بازدید از چاه به عمل بیاید.

کامران
کامران
2 years ago

چطورمیشود چاهی که کولهاش ناشاقول کارشده رااصلاح نمود.

تخلیه چاه
Admin
2 years ago
پاسخ به  کامران

مشکلی ندارد همانگونه استفاده کنید.اگر میخواهید شاقول کنید باید کول ها خارج شوند و مجدد نصب گردد.

Labissta
Labissta
1 year ago

سلام ببخشید چاه ساختمان بنده پر شده است باید چیکار کنم تخلیه ام کردم ولی باز پرشده

تخلیه چاه
Admin
1 year ago
پاسخ به  Labissta

سلام چاه شما پس از تخلیه چاه باید لایروبی و سپس کفتراشی چاه انجام گردد.

سیدهاشم نصیری
سیدهاشم نصیری
8 months ago

سلام من ساکن یک ساختمان ۴طبقه و۲۰واحدی هستم.مدتی هست که چاه فاضلاب ساختمان بازی درآورده وبااینکه دومرتبه نسبت به تخلیه آن اقدام کرده ایم بازهم پرشده که این موضوع کمی هم باعث نشست ساختمان شده،اقدام به حفرچاه جدیدی هم کردیم که متاسفانه به انبارچاه قبلی خوردومجبورشدیم چاه جدیدراپرکنیم وبیرون ازساختمان مجددادرحال حفرچاه جدیدی هستیم جال پرسش من این است باتوجه به تمام اینهاآیاامکان تعمیرچاه قدیمی وجوددارد؟درصورتیکه این امکان وجودداشته باشدهزینه احتمالی درچه حدودی میباشد؟امکان بررسی فیزیکی ازمشکل برای شماوجوددارد؟مادرشهرستان ورامین هستیم

تخلیه چاه
Admin
7 months ago

سلام بله قابل تعمیر و بازسازی میباشد..برای هزینه تماس بگیرید

طاهر
طاهر
27 days ago

محل چاه منزل ما یه خورده نشست کرده و موزاییک ها کمی رفتن پایین یعنی شیب زمین در قسمتی که چاه هست پایین تر رفته آیا چاه ریزش کرده نیازه چاه رو باز کنیم خطر ریزش چاه چقدره.

آخرین ویرایش27 days ago توسط طاهر
تخلیه چاه
Admin
15 days ago
پاسخ به  طاهر

لطفا تماس بگیرین و چند عکس ارسال کنید.



تاریخ ارسال : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram