آخرین مقالات

علت برگشتن آب از لوله فاضلاب چیست؟

علت برگشتن آب از لوله فاضلاب چیست؟ سیستم لوله کشی آب و فاضلاب سیستم نسبتا پیچیده ای دارد که متخصصان حرفه ای و آگاه تنها از روند و ویژگی های آن مطلع هستند. به همین علت می توان گفت هر گونه اتفاق ناگواری در رابطه با لوله های فاضلاب و سیستم آب رسانی و همچنین دستگاه های مختلف می تواند آسیب های بزرگی را به این سیستم وارد کند. یکی از اتفاقات رایجی که ممکن است برای ماشین لباسشویی شما نیز رخ بدهد، برگشت آب از لوله فاضلاب لباسشویی است.

در حقیقت این اتفاق ممکن است در اثر علل مختلفی رخ بدهد. اما با این وجود باید درباره انواع و اقسام علل برگشت آب از لوله فاضلاب اطلاعات کافی را بدست آورید تا در نهایت بتوانید به نتیجه مطلوب برسید. اگر قصد دارید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

علت برگشتن آب از لوله فاضلاب

 

همچنین بخوانید: تخلیه چاه

 

برگشت آب از لوله فاضلاب

همانطور که گفته شد برگشت آب از لوله فاضلاب یکی از اتفاقات رایجی است که ممکن است تا به حال با آن مواجه شده باشید. اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که علت اصلی این اتفاق چیست. اما با این وجود بهتر است برای رفع این مسئله، از افراد ماهر و توانمند کمک بگیرید. ساختار ماشین های لباسشویی به گونه ای است که دارای دو لوله مخصوص برای ورود آب سرد و گرم و همچنین یک لوله خروجی می باشد.

دقت داشته باشید که عمده فعالیت های این دستگاه به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می شود. اما با این وجود ممکن است در بین مراحل مختلف این پروسه با مشکلاتی از قبیل برگشت آب از لوله فاضلاب مواجه شوید که علل متفاوتی دارد. در نهایت بهتر است پس از مشاهده همچین اتفاقی، هر چه سریع تر برای رفع و بر طرف کردن آن قدم بردارید.

علل برگشت آب از لوله فاضلاب

برگشت آب از لوله فاضلاب طی اتفاقات گوناگونی رخ می دهد که ممکن است با بررسی این عوامل علت اصلی این حادثه را دریابید. برای ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه، درباره تعدادی از این دلایل به اختصار صحبت خواهیم کرد:

  • گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

یکی از اصلی ترین عواملی که می تواند در بازگشت آب از لوله فاضلاب اثر داشته باشد، گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی است. در حقیقت بهتر است در اولین قدم، فیلتر دستگاه را بررسی کنید. فیلتر جزئی از ماشین لباسشویی است ‌که در قسمت جلویی دستگاه قرار دارد و می توانید با چک کردن آن، گرفتگی یا عدم گرفتگی آن را بررسی کنید. توجه داشته باشید که گرفتگی فیلتر می تواند باعث کاهش توان پمپ برای مکش و تخلیه فاضلاب شود و این دلیل اصلی بازگشت آب از لوله فاضلاب می باشد.

  • گرفتگی در شلنگ خرطومی تخلیه ماشین لباسشویی

یکی دیگر از عواملی که می تواند منجر به بازگشت آب در لوله فاضلاب ماشین لباسشویی شود، گرفتگی در شلنگ خرطومی تخلیه است. توجه داشته باشید که عموما این نوع گرفتگی رواج زیادی ندارد. اما با این وجود بهتر است آن را به عنوان یکی از دلایل بازگشت آب به لوله های فاضلاب ماشین لباسشویی در نظر گرفته باشید. علاوه بر این بدانید که این شلنگ به علت نازکی زیاد ممکن است در معرض گرفتگی قرار بگیرد و با مشکل روبرو شود.

  • گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی

در کنار همه موارد گفته شده، دقت داشته باشید که گرفتگی لوله فاضلاب این دستگاه می تواند اصلی ترین دلیل برگشت آب از لوله فاضلاب محسوب شود. در حقیقت این اتفاق، حادثه ای رایج است که در صورت جمع شدن مواد زائد در قسمتی از لوله اصلی فاضلاب دستگاه اتفاق می افتد.

بهتر است در چنین شرایطی از متخصصان این حوزه برای برطرف کردن این مشکل کمک بگیرید‌. اما پیش از آن ممکن است استفاده از فنر های لوله باز کنی در برطرف کردن این مسئله موثر باشد. علاوه بر این دقت داشته باشید که استفاده از محلول های لوله بازکنی خانگی به دستگاه شما آسیب زیادی خواهد رساند.

 

علت برگشتن آب از لوله فاضلاب

 

بخوانید: حفر چاه

 

جمع بندی

در این مطلب به سوال علت برگشتن آب از لوله فاضلاب چیست؟ پاسخ داده شد. براساس آنچه گفته شد، دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به برگشت آب از لوله فاضلاب شود و بهتر است با بررسی اجزای ماشین لباسشویی برای بر طرف کردن هر چه سریع تر این مشکل اقدام کنید. مجموعه تخلیه چاه تلاش می کند تا با ارائه اطلاعت کافی در این باره، شما را در انتخاب بهترین ها همراهی کند.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram