آخرین مقالات

بررسی علل گرفتگی لوله فاضلاب پشت بام

اگر قصد دارید درباره علل گرفتگی لوله فاضلاب پشت بام اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. به طور کلی گرفتگی لوله ها یکی از معضلاتی است که عموما برای ساختمان هایی با قدمت زیاد و سن بالا رخ می دهد. در حقیقت اگر در آپارتمان هایی با سنین حدود ۱۵ الی ۲۰ سال ساخت زندگی کرده باشید، به احتمال زیاد تا به حال با مشکل گرفتگی لوله ها مواجه شده اید.

یکی از لوله هایی که بیشتر از سایر نقاط سیستم لوله کشی، دچار گرفتگی می شود، لوله فاضلاب پشت بام است. که وظیفه مهمی را در این سیستم بر عهده دارد. اما با این وجود در اکثر موارد در زمان بارندگی با مشکلات زیادی مواجه است. که بهتر است در اولین قدم برای برطرف کردن آن ها قدم بردارید.

همچنین بخوانید: حفر چاه

درباره لوله پشت بام و ویژگی های آن

همانطور که گفته شد لوله پشت بام یکی از مهم ترین بخش های سیستم لوله کشی یک سازه محسوب می شود. که به نام لوله ناودان نیز شناخته می شود. در اصل این لوله ابزاری است که جمع آوری آب های موجود در سطح پشت بام را بر عهده دارد و به چاه موجود در کف پشت بام متصل است. می توان گفت این لوله در زمان بارش برف و باران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. که افراد می توانند در چنین فصولی به بررسی سلامت این لوله بپردازند. در اصل این لوله در زمان بارندگی به انتقال آب های سطح پشت بام کمک زیادی می کند و در صورت بروز گرفتگی در آن، با تجمع آب ها مواجه خواهید شد.

علل گرفتگی لوله فاضلاب پشت بام

نشانه های گرفتگی لوله پشت بام

ممکن است تصور کنید که راه های کشف گرفتگی لوله پشت بام چه چیز هایی است و چگونه باید فهمید که این لوله ها دچار گرفتگی شده اند. دقت داشته باشید که در وهله اول با تجمع آب های فراوان در پشت بام مواجه خواهید شد و این اتفاق نشانه اصلی بروز گرفتگی در لوله پشت بام محسوب می شود. توجه کنید که این تجمع در بخش های مختلف پشت بام رخ می دهد و تنها در نزدیکی چاه نیست.

علاوه بر این به طور کلی در صورت بروز گرفتگی در این لوله، جابجایی و خروج آب از دریچه چاه با مشکل روبرو خواهد بود و شما می توانید با بررسی سرعت خروج آب از این مسئله آگاه شوید.

نکات مهم در بر طرف کردن گرفتگی لوله پشت بام

گرفتگی لوله پشت بام یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. به همین علت بهتر است به نکات مهمی که در بر طرف کردن این مسئله وجود دارد، توجه زیادی داشته باشید. پیش از هر چیز بهتر است از تمامی روش ها برای پیشگیری از این اتفاق استفاده کرده باشید و تمام تلاش خود را در این زمینه بکار بگیرید.

علاوه بر این پیش از شروع فصل پاییز و زمستان بهتر است بررسی های لازم را در این باره انجام بدهید. تا در اولین بارش ها، با چنین مشکلی مواجه نشوید. بسیاری از متخصصان در این حوزه معتقدند که تمیز بودن و رعایت نظافت پشت بام می تواند در کاهش بروز این اتفاق اثر زیادی داشته باشد.

بخوانید: لوله بازکنی

علل گرفتگی لوله پشت بام

همانطور که گفته شد، گرفتگی لوله پشت بام از اتفاقات رایج در بسیاری از ساختمان ها محسوب می شود که بهتر است درباره علل آن اطلاعات کافی را بدست آورده باشید. یکی از مهم ترین دلایل گرفتگی لوله پشت بام، جمع شدن برگ درختان و اجسام زائد در لوله است که در صورت وجود گرد و خاک این گرفتگی تشدید خواهد شد.

همچنین در بسیاری از موارد وجود مصالح ساختمانی، اجسام اضافی و … نیز منجر به گرفتگی های شدیدی در لوله فاضلاب پشت بام می شود که بهتر است برای جلوگیری از وقوع این اتفاق از روش های کاربردی استفاده کنید.

گرفتگی لوله پشت بام بسیار مشکل‌آفرین است و می‌تواند به مشکلات جدی تری منجر شود. اجرای روش‌های ویژه برای پیشگیری از این اتفاقات اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال، نظافت دوره‌ای لوله‌ها و پاک‌سازی از برگ‌ها، چربی‌ها و اشیاء زائد بر روی حفرات لوله‌ها از جمله روش‌هایی هستند. که می‌توانند به پیشگیری از گرفتگی لوله‌ها کمک کنند. همچنین، نصب فیلترها یا شبکه‌های محافظ بر روی لوله‌ها نیز می‌تواند به جلوگیری از ورود اجسام بزرگتر کمک کند.

 

علل گرفتگی لوله فاضلاب پشت بام

 

جمع بندی

در این مطلب علل گرفتگی لوله فاضلاب پشت بام را بررسی کردیم. براساس آنچه گفته شد، گرفتگی لوله های پشت بام برای بسیاری از ساکنین ساختمان های قدیمی اتفاق می افتد. که در اثر دلایل متفاوتی رخ می دهد. مجموعه تخلیه چاه همواره تلاش می کند تا با ارائه اطلاعات مفید و کاربردی درباره این حوزه نظیر لوله بازکنی، تخلیه چاه، حفر چاه و …، شما را در انتخاب بهترین ها همراهی کند.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram