آخرین مقالات

علت زود پر شدن چاه چیست؟

همانطور که می دانید چاه فاضلاب سریع پر می شود و دلایل بسیاری وجود دارد که چاه فاضلاب را پر می کند. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی علت زود پر شدن چاه چیست می پردازیم.

زود پر شدن چاه فاضلاب چه دلایلی دارد؟

علت زود پر شدن چاه چیست؟

جنس غیر جاذب زمین چاه

در مورد علت زود پر شدن چاه چیست، باید به جنس زمین توجه کرد که در تمام ساختمان ها فاضلاب توسط زمین جذب می شود و زمینی را باید انتخاب کنید که برای جذب فاضلاب مناسب باشد. اگر زمین قدرت جذب بالایی داشته باشد فاضلاب بهتر وارد می شود. ولی اگر زمین چاه مناسب نباشد فاضلاب از آن سر ریز می شود. بهترین جنس زمین شنی می باشد که آب به راحتی در آن نفوذ پیدا می کند. زمین های غیر شنی آب را جذب نمی کنند و به سرعت چاه پر می شود. بنابراین جنس زمین برای حفرچاه فاضلاب بسیار مهم می باشد.

حجم کم چاه

در مورد علت زود پر شدن چاه چیست، می توان گفت که یکی از علت های آن حجم پایین چاه را می توان در نظر گرفت. چون چاه فاضلاب مانند یک منبع آب است که حجم آن مشخص است. اگر حجم آن کم باشد فاضلاب کمتری در آن جا می گیرد. در پایین چاه که قطر و حجم چاه بیشتر می شود به آن انباره می گویند که هم فاضلاب در آن ذخیره می شود و هم قدرت جذب آب بالاتری را دارد . همچنین عمق چاه در افزایش حجم چاه موثر است. اگر عمق چاه کم تر باشد ظرفیت نگهداری فاضلاب در آن کمتر است . پس می توان گفت که در هنگام حفر چاه عمق چاه و حجم انباره را باید نسبت به ساختمان در نظر بگیرید. ظرفیت واحدها ، نوع کاربری ساختمان باید بررسی و محاسبه شود.

ورود مقدار حجم بالای فاضلاب

یکی دیگر از علت های پر شدن چاه فاضلاب حجم زیاد فاضلاب ورودی است. اگر این حجم زیاد باشد آب و فاضلاب داخل چاه باقی می ماند و جذب خاک نمی شود. به همین علت چاه پر می شود و باید تخلیه چاه انجام شود. بنابراین حجم ورودی فاضلاب باید متناسب با حجم چاه باشد. به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت تخلیه چاه به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه حفر چاه و لوله بازکنی مشاوره و راهنمایی بگیرید.

ورود مواد زائد به داخل چاه

از مهمترین عوامل در علت زود پر شدن چاه چیست ورود مواد زائد به داخل چاه می باشد. چون چاه های جذبی بر پایه جذب فاضلاب به وسیله زمین عمل می کند. اگر ورود مواد زائد مانند چربی ، مو ، فضولات ، زباله ها به داخل چاه رود باعث گرفتگی در دیواره چاه و ایجاد مشکل در جذب فاضلاب می شود و چاه پر می شود. اگر این اتفاق افتاد باید از تخلیه چاه استفاده کرد تا فاضلاب به راحتی جذب زمین شود.

پر شدن چاه چقدر زمان می برد؟ | زود پر شدن چاه

معمولا زمان دقیقی برای پر شدن چاه وجود ندارد، ولی اندازه چاه یا کم حجم بودن چاه باعث پر شدن زودتر آن خواهد شد. البته جنس زمین هم تاثیرگذار است. چون اگر جنس زمین خوب نباشد قدرت جذب کمتر می شود و چاه فاضلاب زود پر می شود.

تخلیه چاه فاضلاب | زود پر شدن چاه

در مورد علت زود پر شدن چاه چیست می توان به دلایل بسیاری اشاره کرد. اگر چاه های ساختمان نگهداری و مراقبت نشوند باعث ایجاد خطرات بسیاری می شود و جان ساکنین را در ساختمان به خطر می اندازد. بهترین روش تخلیه چاه است که با کمک افراد متخصص در این زمینه می توان مشکل پر شدن و گرفتگی چاه فاضلاب را برطرف کرد. به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت تخلیه چاه مراجعه و قیمت تخلیه چاه و لوله بازکنی را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در مورد علت زود پر شدن چاه چیست صحبت کردیم. اگر می خواهید چاه فاضلاب در ساختمان شما مشکل نداشته باشد باید از چاه درست نگهداری شود و به موقع تخلیه چاه و لایروبی انجام شود.  به همین منظور شما می توانید با شرکت تخلیه چاه ارتباط و از نحوه خدمات این شرکت در زمینه لوله بازکنی و حفر چاه اطلاع حاصل کنید.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۲۸ آذر ۱۴۰۱
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram