آخرین مقالات

رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط سیمان

رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط سیمان , همانطور که می دانید گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان از گرفتگی لوله با مو و صابون بسیار سخت تر است. و باید با دستگاه ها و تجهیزات مختلف گرفتگی را برطرف کرد. که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط سیمان می پردازیم.

تاثیر سیمان بر روی گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان

در مورد رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط سیمان می توان گفت که سیمان در لوله های فاضلاب باعث مسدود شدن لوله ها می شود. باید هر چه زودتر این انسداد رفع شود چون اگر سیمان به لوله های فاضلاب بچسبد باعث می شود. که قطر لوله ها کم و سرعت جریان فاضلاب کاهش پیدا کند و حتی ممکن است که سیمان در لوله ها ته نشین و عبور آب از آن سخت شود. که باید با روش های مختلف لوله های فاضلاب را از سیمان تمیز و پاک کرد .

راه های پاک کردن سیمان از لوله های فاضلاب

رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط سیمان

آب با فشار

برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط سیمان می توان با آب پرفشار سیمان در  لوله کشی فاضلاب را پاک کرد. و فقط فشار آب باید زیاد باشد تا به راحتی لوله های فاضلاب پاک شود.

بررسی لوله ها با دوربین و استفاده از دستگاه جت بلستر

برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط سیمان می توان ابتدا با یک دوربین محل اندازه گرفتگی را مشخص و با دستگاه جت بلستر با فشار بالا لوله ها را تمیز کرد و سیمان را از لوله ها پاک کرد. البته از این دستگاه باید افراد متخصص در زمینه لوله بازکنی استفاده کنند. تا به لوله ها آسیب نرسد که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت تخلیه چاه به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه خدمات تخلیه چاه مشاوره و راهنمایی بگیرید.

ابزار مکانیکی

رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط سیمان

استفاده از ابزار مکانیکی مانند مته مارپیچ برای رفع گرفتگی لوله ها بسیار مناسب است. و مته مارپیچ سیمان خشک را می شکند و با شسته شدن آن لوله های فاضلاب را پاک می کند. این مته های مارپیچ باید بلند باشند تا کل محل انسداد را پاک و تمیز کنند. البته در این روش مشکلاتی از قبیل اینکه لوله ها اگر چند خمیدگی داشته باشند. از این ابزار برای رسیدن به انسداد سیمان کمی سخت است . همچنین باعث شکسته شدن لوله های فاضلاب در زمان برداشتن سیمان می شود. که از این روش هم باید از افراد متخصص در زمینه تخلیه چاه و لوله بازکنی استفاده کنید.

استفاده از نرم کننده سیمان یا زیست فروپاش

از دیگر موارد پاک کردن سیمان لوله های فاضلاب می توان از نرم کننده سیمان و ملات که به آنها محصولات زیست فروپاش می گویند استفاده کرد و حتی می توان از این مواد استفاده و بعد از دستگاه جت بلستر استفاده کرد تا گرفتگی لوله ها باز شود.

اسیدها

یکی دیگر از راه های رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط سیمان اسیدها می باشند. چون سیمان در اسید حل می شود ولی خطرات بسیاری هم دارد و فقط باید با احتیاط انجام شود. استفاده از اسید به لوله ها آسیب می رساند. چون برخی از مواد سازنده لوله ها مانند آهن داکتیل یا سیمان آسیب می بینند. حتی اگر لوله ها pvc هم باشند باز اسید به آن آسیب می رساند و مواد اسیدی فقط روی سطح انسداد تاثیرگذار هستند پس تا می توانید از این روش استفاده نکنید.

چگونه لوله های فاضلاب را از نفوذ سیمان دور نگه داریم؟

زمانی که در حال بازسازی منزل خود هستید باید از تمیز کردن ابزار در سینک ظرفشویی یا دستشویی جلوگیری کنید چون باعث گرفتگی لوله های فاضلاب می شو. چون در بعضی اوقات گرفتگی ها آنقدر شدید است که حتی با دستگاه های مته های مارپیچ ، بلسترهای قدرتمند هم نمی توانید لوله ها را تمیز کنید و آسیب جدی به لوله ها وارد می شود که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت تخلیه چاه مراجعه و نحوه خدمات تخلیه چاه را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط سیمان روش های مختلفی را بیان کردیم که استفاده از این روش ها بسیار مفید است . اگر سیمان تازه باشد می توان از جاروبرقی صنعتی هم استفاده کرد یا از شلنگ فشار قوی برای شستشوی لوله ها استفاده کنید. ولی در بعضی مواقع سیمان در لوله های فاضلاب سفت و سخت شده است. که تنها با عوض کردن لوله های قدیمی در جایگزین لوله های جدید می توانید این مشکل را رفع کنید که به همین منظور شما می توانید با شرکت تخلیه چاه ارتباط و از نحوه تخلیه چاه و حفرچاه اطلاع حاصل کنید.

 

 


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۱ دی ۱۴۰۱
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram