آخرین مقالات

علت انفجار چاه توالت

تمام ساختمان های مسکونی یا اداری دارای چاه فاضلاب توالت هستند. که امروزه به دلیل وجود گازهای خطرناک و قابل اشتعال درون چاه  باعث تخریب و منفجرشدن چاه می شود. که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی علت انفجار چاه توالت می پردازیم.

انفجار مرگبار چاه فاضلاب

گاز توالت و گاز فاضلاب چیست ؟

از علت انفجار چاه توالت گاز توالت است. که گاز توالت ترکیبی از گازهای معدنی و بودار می باشد. که وقتی باکتری ها روی لجن فاضلاب قرار می گیرند. این گاز تولید می شود  و معمولا این گازها از آمونیاک ، متان ، هیدروژن ، نیتروژن ، سولفید هیدروژن تشکیل می شود. در مورد گاز فاضلاب هم می توان گفت که عوامل بسیاری باعث ایجاد این گاز می شود. مانند وجود رطوبت و حرارت در چاه ، فاسد شدن اجساد حیوانات ، وجود خاک های که تولید گاز سمی می کنند، افتادن زغال های که از سوختن چوب ناشی می شود. که این گازها بسیار خطرناک و قابل انفجار و اشتعال می باشد.

راه های شناسایی چاه های گازدار

برای اینکه علت انفجار چاه توالت را بررسی کنیم باید به شناسایی چاه های گازدار بپردازیم. که می توان با روش های مختلف چاه های فاضلاب گازدار را شناسایی کرد. استفاده از دستگاه گازسنج برای اطمینان از گازدار بودن چاه فاضلاب ، استشمام بوی بد و زننده از چاه مانند گوگرد ، خاموش شدن چراغ فانوس در عمق چاه در صورت وجود گازهای خطرناک می باشد. که در هر صورت شما می توانید جهت تخلیه چاه از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید و به نکات ایمنی توجه کنید.

چرا و چگونه انفجار چاه توالت به وجود می آید؟

از موارد مهم در علت انفجار چاه توالت وجود گازهای سمی و خطرناک است که باعث مسمومیت شدید و گازگرفتگی افراد می شود و این گازهای سمی باعث انفجار چاه توالت و دستشویی می شود و چون این گازها قابل اشتعال و انفجار هستند در اثر یک بی احتیاطی مانند آتش روشن کردن ، سیگار ، چراغ برق و غیره باعث انفجار چاه می شوند که خسارات بسیاری وارد می شود و به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت تخلیه چاه به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه لوله بازکنی و تخلیه چاه مشاوره و راهنمایی بگیرید. کارشناسان سایت تخلیه چاه به صورت شبانه روزی پاسخگو شما مشتریان عزیز می باشند. و در صورت ایجاد انفجار یا مشکلی شما می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و در اسرع وقت در محل حضور پیدا می کنند.

استفاده از کاربیت برای بازکردن چاه فاضلاب

یکی دیگر از موارد مهم در علت انفجار چاه توالت ریختن سنگ کاربیت در چاه فاضلاب توالت می باشد که نه تنها چاه توالت باز نمی شود بلکه در بسیاری از مواقع خطرناک است چون ترکیب کاربیت با آب و گازهای فاضلاب باعث انفجار و مرگ و میر می شود و تنها راه بازکردن فاضلاب استفاده از افراد متخصص لوله بازکنی و تخلیه چاه می باشد.

نکات ایمنی برای جلوگیری از انفجار چاه توالت

حوادث انفجار چاه فاضلاب

مهمترین علت انفجار چاه توالت ایجاد گازهای سمی و قابل اشتعال است که باید برای جلوگیری از انفجار به نکات ایمنی توجه کنید مانند روشن نکردن آتش در کنار چاه فاضلاب ، کبریت زدن در چاه ، جلوگیری از ریختن مواد شیمیایی در داخل چاه فاضلاب ، ممانعت از استفاده چراغ برقی داخل چاه فاضلاب که به طورکلی رعایت نکات ایمنی در تخلیه چاه و باز کردن چاه فاضلاب بسیار اهمیت دارد و با توجه به روش های از بین بردن گاز فاضلاب شما می توانید این مشکل را حل کنید و یا می توانید به سایت شرکت تخلیه چاه مراجعه و نحوه خدمات حفرچاه و تخلیه چاه را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در مورد علت انفجار چاه توالت صحبت کردیم. که این انفجار توسط گازهای سمی درون چاه ایجاد می شود. و چون این گازها سمی هستند و تولید سولفید هیدروژن می کنند. برای سیستم و بدن انسان مضر و خطرناک هستند. و به اندام های بدن آسیب می رسانند. و برای رفع گاز فاضلاب روش های بسیاری وجود دارد. مانند ترکیب نوشابه و جوش شیرین ، سرکه و جوش شیرین و آب در لوله شترگلویی می باشد.  که به همین منظور شما می توانید با شرکت تخلیه چاه ارتباط و از نحوه سفارش در مورد تخلیه چاه و لوله بازکنی اطلاع حاصل کنید.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۷ دی ۱۴۰۱
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram