آخرین مقالات

باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

بزرگ بودن دهانه فاضلاب توالت موجب می شود افراد فکر کنند که می توان هر زباله ای را داخل چاه توالت بیاندازند. در حالی که این کار مسبب گرفتگی در توالت می گردد. یکی از موارد این گرفتگی دستمال کاغذی به شمار می رود که به جهت انداختن زیاد دستمال کاغذی در توالت سیفون توالت دچار گرفتگی می گردد. گرفتگی توالت با دستمال کاغذی زمانی اتفاق می افتد که تعداد زیادی دستمال کاغذی داخل توالت انداخته شود؛ این امر منجر می شود سیفون یا لوله فاضلاب دستشویی دچار گرفتگی شود و در نهایت راه آن را مسدود کند. این ایراد گرچه راه چاره دارد اما بهتر است به جای رفع گرفتگی از ایجاد آن پیشگیری نمود. در این مقاله همه چیز در مورد گرفتگی دستشویی با دستمال کاغذی گفته خواهد شد.

باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

یکی از مواردی که به دفعات مشاهده می گردد گرفتگی توالت به وسیله دستمال کاغذی یا نوار بهداشتی می باشد. بزرگ بودن لوله فاضلاب توالت سبب می گردد افراد فکر کنند که می توانند هر زباله ای را داخل آن بیاندازند. دستمال کاغذی، نوار بهداشتی، پلاستیک، صابون و … مواردی بوده اند که به صورت عمدی یا سهوی به داخل توالت افتاده اند و باعث ایجاد گرفتگی در آن می گردد. برای حل این مشکل بهترین کار پیشگیری از ایجاد مشکل به حساب می آید.

اما موضوع این مطلب گرفتگی دستشویی با دستمال کاغذی به شمار می رود. دستمال کاغذی مخصوصا دستمال توالت در سرویس بهداشتی موجود می باشد و افراد پس از استفاده از آن به جای انداختن آن در سطل زباله آن را در توالت می اندازند. بعضی افراد به دلیل خجالت یا موارد دیگر این دستمال ها داخل توالت انداخته می گردد که این امر موجب می شود برای توالت مشکل ساز گردد. گرچه دستمال کاغذی به تنهایی نمی تواند لوله قطور دستشویی را مسدود نماید اما این امر می تواند دیگر عوامل را تشدید کند و در نهایت منجر به گرفتگی کلی لوله می شود.

در این صورت توالت فرنگی یا توالت ایرانی به وسیله دستمال کاغذی دچار گرفتگی شده و باید برای باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی از روش های لوله بازکنی استفاده نمود. روش هایی که موجب می گردد. بسته شدن لوله رفع شده و سیفون توالت باز گردد.

احتمالا می دانید که شایع ترین مشکلات لوله های فاضلاب گرفتگی و انسداد آنهاست که سبب می گردد فاضلاب پایین نرفته و همچنین آب از توالت بالا بزند. در این موقع مشاهده می کنید؛ فاضلاب در کاسه توالت باقی مانده و به اصطلاح آب توالت بالا زده است می توان فهمید که راه سیفون دستشویی مسدود می باشد. تفاوتی هم میان این دو توالت وجود ندارد و هر دو توالت دچار گرفتگی می شوند. برای باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی بهتر است از متخصصان این زمینه کمک گرفت.

گرفتگی توالت با دستمال کاغذی دقیقا همچون گرفتگی توالت با مدفوع به شمار می رود و هر دو باعث می شوند سیفون توالت مسدود شود و فاضلاب از چاه توالت بالا زند. البته میشه گفت یکی  از علت اصلی گرفتگی با دستمال کاغذی همان مدفوع محسوب شده است. چراکه دستمال کاغذی حجم کمی دارد و به تنهایی نمی تواند فاضلاب را مسدود نماید. زمانی که تعداد دستمال کاغذی با مدفوع ترکیب شوند می تواند انسدادی قوی در لوله ایجاد نماید و باعث بالا زدن فاضلاب توالت گردد. در این صورت است که تصور می گردد دستمال کاغذی باعث گرفتگی می شود. درحالیکه علت اصلی همان مدفوع بوده است. در ادامه روش هایی برای حل این مشکل ذکر می نماییم.

باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

شیوه های باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

برای باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی و انسداد ایجاد شده در سیفون آن روش های متفاوتی ذکر شده است. همانطور که می دانید علت اصلی ایجاد گرفتگی در دستشویی باقی ماندن مدفوع در آن به شمار می رود. حتی در زمانی که متصور می شویم دستمال کاغذی فاضلاب توالت را مسدود کرده ؛ معمولا علت اصلی همان مدفوع به شمار می رود. چه توالت فرنگی و چه توالت ایرانی هر دو به دلیل باقی ماندن مدفوع دچار گرفتگی می گردد. بنابراین برای حل مشکل باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی حتما باید از روش های رفع گرفتگی توالت با مدفوع کمک گیریم.

لوله بازکنی سیفون توالت با آب

احتمال دارد شما هم دیده باشید زمانی که توالت گرفته است اغلب داخل آن آب زیادی خالی می کنند تا گرفتگی سیفون باز گردد. و این کار بسیار درست می باشد. در واقع این کار بهترین و ساده ترین روش برای باز کردن گرفتگی لوله و سیفون توالت است که موجب شده مدفوع های گیر کرده داخل لوله به آرامی نرم شده و به سمت  چاه فاضلاب حرکت نمایند . یکی دیگر از علت اصلی مسدود شدن توالت همین نریختن آب به شمار می رود. زمانی از توالت استفاده می شود و داخل آن مدفوع وارد می شود باید مقداری آب ریخته گردد تا فضولات به کمک آب از سیفون خارج شده و به چاه فاضلاب انتقال پیدا کنند. در غیر این صورت امکان دارد پس از مدتی لوله و سیفون توالت مسدود گردد و نیاز به لوله بازکنی داشته باشند. اگر گرفتگی ایجاد شده نه چندان سخت باشد به راحتی می توان آن را با آب باز نمود.

روش کار هم بسیار ساده می باشد. تنها کاری که نیاز به انجام است خالی کردن چند لیتر اب داخل کاسه توالت به حساب می آید. چه توالت فرنگی و چه توالت ایرانی هر دو را می توان با این روش باز نمود. کاسه توالت را از آب (ترجیحا داغ) پر نمایید و بگذارید به همین صورت چند ساعت باقی بماند. آب مشکل شما را حل خواهد کرد و بعد مشاهده می کنید که توالت منزلتان باز شده است. تنها مشکل بوی بد فاضلاب است که به ناچار باید آن را تحمل نمایید.

 

لوله بازکنی سیفون توالت با آب

باز کردن گرفتگی توالت با دستمال با چاه بازکنی

دومین روش برای حل مشکل و باز کردن گرفتگی سیفون توالت استفاده از دستگاه ساده تلمبه دستی می باشد؛ که برخی از افراد به آن چاه بازکن می گویند. زمانی که استفاده از آب برای حل مشکل کارساز نبود و مشکل گرفتگی سرویس حل نشد باید از این روش استفاده نمایید. برای باز کردن گرفتگی توالت با دستمال کاغذی یا مدفوع تلمبه دستی است که می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند. این وسیله ساده و در عین حال مفید در بسیاری از خانه های قدیمی مورد استفاده می شود و تنها لوله بازکنی آنها برای باز کردن انواع لوله ها به شمار می رود.

روش کار هم به این صورت است که باید تلمبه چاه بازکن را در دهانه توالت قرار دهید و به آن فشار وارد نمایید. لازم به ذکر است که هنگام قرار دادن دهانه چاه بازکن روی دهانه توالت نباید هیچ درزی میان این دو قرار گیرد. با فشار آوردن به دسته چاه بازکن هوای داخل دهانه تلمبه به داخل لوله فشار می آورد و موجب باز شدن گرفتگی ها می گردد. برای مشاهده نتیجه مورد انتظار باید به دفعات این کار را تکرار کرده تا مشکل شما کاملا رفع گردد.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram