آخرین مقالات

ریختن اسید در چاه فاضلاب چه پیامدی دارد

زمانی که مدتی از زمان ساخت یک خانه می­گذرد؛ با مرور زمان را همراه دارد که بعضی از آن­ها می­تواند زندگی ما را مختل نماید. با گذشت زمان, برای لوله و تاسیسات ساختمان مشکلاتی ایجاد می شود و یکی از این مشکلات, گرفتگی لوله­ی فاضلاب به شمار می رود. برای آن­که بتوان لوله فاظلاب را باز نمود راه حل­های مختلفی وجود دارد که برای باز کردن لوله­ی فاضلاب باید به این مسائل اندیشید که موادی که در مجرای فاضلاب قرار گرفته است چه چیزهایی می باشند و دلیل گرفتگی لوله چیست. با فهمیدن این مسائل می­توان گزینه­ی مناسب برای رفع گرفتگی لوله­ی فاضلاب را یافت.

در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم ریختن اسید در چاه چه پیامدی دارد؟

در قدم اول منشا گرفتگی لوله فاضلاب را پیدا نمایید

همان­طور که گفته شد بسیار حائز اهمیت است که بدانیم دلیل گرفتگی لوله فاضلاب چیست به دلیل اینکه با این کار می­توانیم سریع­تر راه حل مناسب برای رفع گرفتگی لوله را پیدا کنیم. برای مثال دلیل گرفتگی رایج در خانه­ها وجود چربی, موهای درهم پیچیده شده و یا تکه­های مواد غذایی محسوب می شود که امکان دارد در جایی دلیل گرفتگی لوله فاضلاب وجود مصالح ساختمانی هستند. بنابراین توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد.

لوله بازکنی ساختمان و شرکت خود را به دستان ما بسپارید.

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن دقت کنیم این است که جنس لوله­های به کار رفته و اتصالات را بدانیم زیرا استفاده کردن از اغلب مواد شیمیایی امکان دارد منجر به سوراخ شدن لوله­ها شود و آسیب بیش­تری به تاسیسات وارد نماید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با جوهر نمک

برای استفاده از جوهر نمک حتما از دستکش استفاده نمایید و در یا پنجره را حتما باز بزارید. بدلیل اینکه جوهر نمک گاز و بوی سمی از خود متصاعد کرده است. برای انجام این کار دو یا سه فنجان جوهر نمک را با چهار لیتر آب ترکیب نمایید و در چاه فاضلاب بریزید و بعد از مدتی آب داغ بریزید تا گرفتگی مسیر رفع شود. توجه کنید که جوهر نمک سینک ظرفشویی را دچار لکه می­کند و برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی مناسب نیست.

ریختن اسید در چاه فاضلاب چه پیامدی دارد؟باید گفت استفاده بسیار از اسید دچار پیامدهایی است که زیاد نباید از اسید استفاده کرد.

استفاده کردن از محلول شیمیایی برای باز کردن لوله فاضلاب

امروزه در فروشگاه­ها و مغازه­ها محلول­ لوله باز کن با مارک­ها و برندهای متفاوتی موجود می باشد که با وجود آنزیم­­ها و ترکیبات شیمیایی خود کار باز کردن لوله­ها را برای ما راحت­تر نموده است. اغلب این محلول­ها بر روی قوطی خود، روش استفاده آن وجود دارد که باید با توجه به دستورالعمل از آن­ها استفاده نمایید. اغلب محلول­های چاه باز کن، باید مدت نسبتا زیادی در چاه یا لوله فاضلاب بمانند و بعد از آن, مقدار زیادی آب ریخته تا عمل پاکسازی لوله فاضلاب صورت گیرد.  باید توجه کنید که بهتر است از محلول­های چاه باز کن در فضای در بسته استفاده ننمایید.

استفاده کردن از محلول شیمیایی برای باز کردن لوله فاضلاب

ریختن اسید در چاه فاضلاب چه پیامدهایی دارد؟

گاهی اوقات برخی افراد توصیه می­کنند که در چاه خود اسید بریزید تا گرفتگی چاه آن به طور کامل رفع گردد. این کار امکان دارد مشکل گرفتگی چاه را رفع کند اما ضرر و خطرات زیادی شامل می شود و به همین علت انجام این کار برای افراد غیر متخصص توصیه نمی­ گردد؛ و خطراتی را به همراه دارد..

یکی از خطرات استفاده از اسید برای رفع گرفتگی چاه این مسئله است که این کار موجب آسیب رساندن به لوله و ایجاد خوردگی در لوله گردد. و بر مرور لوله­های فلزی و پلاستیکی را از بین می برد.

یکی دیگر از مشکلاتی که وجود اسید در لوله به وجود می­آورد این است که چسب موجود در نقاط اتصال را از بین برده است و منجر به پوسیدگی در لوله­های پلیمری می گردد.

یکی از خطرات مهم در هنگام استفاده از اسید برای باز کردن چاه؛ موجب می شود اسید از چاه فوران کرده و به پوست و یا چشم برخورد نماید که سبب سوختگی و صدمه­ی زیادی به انسان وارد کند. همچنین اسیدها از خود گازهای بسیار سمی و خطرناکی مانند کلر, متان و هیدروژن منتشر می نماید که منجر به مسمومیت شدید در فرد می گردد. در برخی موارد ممکن است این مسمومیت­ها باعث نابینایی یا فلج مغزی گردد و پس باید حتما احتیاط نمود.

لازم به ذکر است بدانید گازهای موجود در چاه اشتعال­پذیر بوده اند؛ پس ممکن است با کوچک­ترین اتفاقی مشتعل گردد و حادثه­ی بدی به جا گذارد و حتما باید به این مسئله دقت کنید که هر چیزی را داخل چاه نریزید.

باز کردن چاه فاضلاب  با اسید و ریختن اسید در چاه فاضلاب

به هیچ دلیل توصیه نمی گردد به دلیل اینکه این روش اگرچه در بعضی موارد مشکل شما را به صورت موقتی برطرف می نمایید. اما علاوه بر بوی بد خطرات زیادی نیز را نیز شامل می شود که موجب می شود استفاده از این روش عقلانی محسوب نشود.

آسیب رساندن به لوله های فاضلاب و خوردگی لوله ها

ایجاد خوردگی و پوسیدگی در لوله ها و وارد کردن آسیب به لوله های فاضلاب، یکی از خطرات ریختن اسید در چاه فاضلاب به شمار می رود.

اسید ها حلال های قوی بوده اند و موجب خوردگی و از بین رفتن لوله های فلزی و یا پلاستیکی می شوند.

آسیب رساندن به لوله های فاضلاب و خوردگی لوله ها

پس در جواب ریختن اسید در چاه فاضلاب چه پیامدهایی دارد؟ این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود.

همچنین در برخی موارد شاهد ایجاد سوراخ و منفذ در لوله های فاضلاب خواهیم بود که دلیل آن استفاده از محلول های اسیدی برای باز کردن لوله ها هستند.

اگر با یک بار ریختن اسید در چاه فاضلاب، گرفتگی لوله های فاضلاب برطرف نشد دوباره این روش استفاده نکنید.زیرا باعث پوسیدگی لوله ها می گردد.

باز کردن چاه فاضلاب با اسید همچنین باعث از بین رفتن چسب در نقاط اتصال لوله ها می شود و استحکام لوله های پلیمری را به شدت کاهش می نماید.

در صورت آسیب دیدن لوله های فاضلاب با اسید باید لوله ها را تعویض نمود که کار پر هزینه و زمان بری به شمار می رود.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram