آخرین مقالات

علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب

حتما برای شما هم صحنه وحشتناک گرفتگی لوله فاضلاب، گرفتگی چاه توالت، گرفتن سیفون ظرفشویی و پایین نرفتن آب سینک ظرفشویی آشپزخانه و همچنین کیپ شدن فاضلاب حمام اتفاق افتاده است.این موارد از عمده مسائلی بوده که موجب بالا زدن آب و ایجاد بوی نامطبوع در ساختمان می گردد. مثلاً مشغول شستن ظرف ها هستید و بوی فاضلاب در آشپزخانه میپیچد در این حالت به احتمال زیاد لوله فاضلاب آشپزخانه شما دچار چرب گرفته ای شده است و به زودی مسدود می شود. اینجاست که باید اقدام مناسب جهت رفع گرفتگی لوله را انجام دهید.

بررسی علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب

در ساختمان ها پس از گذشت زمان با مشکلاتی از جمله: بوی بد فاضلاب، مسدود شدن لوله ها، پر شدن چاه فاضلاب، مجرا های فاضلاب و … مواجه خواهیم شد که بهتر است برای رفع آن ها با شرکت های فعال در این زمینه تماس حاصل فرمایید. در ادامه به بررسی چند علت ایجاد گرفتگی در لوله فاضلاب  اشاره خواهیم کرد.

ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب پشت بام با قیر

اگر کف پشت بام شما قیرگونی شده باشد امکان دارد قیری که در اطراف لوله خروجی آب باران پشت بام ها وجود دارد در اثر تابش آفتاب در فصل تابستان آب شده و به درون لوله فاضلاب راه پیدا نماید و سبب مسدود شدن آن گردد.این مورد در موارد گرفتن لوله ساختمان ها بسیار شایع بوده که بیشتر به دلیل رعایت نکردن استاندارد لوله های ساختمان مرتبط می گردد.

علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب با مصالح ساختمانی

لازم به ذکر است که امکان دارد گچ و سیمانی که هنگام ساخت بنا آپارتمان مورد استفاده قرار می گیرد داخل لوله فاضلاب شده که با آب خوردن بلا فاصله و در مدت کمی موجب سفت شدن آن می شود و باعث گرفتگی در لوله کشی ساختمان گردد. این موضوع را جدی بگیرید و پیشنهاد می کنیم که در زمان ساختمان سازی درب ورودی تمام لوله های ساختمان را با گونی و درپوش بسته تا مصالح ساختمانی در آن وارد نگردد.

اتفاق افتادن این موارد یک موضوع جدی محسوب شده که می تواند متخصص لوله بازکن را به زحمت بیندازد و شما را متحمل به هزینه های لوله بازکنی بسیاری کند.

علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب آشپزخانه چیست؟

علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب آشپزخانه چیست؟

گرفتگی لوله فاضلاب با ریخته شدن چربی و روغن پخت و پز

شاید مهم‌ ترین موارد بسته شدن لوله فاضلاب، روغن محسوب شود. خیلی ازافراد به این می اندیشند چون روغن مایع ؛به همراه آب وارد چاه فاضلاب می گردد و آن را به راحتی ما به خیال اینکه روغن هم مانند آب، مایع بوده روغن را وارد چاه سینک می نماییم. که این امر یکی از علت های ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب به شمار می آید.و در گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه بشدت مورد تاثیر واقع شده است و برای اینکه این اتفاق نیفتد، به هیچ وجه روغن را در داخل سینک ظرف‌شویی نریزید. به خصوص روغن های جامد که با از دست دادن حرارت موجب سفت شدن دوباره روغن می شود و به اتصالات لوله فاضلاب می چسبد و به مرور زمان موجب شده تا آب به سختی خارج گردد و به مشکل بر خواهید کرد.

در صورت انجام این کار پیشنهاد می شود مقداری محلول لوله بازکن خانگی را در سینک ظرفشویی خالی نمایید و با آب گرم آن را برطرف کنید.

علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب به دلیل ریختن باقیمانده غذا

سینک آشپزخانه به دلیل نبودن از پسمانده غذا، روغن سرخ‌کردنی، دانه‌های برنج، تکه‌های نان و … می باشد. هنگام شستشوی ظروف در فرایند شستشو این مواد امکان دارد حتی از صافی‌ خروجی آب نیز عبور نماید و موجب گرفتگن لوله‌های فاضلاب شده است. بهتر است قبل از مسدود شدن لوله های فاضلاب پیشگیری های لازم را به عمل آورید و باقی مانده غذای خود را از ظروف جدا نمایید. بهتر است  در کنار سینک حتما یک سطل آشغال قرار دهید تا  حتی کوچکترین زباله ها را نیز در آن بریزید.

علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب توسط برگ چای، پودر قهوه و …

چای و قهوه از نوشیدنی‌های پر استفاده در هر خانه ای محسوب می شود.پس ماندهای به جا مانده از این نوشیدنی ها موجب می شود از صافی سینک عبور نماید و به داخل لوله فاضلاب بروند و با چسبیدن به چربی های چسبیده به دیواره لوله ها مانع عبور آب می شود و این امر باعث گرفتن لوله های فاضلاب شده است

دلایل گرفتگی لوله فاضلاب دستشویی

گرفتگی توالت بوسیله اشیا خارجی

یکی دیگر از علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب این است که هرگز اشیاء جامد و سخت را درون چاه دسستشویی نندازید زیرا این اشیا راه توالت رامسدود می کند و باعث گرفتگی آن می گردد.این اشیاء می تواند شامل هر چیزی شود که در آب حل نمی شود و یا با قرار گرفتن در آب سخت شده و راه آب را مسدود می کند.مثلا کلید تکه های چوب و انواع کاغذ، نایلون، پارچه، فندک و بسیاری موارد دیگردرصورت رخ دادن این اتفاق هرچه زودتر به لوله باز کنی توالت ارتباط برقرار کنید رفع گرفتگی توالت آسان تر خواهد شد.

علت ایجاد گرفتگی در لوله فاضلاب توالت به واسطه دستمال کاغذی یا دستمال توالت

انداختن دستمال کاغذی در توالت منجر به گرفتگی لوله های فاضلاب می شود و شما را دچار دردسر کند به دلیل اینکه  به سرعت در آب حل و تجزیه نمی شوند پس مراقب باشید که در داخل چاه نندازید.

علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب گرفتگی لوله با مو

شاید شما فکر کنید که تارهای مو چون باریک می باشند به راحتی در لوله‌ها جریان پیدا خواهند کرد.ولی تارهای مو تجزیه نمی شوند و پس از مدتی به هم گره می خورند و به سایر ضایعات می چسبند و باعث مانع بزرگی می شود.

علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب گرفتگی لوله با مو

علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب توالت با صابون

یکی دیگر از علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب، صابون است چون ممکن است  از دستتان لیز بخورد و درون چاه بیافتد، این صحنه برای خیلی از ما اتفاق افتاده است. صابون های دستشویی معمولاسخت و بزرگ می باشند و همچنین زمان زیادی طول می کشد تا در آب حل گردد و اغلب باعث گرفتگی لوله ها شده اند.

مسدود شدن لوله فاضلاب به وسیله سیگار

فیلتر ها و انتهای نوک پلاستیکی سیگار موجب می شود در مسیر چاه فاضلاب  گیر کنند و باعث گرفتگی لوله ها باشند. پس آن ها را فقط در زیر سیگاریتان بریزید.

علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب توسط آدامس

لازم به ذکر است آدامس در آب حل نمی‌شود و باعث می شود هرچیزی که درتوالت میاندازید بچسبد و با تولید یک مانع بزرگ باعث گرفتن لوله های فاضلاب گردد پس نتیجه می گیریم  هرگز آن ها را در توالت نندازید.

خیلی دیگر از موارد علت ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب وجود دارد که در دیگر مقاله ها به آن اشاره خواهیم نمود.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram