آخرین مقالات

ویژگی های استفاده از دستگاه لوله بازکنی چیست؟

ویژگی های استفاده از دستگاه لوله بازکنی چیست؟ همه ی افراد ممکن است با مشکل گرفتگی لوله ها در منزل یا حتی محیط دفتر خود مواجه شوند. در چنین شرایطی معمولا از دستگاه های لوله باز کنی برای حل این مشکل کمک می گیرند. برای حل مشکل گرفتگی لوله‌ها، دستگاه‌ های لوله بازکنی  یک ابزار مفید است. این دستگاه‌ ها معمولا از فلز یا پلاستیک سخت ساخته شده‌اند و دارای یک شلنگ انعطاف‌پذیر و یک پیچ یا زاویه در انتهای آن هستند که می‌ تواند درون لوله حرکت کرده و مواد گرفته شده را پاک کند. در این مقاله قصد داریم طریقه استفاده از دستگاه لوله باز کن را به صورت شفاف تر شرح دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

 

همچنین بخوانید: حفر چاه

 

دستگاه لوله باز کنی چیست؟

برای باز کردن انواع گرفتگی های سخت در لوله های فاضلاب از دستگاه لوله باز کنی استفاده می کنند. این گرفتگی ها می تواند چربی , خوراکی و….. باشد که مدت زمان طولانی درون لوله گیر کرده و انباشته شده اند. زمانی که این گرفتگی ها بیش از حد روی هم انباشته شود باز کردن لوله کار چندان آسانی نیست و فقط باید از دستگاه لوله باز کنی کمک گرفت.

قبل از استفاده از این دستگاه ها, از اسید, دستگاه فنر و… برای باز کردن لوله ها استفاده می کردند که در بسیاری از مواقع استفاده ازاین روش ها چندان کارساز بود.

 

ویژگی های استفاده از دستگاه لوله بازکنی

 

انوع دستگاه لوله باز کنی

هانطور که گفتیم برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب از دستگاه های لوله باز کنی استفاده می کنند. ولی باید به این نکته توجه کنیم که نمی توان برای رفع همه گرفتگی ها از یک دستگاه لوله باز کن استفاده کرد. دستگاه های لوله باز کنی انواع مختلفی دارند که تکنیسین با توجه به نوع گرفتگی از دستگاه مناسب استفاده می کند.  از پرکاربردترین دستگاه های لوله باز کنی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دستگاه لوله باز کنی برقی

دستگاه لوله باز کنی برقی یکی از ابزار های جدید است که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ساخته شده است. این دستگاه دارای قدرت و سرعت بالایی است که می تواند گرفتگی های سخت لوله را باز نماید. از این دستگاه برای رفع گرفتگی چاه توالت نیز استفاده می کنند. استفاده از فنر برقی می تواند از خطراتی که ممکن است برای لوله بوجود بیاید خودداری کند.

  • دستگاه لوله باز کنی دریل

از جمله دستگاه های لوله باز کنی خانگی می توانیم به فنر دریلی اشاره کنیم. استفاده از این دستگاه های لوله باز کنی زیاد آسان نیست. برای استفاده از دستگاه لوله بازکنی دریلی, در ابتدا فنر را به دریل متصل می کنند, سپس سر فنر را درون لوله گرفته می اندازند و در ادامه سعی می کنند دریل را بر روی دور کم تنظیم کنند و شروع به چرخش فنر با استفاده از دریل کنند. در ادامه کم کم سرعت دریل را افزایش می دهند تا زمانی که گرفتگی لوله باز شود.

از دستگاه لوله باز کنی دریلی می توان برای رفع گرفتگی بیشتر لوله ها استفاده کرد ولی نسبت به دستگاه لوله باز کنی برقی سرعت و قدرت کم تری دارد.

  • دستگاه لوله بازکنی موتوژن

دستگاه موتوژن یکی از انواع دستگاه لوله بازکنی است که با فنر کار می کند. این فنر به یک موتور قوی متصل است که می تواند هر نوع گرفتگی لوله را باز کند. از این دستگاه برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام, رفع گرفتگی سینک ظرفشویی, رفع گرفتگی چاه توالت, رفع انسداد چاه حیاط و پارکینگ و…. استفاده می کنند.

  • دستگاه پمپ لوله بازکن

پمپ لوله باز کن نیز یکی از انواع دستگاه هایی است که برای رفع انسداد لوله ها استفاده می شود. عملکرد این دستگاه مانند تلمبه های چاه بازکنی قدیمی است. طریقه کار این دستگاه این است که مقدار زیادی هوای متراکم شده در پمپ لوله بازکن جمع می شود تا بعد از زدن دکمه دستگاه با یک فشار قوی این هوای متراکم شده وارد لوله ها شود و گرفتگی ها را برطرف نماید.

  • چنگک چاه

چنگک چاه نیز یکی از دستگاه های کاربردی برای رفع گرفتگی لوله ها است. این دستگاه توانایی این را دارد که وسایل شما را که در عمق 150 سانتی متری چاه افتاده اند را در بیاورد. برای استفاده از این دستگاه آن را درون لوله یا چاه می اندازند و در هنگام برخورد با شی چنگک را فشار می دهند تا دو سر آن به هم زدیک شود و شی را بگیرد. سپس چنگک را به آرامی بالا کشیده و شی را جدا می کنند.

ویژگی های دستگاه لوله بازکنی

در بخش زیر به چند مورد از ویژگی های دستگاه لوله بازکنی اشاره شده است:

  • دستگاه لوله بازکنی معمولا با برق کار می کند.
  • دارای محفظه ای برای جمع کردن فنر می باشد.
  • این دستگاه می تواند به سرعت گرفتگی های لوله را رفع کند.
  • استفاده از این وسیله بهترین راه برای رفع انسداد لوله های فاضلاب است.
  • این دستگه به دلیل اینکه کوچک و جمع و جور است به آسانی می تواند حمل شود.
  • این دستگاه سرفنر های مختلفی دارد که از آنها می توان درصورت نیاز استفاده کرد.

مزایای استفاده از دستگاه لوله بازکنی

دستگاه لوله باز کنی از یک موتور قوی و فنر تشکیل شده است و می تواند به آسانی و با سرعت گرفتگی های لوله های فاضلاب را برطرف نماید. موتور نیروی محرکه برای انجام عمل لوله بازکنی است و فنر, نیروی بازکننده لوله بازکنی را بر گرفتگی ها وارد می کند. از مزایای استفاده از دستگاه لوله بازکنی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رفع انسداد گرفتگی های سخت
  • مناسب برای شرکت های لوله بازکنی
  • داشتن فنر بلند برای لوله های طولانی
  • داشتن سرفنرهای مختلف با کارایی خاص
  • کوچک و قابل حمل
  • استفاده از برق شهری
  • داشتن سرعت بالا در رفع گرفتگی ها
  • داشتن محفظه ای برای جمع کردن فنر

انواع سرفنر دستگاه لوله باز کنی

  • سر فنر نیزه ای: برای باز کردن گرفتگی هایی مثل خاک و ماسه
  • سرفنر الماسی: برای باز کردن گرفتگی هایی مانند آجر یا سنگ
  • سر فنر چاقویی: در صورت گیر کردن پارچه یا الیاف
  • سرفنر برسی و کوزه ای: برای پاک کردن لوله ها از چربی ها و رسوبات

 

ویژگی های استفاده از دستگاه لوله بازکنی

 

نتیجه گیری

در این مقاله به ذکر انواع دستگاه های لوله بازکنی و روش استفاده از آنها پرداختیم. اگر شما نیز دچار مشکل گرفتگی لوله شده اید می توانید زا یکی از این دستگاه ها را برای رفع انسداد لوله استفاده کنید. همچنین بهتر است این کار را به یک تکنیسین مجرب بسپارید. برای خدمات لوله بازکنی, تخلیه چاه و …. می توانید از ما کمک بگیرید.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram