آخرین مقالات

رفع نم حمام | رفع نم توالت

رفع نم

رفع نم حمام و رفع نم توالت و پشت بام یکی از پر درخواست ترین خدمات در شرکت رفع نم ما می باشد. و اکیپ مجرب مخصوص این کار برای شما در سریع ترین زمان مکان دقیق رفع نم را تشخیص داده و هر چه سریع تر نسبت به رفع نم ساختمان شما اقدام می کنند.

در ادامه با نحوه اینکه بدانیم آیا توالت و یا حمام و دیوار و یا حتی سقف منزل ما نم داده است آشنا میشویم.

۱. چگونه بفهمیم قسمتی از ساختمان دچار نم شده است؟

۲.چطور رفع نم حمام را تشخیص بدهیم و چگونه رفع نم حمام را ترمیم کنیم؟

۳.چطور می شود رفع نم توالت و رفع نم دستشویی را از بین برد؟

دلیل رفع نم توالت و دلیل رفع نم دستشویی به دلایل مختلف میتواند باشد.و یکی از دلایل نم توالت ممکن است شکستگی لوله فاضلاب و یا نم از محل اتصال لوله آب به شیر شستشوی باشد و د مواردی

۴. برای رفع نم توالت آیا باید کاشی کف و سنگ توالت را برداشت ؟

۵.نحوه رفع نم پشت بام به چه صورت می باشد؟

مراحل مراقبت و نگهداری ساختمان است که هم به صورت پیشگیرانه و هم به عنوان تعمیر باید انجام شود. عایق بندی و لوله کشی با کیفیت برای پیشگیری نم زدگی لازم است. رفع نم برای حفظ سلامتی ساکنین، حیاتی است زیرا نم زدگی و رطوبت محیط، شرایط مناسب برای رشد و تکثیر انواع عوامل بیماری زا، حشرات، باکتری ها و قارچ ها است.

گاهی ممکن است مشکل رفع نم در طبقات هم کف از پر شدن چاه حفر شده ساختمان یا از بخار های چاه باشد.

برای حل مشکل نم خود با ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن علت نم ساختمان شما را تششخیص دهیم و هر چه سریع تر به رفع آن اقدام کنییم.

0912-772-771-3
0912-77-2-77-13

رفع نم

رفع نم و رطوبت، برای زندگی سلامت، با کیفیت و عاری از آلودگی در هر مکانی لازم است.

هیچ کسی از بودن در یک فضای نمور خوشحال نخواهد بود، بدون تمهیدات رفع نم محکوم به بودن در محیطی نمناک و بیماری زا می شویم. نمور به مکانی اتلاق می شود که دارای رطوبت و نم بوده، بوی نامطلوبی می دهد که به بوی “نا” معروف است. مکانی مستعد آلودگی که بیشتر برای وصف مکان های نامطلوب و شرایط بد زندگی به کار می رود. شبیه زندان، سرداب، سیاه چال و از این قبیل با لایه های کپک و قارچ، دور از نور خورشید و هوای تازه… مسلما هیچ موجودی سزاوار بودن در چنین مکانی نیست مگر همان قارچ ها و باکتری هایی که از این شرایط لذت می برند.

اما چرا باید برای رفع نم و رطوبت محل زندگی خود تدبیری در نظر بگیرید؟ پاسخ روشن است – وقتی بهای زیادی بابت خرید یا ساخت منزل خود کرده اید، اینکه مجبور باشید از واژه “نمور” برای توصیف وضع منزل خود استفاده کنید، تقریبا شبیه کابوس است – نم زدگی ورطوبت در قسمت های مختلف ساختمان، چه از چشم پنهان باشد و چه نمایان شود، نامطلوب و آسیب رسان است. به خصوص اگر کودکان، افراد سالمند، زنان باردار، نوزادان، و بیماران در آن مکان حضور داشته باشند.

رفع نم
رفع نم برای بالا بردن کیفیت زندگی لازم است

پیشگیری بر تعمیر، مقدم است

از اتصالات اصولی و عایق بندی با ایزوگاه و قیر گونی ، لوله کشی با کیفیت و مقدار قیر مناسب استفاده شده ساختمان خود مطمئن شوید. و نیز همواره از تهویه، سیستم جریان هوا، رفع نم و رطوبت و روش های کاهش بخار در منزل خود استفاده کنید.

رفع نم سقف

رفع نم از جمله اصول بهداشتی زندگی است عدم رفع نم و رطوبت، رشد انواع قارچ ها و کپک ها و باکتری ها، که محیط نمناک و مرطوب بهترین محیط برای رشدشان است را در پی دارد که غالبا بیماری زا هستند: بیماری های تنفسی، پوستی، مسمومیت و … همچنین به علت نمناکی اجزای ساختمان، امکان اتصال برق و حتی برق گرفتگی یا صدمه به وسایل برقی منزل وجود دارد.

پس رفع نم و رطوبت، هم درکیفیت زندگی، هم در تضمین سلامتی افراد و هم ایمنی ساختمان، بسیار مهم است. فرقی ندارد رطوبت و نم زدگی هویدا یا پنهان باشد، مهم این است که اثرهای منفی در هردو مورد وجود دارد. می توان گفت نم زدگی پنهان، بدتر است، زیرا بدون آنکه مورد توجه واقع شود، گسترش یافته و به وضعیت بحرانی می رسد – غالبا وقتی از وجود آن باخبر می شویم که یا خرابی و آوار در جایی از بنا رخ دهد، یا آب از جایی چکه کند که در نتیجه تداوم شدید و طولانی مدت و عدم رفع نم رخ می دهد.

رفع نم سقف
رفع نم سقف
نم زدگی علاوه بر طاهر بد، خطرات زیادی هم ایجاد می کند

برای رَفع نَم، باید فهمید نم زدگی از کجا می آید؟

معمولا در هنگام ساخت بنا، تمهیداتی در نظر گرفته می شود که مانع از نفوذ آب به دیوارها، کف و سقف باشد، مانند زهکشی و عایق بندی و غیره. با این وجود گاهی باز هم نیاز به رفع نم باقی است. نم و رطوبت منزل و یا هر فضای بسته دیگری، علت های مختلفی دارد اعم از نشت آب از داخل خود بنا و یا ایجاد رطوبت از خارج. نم زدگی های خارج از بنا حاصل رطوبت هایی است که یا خود ما ایجاد می کنیم و یا ناشی از حوادث طبیعی مانند باران است.

در زندگی های آپارتمانی که معمولا فضای باز برای خشک کردن لباس ها وجود ندارد، مجبور به خشک کردن لباس در داخل خانه هستیم، طولانی شدن روند خشک کردن لباس ها و یا زیاد بودن دفعات آن موجب پخش رطوبت در فضای خانه و نشت آن به داخل دیوارها و مصالح ساختمان می شود. همچنین برخی افراد تمایل به شستن دیوارها دارند که ماندن رطوبت روی دیوارها و طولانی شدن و زیاد بودن حجم آب، موجب نفوذ رطوبت و نشت آب به داخل دیوار ها و نم زدگی می شود. استفاده از وسایل رطوبت زا به صورت افراطی مانند دستگاه های بخور، که باعث اشباع رطوبت هوای داخل ساختمان شده و ساکنین را به رفع نم و رطوبت، نیازمند می کند.

گاهی دست طبیعت در کار است – مثلا باران های شدید یا طولانی، رگبارها، به خصوص بارش های زاویه دار، سیل و یا آب گرفتگی _ عایق بندی نا مناسب به این موارد دامن می زند.

اما گاهی نه طبیعت مقصر است و نه ساکنین! بلکه انواع خرابی هایی که به دلایل مختلف مثلا عمر بنا و فرسودگی، سیستم زهکشی نا مناسب، عایق بندی غلط، لوله کشی نا مرغوب، اتصالات بد لوله ها، سیستم فاضلاب نا مناسب، ناودان بندی غیر اصولی، عایق بندی نامناسب لوله ها، شیرآلات نا مرغوب، شکستگی و یا ترک لوله ها، گرفتگی لوله ها و عدم تخلیه درست آب که باعث نشت تدریجی یا حاد آب به داخل اجزای ساختمان می شود، نم زدگی های کوچک تا گسترده و یا سطحی تا عمیق را در پی  دارد.

علت رفع نم
معمولا دیر متوجه نیاز برای رفع نم منزل خود می شویم

برای رَفع نَم چه باید کرد؟

مثل هر مشکل دیگری برای رفع نم نیز اولین قدم شناسایی مشکل است؛ یعنی تشخیص جا، میزان، علت و وضعیت نم زدگی. گاهی احساس بوی نم یا شنیدن صدای شرشر موجب می شود به احتمال نم زدگی فکر کنیم. گاهی هم نم زدگی کاملا واضح و عیان خودنمایی می کند، و گاهی ناگهان بخشی از دیوارها یا سقف می ریزد یا چکه می کند، یا همسایه که نم زدگی ساختمان ما به خانه آنها راه یافته، ما را متوجه لزوم رفع نم می کند. اما در همه این موارد افرد متخصص لوله کش، برای شناسایی و رفع نم به کمک شما می آیند.

امروزه دستگاه های پیشرفته به کمک انسان آمده تا هم مشکل را شناسایی کند و هم در رفع آن موثر تر عمل کند. دستگاه های تشخیص رطوبت برای تعیین میزان نم داخل اجزای ساختمان کاربرد دارد. همچنین دستگاه های دیگری که به لوله کش کمک می کند صدای ضعیف حاصل نشت آب را که به صورت عادی قابل شنیدن نیست، دریافت کند. همه این ها در مرحله شناسایی مکان و میزان وخامت موثر است؛ اما یافتن علت و ریشه یابی، مرحله بعدی و بسیار مهمی است که هم در رفع نم نقش دارد و هم در جلوگیری از عود مجدد نم زدگی.

همانطور که گفته شد دلایل نم زدگی یا خارجی است یا مشکل در عایق بندی بنا است. در هر صورت وقتی ریشه یابی توسط افراد ذی صلاح صورت گرفت، در واقع پروسه رفع نم آغاز شده است.

دستگاه سنجش میزان رطوب
دستگاه سنجش میزان رطوب

رفع نم ساختمان

بعد از شناسایی مکان و علت نم زدگی، برای رفع نم ساختمان باید میزان رطوبت داخلی را کاهش داد – وسایل رطوبت زا را خاموش نگه دارید و نیز برای جریان هوای تازه پنجره ها را باز کنید، در صورت آفتاب گیر بودن خانه  پرده ها را کنار بزنید تا نور آفتاب وارد محیط شود، هم چنین استفاده از وسایل تهویه هوا مانند هواکش ها می تواند گزینه خوبی در تسریع روند کاهش رطوبت و رفع نم ساختمان  باشد.

فارغ از شرایط اقلیمی، تمهیدات عایق بندی و رفع نم ساختمان، معمولا برای کف و دیوار یا سقف سرویس های بهداشتی ( حمام و توالت)، پشت بام ها انجام می شود.

دستگاه تشخیص صدای نشت آب
دستگاه تشخیص صدای نشت آب

رفع نم توالت

توالت و دستشویی مکان هایی هستند که همیشه در معرض رطوبت و نم زدگی و نشت آب قرار دارند، که عدم رفعِ نم به موقع، موجب کپک زدگی، جمع شدن انواع حشرات و باکتری ها، پوسیدگی وسایل می شود. استفاده از تهویه مناسب و قدرتمند برای خارج کردن بخار و نم در توالت ها بسیار مهم و موثر است که ساده ترین راهکار آن ایجاد پنجره در دیوار سرویس بهداشتی است.

اما اگر چنین امکانی وجود ندارد در طول شبانه روز ساعاتی درب دستشویی را باز بگذارید تا رطوبت آن در اثر جریان یافتن هوا، از بین برود. به یاد داشته باشید که محصور بودن هوا در هر مکانی احتمال نم زدگی را افزایش می دهد، به خصوص در مکانهای مرطوب. همچنین باید بین فضای دستشویی با دیوار های خارجی عایق بندی شود. استفاده از لامپ های حرارتی و یا انواع سیستم های گرمایشی داخل سرویس بهداشتی می تواند در خشک کردن آن و رفعِ نم موثر باشد. البته مهم تر از همه برای رفع نم توالت، عایق بندی درست لوله ها، کف و دیوارها است.

رفع نم توالت
رفع نم توالت
عایق بندی درست به روند رفع نم کمک می کند

رفع نم حمام

حمام نیز مانند سرویس بهداشتی از جمله مکان های مرطوب است که البته بیشتر از هرجای دیگر ساختمان، در معرض آب و رطوبت قرار دارد. استفاده از پنجره در حمام خیلی متداول نیست، پس توصیه می شود بعد از استفاده از حمام برای خروج بخار تجمع یافته، ساعتی درب حمام را باز بگذارید.

همچنین استفاده از سیستم تهویه موثر و قدرتمند برای خروج هوا را جدی بگیرید. وجود سیستم های گرمایشی مختلف و استفاده از حوله خشک کن ها از جمله تمهیدات رفع نم حمام است. عایق بندی مناسب لوله ها، سردوشی و شیرآلات، کف و دیوارها برای پیشگیری از نشت آب و رفع نم حمام بسیار ضروری است.

رفع نم حمام
رفع نم حمام
کف حمام و سرویس بهداشتی باید عایق بندی باشد.

رفع نم پشت بام

پشت بام منطقه وسیعی از خانه است که معمولا تحت تاثیر عوامل خارجی، مانند باران  و برف، دچار نشت آّب و نم زدگی می شود. عایق بندی درست که معمولا با قیرگونی و ایزوگام انجام می شود، برای پشت بام ضروری است.

برای رفع نم پشت بام لازم است جای دقیق و منشا نشت آب را پیدا کنید. نم زدگی پشت بام معمولا اثر خود را در سقف خانه آخرین طبقه نشان می دهد که اغلب با احساس بوی نم یا دیدن لکه های کم رنگ ( زردآب ) در مراحل آغازین، قابل تشخیص است.در صورت تشدید و تداوم موجب تبله کردن، چکه، پوسته پوسته شدن و حتی ریختن بخش هایی از سقف می شود.

جهت یافتن منشا نشت آب مناطق مختلف پشت بام را به نوبت خیس کنید، به خصوص در اطراف دود کش ها و ناودان ها و نیز لوله ونت، زیرا علاوه بر باران، نشت آب از ترک های موجود در لوله ونت و ناودان ها موجب نم زدگی می شود. همچنین اگر ناودان ها گرفته باشند یا اطراف لوله های واقع در پشت بام درست عایق بندی نشده باشد، احتمال نم زدگی پشت بام افزایش می یابد.

رفع نم پشت بام
رفع نم پشت بام
ایزوگام کف پشت بام می تواند از نم زدگی جلوگیری کند.

و در آخر، برای تعمیر منشا رطوبت و نشت آب و رفعِ نم ساختمان، به صورت اصولی و تضمینی، ما کنار شما هستیم.

رفع نم با مواد نانو و کاملاً تضمینی
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram