آخرین مقالات

راهکار های رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

گرفتگی لوله فاضلاب آشپز خانه ممکن است حداقل سالی یک الی دو بار برای شما به وجود
آید. از اینرو سبب ایجاد مشکلاتی نظیر بهم ریختگی یا بوی بد شود. در این صورت شما بایستی هر چه سریع تر نسبت به برطرف نمودن این مشکل اقدام نمایید. بیشتر گرفتگی های که در لوله آشپزخانه به وجود میاید. به علت ریختن روغن و همچنین چربی در داخل لوله ها میباشد. به این صورت که این مواد به مرور زمان در لوله ها باقی میمانند و بر روی هم انباشته میشوند. در نهایت همین روغن و پسماند های غذایی منجر به گرفتگی لوله ها میشوند. به همین منظور شما برای رفع گرفتگی لوله آشپزخانه همچون سینک ظرفشویی، کفشور، لوله تخلیه لباسشویی نیاز به راهکار های دارید. در ادامه با ما همراه باشید. تا راهکار های را به منظور برطرف نمودن لوله آشپزخانه برای شما شرح دهیم.

روش هایی رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

گرفتگی لوله آشپزخانه به خصوص در خانم ها حس بدی به وجود میاورد. هنگامی که شما با یک سینک پر از آب که آب آن تخلیه نمیشود. یا اینکه کفشور آشپزخانه که آب فاضلاب آن بالا آمده است مواجه شوید. به طور قطع شما میخواهید که هر چه سریع تر نسبیت به برطرف نمودن آن اقدام نمایید.

رفع گرفتگی فاضلاب به وسیله آب جوش

از یکی از شیوه ها و روش های ساده برای برطرف نمودن مشکل گرفتگی لوله آشپزخانه میباشد. برای انجام این کار بایستی در صورتی که سینک ظرفشویی پر از آب میباشد آن را خالی نمایید. سپس تمام آبی که در کتری آب جوش قرار دارد را به داخل سینک ظرفشویی بریزید. در صورتی که آب حرکت نکرد صبر کنید آب سرد شود. سپس آن را تخلیه نمایید و بار دیگر تمام آبی که در کتری آب جوش قرار دارد را در ظرفشویی برسیزید. ممکن است شما این کا را چند بار تکرار نمایید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

وارسی سیفون زیر سینک

در بعضی از موارد ممکن است علت گرفتگی لوله آشپزخانه به دلیل بخش تله شکل و مخزن سیفون باشد. چرا که در صورت تجمع پسماند ها و چربی ها در این قسمت به مرور زمان سبب مسدود شدن لوله گردد. برای برطرف نمودن این مشکل کافی است سیفون را باز نمایید. سپس در صورت وجود عامل گرفتگی آن را تمیز نمایید.

محلول نمک و آب جوش

برای انجام این کار کافی است شما در حدود نصف لیوان نمک را در داخل سینک ظرفشویی بریزید وسپس چند دقیقه صبر نمایید. (در صورتی که آبی در داخل سینک وجود داشته باشد آن را خال کنید) پس از گذشت چند دقیقه آب جوش را در داخل سینک بریزید تا گرفتگی برطرف شود. این احتمال وجود دارد که شما این کار را چند بار انجام دهید تا گرفتگی برطرف شود.

تلمبه لاستیکی

یکی از روش های که میتوانید برای برطرف نمودن مشکل گرفتگی استفاده نمایید تلمبه دستی میباشد. برای استفاده از این تلمبه فقط کافی است که ابتدا اگر سینگ ظرفشویی شما دو قلو باشد. در این صورت ورودی یکی از لگن ها مسدود نمایید.  تلمبه را در ورودی  یکی از سینک ها قرار دهید. سپس تا بالای بخش پلاستیکی آن آب پر نمایید. تا از ورود و خروج هوا جلوگیری نماید. سپس تلمبه را به سمت بالا و پایین بکشید تا گرفتگی لوله برطرف شود.

تلمبه لاستیکی

محلول جوش شیرین و نمک

برای استفاده از این روش کافی است که شما در حدود یک فنجان جوش شیرین را با یک فنجان نمک قاطی نمایید. سپس آن را در داخل لوله فاضلاب سینک ظزفشویی بریزید سپس چند ساعت منتظر بمانید. پی از گذشت این چند یاعت با آب داغ لوله را شستشو دهید.

محلول جوش شیرین و سرکه

از دیگر راهکار ها برای برطرف نمودن مشکل گرفتگی لوله آشپزخانه میباشد. برای استفاده از این روش در حدود یک فنجان جوش شیرین در داخل لوله سینک بریزید. سپس دو برابر جوش شیرین سرکه سفید در داخل لوله بریزید. درپش سینگ را بگذارید به مدت پانزده دقیق صبر نمایید. سپس آب گرم را باز کنید تا متوجه شوید که آیا گرفتگی برطرف شده است یا خیر؟

محلول جوش شیرین و سرکه

نکته

دقت نمایید که تمامی راهکار های بیان شده در بالا برای گرفتگی لوله آشپزخانه با شدت کم و متوسط میباشد. چنانچه که لوله فاضلاب شما دچار گرفتگی های شدید شد در این صورت شما بایستی از روش های دیگر همچون فنر لوله بازکنی دستی و در موارد شدید تر از دستگاه لوله باز کن برقی و یا شرکت های ارائه دهنده خدمات مربوط به گرفتگی لوله  استفاده نمایید.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram