آخرین مقالات

لوله باز کنی دربند

در یک خانه مدرن در دربند یا هرجای دیگر، لوله‌ها مانند رگ‌های بدن ما هستند: وقتی انسداد وجود دارد، دیگر شفاف نیستند و سیستم‌های لوله‌کشی کار نمی‌کنند. مسدود شدن لوله تخلیه یا لوله آب همیشه با روش های خانگی برطرف نمی شود و نیاز به متخصص لوله بازکنی در دربند دارد.

علایم انسداد لوله

تیم لوله بازکنی ما در دربند به شما علایم گرفتگی لوله ها را خواهد گفت:

نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد اتفاقی برای لوله های فاضلاب ما در حال رخ دادن است. به عنوان مثال، تصور خانه امروزی بدون ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی دشوار است. هر دو ماشین یک چیز مشترک دارند: آنها به شدت به تخلیه آب کارآمد متکی هستند. اگر آب به طور ناگهانی در ماشین ظرفشویی راکد شود یا یک برنامه در حال اجرا در ماشین لباسشویی قطع شود، ممکن است دستگاه خراب شود. اگر لوله در جایی مسدود شده باشد، آب کثیف نمی تواند خارج شود.

هنگامی که لوله آب گرفتگی دارد، اغلب بو ایجاد می شود و لوله ها صدای ناخوشایندی دارند. این می تواند نشانه ای از این باشد که آب باید به سختی از موانع عبور کند. یک علامت هشدار که هیچ شکی به جا نمی گذارد، عدم تخلیه آب از سینک است. در این حالت لوله های فولادی یا پلاستیکی قبلاً به گونه ای مسدود شده اند که زهکشی وجود نداشته باشد و لازم است در سریع ترین زمان ممکن آنها را پاک کنید.

اولین شرط برای عملکرد صحیح سیستم فاضلاب خانگی، اجرای صحیح آن است. قطر لوله های خاص و شیب های فنی مهم هستند. لوله های پلاستیکی مزایای زیادی دارند، از جمله داخل بسیار صاف، که جریان را تسهیل می کند و از تشکیل رسوب جلوگیری می کند. آنها همچنین در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.

علایم انسداد لوله:

پیشگیری ازانسداد لوله

ساده ترین راه حلی که می تواند از ایجاد انسداد در لوله جلوگیری کند، صافی در سینک است. از ورود ذرات کوچکتر و بزرگتر به خط لوله جلوگیری می کند. شما می توانید با شستشوی منظم لوله های فاضلاب از شر چربی و رسوبات (مثلاً از صابون) خلاص شوید. به جای اینکه بعد از مدتی فکر کنید که چگونه لوله ها را باز کنید یا “چگونه توالت را تمیز کنید” – به زبان عامیانه – فقط هفته ای یک بار سرکه جوشیده یا چند لیتر آب جوش بریزید. اگر گرفتگی لوله شما حاد است و با روش های خانگی هر چند وقت یکبار می گیرد پس سراغ یک لوله بازکن حرفه ای در دربند و حوالی زندگی خود بروید.

پیشگیری ازانسداد لوله

انواع روش باز کردن لوله

 

انواع روش باز کردن لوله :

روش های مکانیکی باز کردن لوله مسدود شده

رفع گرفتگی سیفون  وظیفه سیفون جلوگیری از ورود بوی نامطبوع سیستم فاضلاب به داخل آپارتمان است. سیفون گرفتگی باید باز شود و تمیز شود. انواع جدید سیفون ها به گونه ای ساخته شده اند که برچیدن آنها مشکل اساسی نداشته باشد. فقط باید به یاد داشته باشید که قبل از باز کردن سیفون یک ظرف را زیر سیفون قرار دهید تا آب روی زمین تمام نشود. اگر سیفون چدن همچنان در سیستم باقی مانده است، بهتر است برای تعویض آن برنامه ریزی کنید.

پیستون : از یک فنجان لاستیکی و یک میله تشکیل شده است و مدل مدرن تر دارای مکانیزم پنوماتیک است که کار را تسهیل می کند. فشار دهنده معمولاً پس از چند بار تلاش، انسداد را به لوله ای با قطر بزرگتر منتقل می کند. به طور کلی موثر است، گاهی اوقات ممکن است منجر به گرفتگی لوله در مکان دورتر و غیرقابل دسترس شود. یکی دیگر از کاربردهای پیستون فشار دادن انسداد نیست، بلکه ایجاد خلاء است که باعث می شود زباله ها به داخل سینک سرازیر شوند. برای انجام این کار، فنجان لاستیکی کمی روی دهانه سینک فشار داده می شود و سپس به شدت به سمت بالا کشیده می شود.

مارپیچ –: طرح شامل یک مارپیچ (چشمه) سیم فولادی به طول 1.5 متر تا 5 متر و بیشتر، یک میل لنگ در یک طرف و یک نوک نوک تیز از طرف دیگر است. دستگاه وارد لوله می شود و با چرخاندن میل لنگ گرفتگی برطرف می شود. این روش نیاز به همکاری دو نفر دارد که یکی از آنها فنر را وارد لوله می کند و دیگری به آن حرکت چرخشی می دهد،انجام این روش در خانه میسر نیست و اگر در دربند و حومه آن زندگی میکنید نیاز به لوله بازکن حرفه ای مستقر در دربند  دارید.

رفع انسداد شیمیایی لوله های فاضلاب

 

مواد شیمیایی که برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب استفاده می شود بسیار خورنده هستند و بنابراین دستکش های محافظ را فراموش نکنید. اگر یک ماده شیمیایی روی یک ماده شیمیایی ریخته شود، بخارهایی ایجاد می کند که برای سلامتی مضر است. مراقب باشید و بعد از پایان کار  محل را به خوبی تهویه کنید.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۷ فروردین ۱۴۰۱
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram