آخرین مقالات

گرفتگی چاه توالت با صابون و رفع آن

گرفتگی چاه توالت با صابون امری رایج است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. به دلیل این که توالت و دستشویی معمولا در یک فضا قرار دارند و ممکن است موقع شستشوی دست ها صابون لیز خورده و داخل چاه فاضلاب توالت بیفتد.

بهترین سایت لوله بازکنی در کرج و تهران

آیا گرفتگی چاه فاضلاب توالت مشکل جدی است؟

این مورد به خودی خود نمی تواند مشکل خاصی ایجاد کند. اگر در این حالت از توالت استفاده گردد، می تواند گرفتگی را تشدید نماید. با گذشت حدودا یک هفته صابون ممکن است آب شود و یا نرم شده و از قسمت دهانه فاضلاب و سیفون آن رد شود.

اما ممکن است نتوانید این مدت را تا رفع گرفتگی صبر کنید که در این صورت می توانید از روش هایی که در ادامه ذکر می کنیم برای رفع مشکل استفاده کنید:

  1. با استفاده از دست :

یکی از روش های ساده برای رفع این مشکل که ابزار خاصی هم نیاز ندارد، استفاده از دست است. البته این روش زمانی کارایی خواهد داشت که عمق فاضلاب به اندازه ای باشد که انتهای آن قابل دسترس باشد. برای رفع گرفتگی تنها کاری که باید بکنید این است که با استفاده از دستکش سعی کنید صابون را با دست خارج کنید.

  1. با استفاده از آب داغ

آب داغ می تواند به عنوان حلال صابون سریعا آن را حل کرده و گرفتگی را رفع کند. همان طور که می دانید آب می تواند خیلی راحت و ساده صابون را در خود حل نماید. در صورتی که آب داغ باشد این فرایند سریعتر انجام خواهد شد. البته لازم است به نکته ای اشاره کنیم و آن این که آب خیلی داغ ممکن است موجب شکسته شدن کاسه توالت گردد. پس حتما این نکته را به یاد داشته باشید.

  1. با استفاده از قلاب فلزی و میله

برای رفع مشکل در صورتی که از روش های قبلی جواب نگرفته باشید، می توانید از یک قلاب آهنی و یا یک میله که آن را به شکل قلاب در آورده باشید استفاده کنید. سعی نکنید این کار را با فشار انجام دهید زیرا ممکن است صابون بیشتر به سمت چاه حرکت کرده و گرفتگی را شدیدتر کند.

  1. با استفاده از مایع بازکننده چاه توالت

گرفتگی ایجاد شده توسط صابون را می توان با استفاده از مایع های شوینده و بازکننده هم رفع نمود. مایع دستشویی، مایع ظرفشویی و … را می توان از جمله این مایع های بازکننده محسوب نمود. لازم است به اندازه یک استکان از مواد شوینده را در داخل چاه فاضلاب ریخته و تقریبا به مدت یک ساعت صبر نمایید. پس از این مدت می توانید برای توالت ایرانی از یک سطل آب جوش و برای توالت فرنگی هم از یک سطل آب گرم استفاده کنید. این کار می تواند با لیز نمودن اطراف صابون، آن را در داخل فاضلاب حرکت دهد.

  1. با استفاده از فنر دستی

آخرین روش، استفاده از فنر دستی است که در صورت موجود نبودن می توان با هزینه کمی آن را تهیه نمود. در این روش لازم است یک سر فنر را به قدری در داخل چاه فرو کنید که که به صابون برخورد کند. سپس با چرخاندن فنر سعی کنید فنر را به صابون گیر دهید. به محض گیر کردن صابون به فنر فورا آن را بیرون بکشید.

چگونه می توان از افتادن صابون در داخل چاه فاضلاب توالت جلوگیری نمود؟

  • بهتر است برای نگهداری صابون از ظرف های دربسته استفاده کنید و نحوه استفاده از آن را به فرزندانتان هم بیاموزید.
  • لبه سنگ روشویی محل مناسبی برای گذاشتن صابون نیست، پس بهتر است از این کار خودداری نمایید.
  • استفاده از صابون مایع می تواند امکان بروز این مشکل را به صفر برساند.

بهترین حلال برای صابون

بهترین حلال صابون که می تواند آن را سریعا در خود حل نماید، آب داغ است. استفاده از اسیدها علاوه بر ایجاد پوسیدگی در لوله ها، ممکن است آسیب جبران ناپذیری هم به شما وارد کند. بنابراین در حالی که می توان از آب به راحتی استفاده نمود، دیگر نیازی به مواد قویتر نیست و استفاده از این مواد توصیه نمی گردد.

جمع بندی

گرفتگی چاه توالت موضوع نگران کننده ای نیست زیرا در صورتی که به گرفتگی دامن زده نشود معمولا به راحتی می تواند در آب حل شده و رفع گردد.

 

 


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۲ تیر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram