آخرین مقالات

گرفتگی لوله فاضلاب حیاط و رفع آن

در این مقاله به بررسی گرفتگی لوله فاضلاب حیاط و رفع آن می پردازیم. یکی از مشکلاتی که ممکن است در خانه های حیاط دار پیش بیاید، گرفتگی لوله فاضلاب حیاط است. معمولا به دلیل اینکه فاضلاب حیاط در مقابل خاک و خاشاک، شن، برگ درختان و … قرار دارد، احتمال گرفتگی در آنها بیشتر است. با شروع اولین بارندگی گرفتگی این چاه ها بیشتر شده و مشکل تشدید می شود. در صورت گرفتگی لوله فاضلاب حیاط از روش های متفاوت تری نسبت به بقیه چاه ها استفاده می گردد.

گرفتگی لوله فاضلاب حیاط به چه شکلی ممکن است ایجاد گردد؟

غالبا گرفتگی لوله فاضلاب حیاط دلایل متعددی می تواند داشته باشد. از جمله این دلایل همان طور که در بالا ذکر شد می توان به گل و لای، اشیای ریز و درشت، شن و ماسه، مصالح ساختمانی و برگ درختان و … اشاره نمود. این مواد می توانند به تدریج با جمع شدن در دیواره چاه فاضلاب موجب ایجاد رسوب شوند. به تدریج با افزایش رسوبات بر جای مانده، قطر لوله کاهش یافته و نهایتا آب کفشور حیاط به سختی و دیرتر تخلیه خواهد شد. کم کم کار به جایی می رسد که لوله فاضلاب به صورت کامل گرفته شده و تخلیه آن میسر نخواهد شد.

توجه : در مواقعی هم ممکن است رسوباتی که در کفشور فاضلاب حیاط جمع شده است به اندازه ای نیست که باعث گرفتگی آن شود ولی ممکن است به دلیل بارندگی شن و ماسه و خاکی که در کفشور جمع شده، تبدیل به گل شده و باعث گرفتگی مجرای فاضلاب گردد.

گرفتگی لوله فاضلاب حیاط را به چه روشی می توان رفع نمود؟

گرفتگی لوله فاضلاب حیاط عموما کمی شدیدتر و سخت تر از دیگر چاه ها رخ می دهد. به همین دلیل دستگاه فنر لوله بازکنی می تواند روش مناسب تری برای رفع این گرفتگی باشد. دستگاه فنر لوله بازکنی دستگاهی با قدرت بالا است که می تواند با حرکت چرخشی خود موجب از بین رفتن همه رسوبات و لجن ها گردد. قدرت فنر فولادی که در این دستگاه تعبیه شده است به اندازه ای است که حتی می تواند پلاستیک و پارچه را از درون چاه بیرون بکشد.

راه های خانگی به منظور باز نمودن لوله فاضلاب حیاط

در مواقعی که گرفتگی ایجاد شده در فاضلاب حیاط زیاد پیچیده نباشد می توان آن را با استفاده از راه های ساده تری باز نمود. به عنوان مثال می توان روش هایی مثل استفاده از تلمبه لوله بازکنی مخصوص، ریختن آب جوش و استفاده از فنر دستی را به کار برد.

پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب حیاط

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. توصیه می کنیم قبل از اینکه فاضلاب حیاط دچار گرفتگی گردد با رعایت برخی نکات از بروز این مشکل جلوگیری کنید. استفاده از کفشوری که از جنس مناسبی تهیه شده باشد، می تواند چاره کار باشد. این کفشورها در انواع مختلفی وجود دارند که در جنس های متفاوتی هم تولید شده اند. برای فاضلاب حیاط نوع فلزی کفشور که دارای توری مخصوص هم باشد مناسب است زیرا دوام و عمر زیادی دارند. در بین انواع فلزی هم نوع چدنی و برنجی از استحکام بیشتری برخوردار هستند.

آیا می توانیم کاری برای جلوگیری از زود پر شدن و گرفتگی زود هنگام لوله فاضلاب حیاط انجام بدهیم؟

بله می توان با رعایت برخی نکات مانع از پر شدن زود به زود فاضلاب حیاط شد:

  • قرار دادن کفشور مناسب : این کار می تواند مانع از ورود اشیاء بزرگ و سنگین شود.
  • تمیز کردن کفشور : لازم است کفشور حیاط را سر وقت خالی کرده و آن را مرتبا تمیز نمایید.

برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط بهتر است از کجا شروع کنیم؟

می توانید کار خود را با امتحان روش های خانگی از قبیل فنر دستی، ریختن آب جوش، تلمبه های مخصوص لوله بازکنی و … آغاز کنید.

برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط روش های خانگی می تواند موثر باشد یا نیاز به لوله باز کن وجود دارد؟

در بیشتر اوقات روش های خانگی جواب نمی دهد زیرا گرفتگی ایجاد شده شدید و سخت است. معمولا این شدت از گرفتگی فقط می تواند با استفاده از دستگاه فنرزنی مخصوص رفع گردد که فقط افرادی که در این حرفه هستند آن را دارند.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۲۳ تیر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram