آخرین مقالات

کاربرد های استفاده از فنر در لوله بازکنی

به احتمال خیلی زیاد شما نیز با مشکل گرفتگی لوله مواجه شده اید. به این صورت که آب در سینک ظرفشویی بالا میاید و از مجرای فاضلاب پایین نمیرود. یا اینکه میتواند این اتفاق بدتر شود و در مجرای توالت گیر کند. در چنین مواقعی است که فنر لوله بازکنی به خوبی خود را نشان میدهد. چرا که اگر گرفتگی جزئی باشد خودتان نیز میتوانید این گرفتگی را برطرف نمایید. چنانچه که شما قصد آشنایی بیشتر با فنر لوله بازکنی و کاربد های آن را دارید با ما در این مقاله آموزش همراه باشید.

فنر لوله بازکنی چیست؟ و چگونه میتوان از آن استفاده نمود؟

در بیان تعریف فنر لوله بازکنی بایستی چنین بیان کرد که این فنر یک کابل که دارای قدرت ارتجاع بالا میباشد است. علاوه بر این فنر لوله بازکنی بسیار نازک میباشد از اینرو میتوان یکی از مهم ترین کاربرد و قابلیت این فنر به حساب آیدد. چرا که میتواند به خوبی در لوله های فاضلابی که پر پیج و خم میباشد حرکت نماید. سپس اقدام به برطرف نمودن گرفتگی ها کند. به منظور بر طرف نمودن گرفتگی لوله ها بایستی در گام اول این موضوع را یافت. که گرفتگی لوله دقیقاً در کدام بخش اتفاق افتاده است و همچنین چه نوعی میباشد.

برای مثال زمانی که گرفتگی به دلیل تجمع مو و مواد غذایی باشد. در این صورت شما میتوانید از فنر لوله بازکنی دستی استفاده کنید. این مسئله یعنی آگاهی از محل دقیق گرفتگی و نوع آن بسیار اهمیت دارد. چرا که استفاده نادرست از فنر لوله بازکنی ممکن است. سبب ایجاد مشکل و همچنین آسیب در مجاری فاضلاب گردد. از اینرو ما به شما توصیه میکنیم که حتماً از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای استفاده از فنر لوله بازکنی در ابتدا شما به آرامی انتهایی فنر را به درون مجرای که مسدود شده است هدایت نمایید.

سپس سر دیگر فنر را با دو دست بپیجانید و شروع کنید به آرامی آن را حرکت دهید. تا به این طریق گرفتگی برطرف شود و آلودگی داخل مجرا حرکت کند. سپس فنر را از مجرا خارج کنید. بهتر است پس از اینکار آب گرم را باز نمایید تا به این طریق داخل لوله به خوبی از آلودگی پاک شود.

فنر لوله بازکنی چیست؟

انواع فنر لوله بازکنی و کاربرد های آن

فنر لوله بازکنی دستی یا همان خانگی

استفاده از این فنر بسیار ساده و آسان میباشد علاوه بر این ما در بالا به طور کامل در رابطه با این فنر گفتگو نمودیم. از کاربرد های این فنر لوله بازکنی میتوان به باز نمودن سینک ظرفشویی، روشویی توالت اشاره نمود.

فنر لوله بازکنی با دستگاه

این نوع از فنر ها را به یک دستگاه هیدرولیک متصل میکنند. علاوه بر این یکی از کاربرد های این فنر این است که درگرفتگی های شدید از این فنر ها استفاده میشود. برای مثال زمانی که گرفتگی از نوع رسوبات باشد. حتی یک فنر دستی قدتمند نیز نمیتواند این گرفتگی را برطرف نماید. از اینرو فنر لوله بازکنی با دستگاه برای برطرف نمودن این مشکلاستفاده میشود. در مواقعی ممکن اس رسوبات در داخل لوله از نوع سنگ،  گچ و … میباشد. که در چنین مواقعی بایستی با توجه به نوع گرفتگی از سر فنر های متعدد استفاده نمود. چرا که هر یک از این سر فنر ها دارای کاربرد خاص خودش میباشد. دسته بندی سر فنر های لوله شامل سر فنر چاقویی، نیزه ای، الماسی و … میباشد.

نکات ایمنی که بایستی در زمان استفاده از فنر لوله بازکنی به آن توجه نمود

همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از هر دستگاهی همچون فنر لوله بازکنی بایستی نکات ایمنی را رعایت نمایید. تا از بروز مشکلات و آسیب های احتمالی جلو گیری کنید. برای مثال از عینک های ایمنی در زمان روشن بودن دستگاه استفاده نمایید.

یا برای مکان های که کف آن دارای سنگ های قیمتی ارزشمند میباشد بهتر است از دستگاه های هیدرولکی استفاده نکنید. چرا که ممکن است به علت لرزش ایجاد شده به سنگ ها آسیب وارد نماید. پس از استفاده از فنر های لوله بازکن حتماً آن را جمع نمایید و در مکان خودش قرار دهید. پس از استفاده از فنر های لوله بازکنی بهتر است در داخل لوله ها مقداری آب گرم بریزید تا در صورت باقی ماندن رسوبا آنها را برطرف نماید.

نکات ایمنی فنر لوله بازکنی


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram