آخرین مقالات

چگونه شرکت مجاز لوله بازکنی را تشخیص دهیم؟

در این مقاله به چگونگی شرکت های مجاز لوله بازکنی را تشخیص دهیم می پردازیم .شرکت های لوله بازکنی بسیار زیادی در شهرها فعالیت می کنند اما آیا همه آنها مجاز و خبره این کار هستند؟ مسلما نه. در بین آنها شرکت هایی هم هستند که به صورت غیرمجار فعالیت می کنند و برای کارهای معمولی هزینه های گزاف از شهروندان طلب می کنند. در این مجال قصد داریم تا شما را با این متقلبان آشنا کنیم.

شرکت های تخلیه چاه و لوله بازکنی

در تمام شهرهای کوچک و بزرگ شرکت هایی تحت عنوان شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه فعالیت می کنند که تعداد آنها در شهرهایی مثل تهران بسیار زیاد هستند. فعالیت این شرکت ها در دو نوع مجاز و غیرمجاز می باشد.

شرکت های مجاز باز کننده لوله و تخلیه چاه

شرکت هایی که به صورت مجاز کار می کنند زیر نظر اتحادیه و با تعرفه هایی که اتحادیه تعیین نموده فعالیت می کنند. مشخصه اصلی این شرکت ها قانونمندی و دریافت دستمزد بر اساس تعرفه های اتحادیه است.

شرکت های غیرمجاز تخلیه چاه

این شرکت ها به حالت غیرمجاز فعالیت می کنند و به همین دلیل از قوانین اتحادیه پیروی نمی کنند. این شرکت ها غالبا نمی توانند خدمات تخصصی و ارزانی را در اختیار شهروندان قرار دهند. قیمت خدمات ارائه شده توسط این شرکت ها نسبت به شرکت های مجاز بیشتر بوده و توسط خودشان تعیین می گردد.

کلاهبرداران لوله بازکن نما

در بین شرکت های لوله بازکنی که به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند، تعداد اندکی هم هستند که کلاهبرداری می کنند. این شرکت ها غالبا انفرادی کار می کنند و با عنوان لوله بازکنی و تخلیه چاه از مشتریان دستمزدهای سنگین طلب می کنند. ویژگی بارز این شرکت ها نداشتن تخصص کافی و درخواست دستمزدهای بسیار بالا است.

شرکت های غیرمجاز چگونه فعالیت می کنند؟

این شرکت ها معمولا با چاپ برچسب هایی فریبنده سعی می کنند مشتریان خود را به دام بیاندازند. به عنوان مثال شماره تلفن خود را به همراه عناوینی از قبیل لوله بازکنی تخصصی، لوله بازکنی فوری و یا لوله بازکنی با دستگاه چاپ کرده و آن را بر روی دیوارهای شهر می چسبانند.

چگونه شرکت های غیرمجاز کلاهبردار را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص این کلاهبرداران بهتر است به چند نکته توجه کنید:

  1. برچسب های تبلیغاتی لوله بازکنی

حتما برچسب های لوله بازکنی و تخلیه چاه را بر روی دیوارها و اطراف درهای ورودی ساختمان ها دیده اید. ممکن است دهها عدد از آنها را بر روی یک دیوار چسبانده باشند. بیشتر این برچسب ها فقط شامل یک شماره تلفن است که اغلب آن هم متعلق به شماره همراه است و هیچ اسم و آدرسی در کنار شماره درج نشده است. دقت نمایید که اگر شرکتی به حالت مجاز فعالیت کند حتما در برچسب های خود از اسم و آدرس شرکت هم نام خواهد برد.

  1. استفاده از فنر لوله بازکنی و محلول شیمیایی

شرکت های کلاهبردار با بررسی لوله های فاضلابی که گرفتگی دارد نخست اعلام می کنند که در سیستم لوله کشی ساختمان مشکل وجود دارد و برای رفع آن لازم است هزینه زیادی بپردازند. سپس اعلام می کنند که آنها می توانند با استفاده از موادی ترکیبی که در داخل لوله فاضلاب ریخته می شود، مشکل را با هزینه کمتر حل نمایند. مشتریان ساده هم که خیال می کنند به این وسیله و با استفاده از محلول جادویی می توانند از هزینه اضافی خلاص شوند قبول می کنند.

  1. رفع گرفتگی لوله فاضلاب با استفاده از فنر و محلول

با موافقت مشتری افراد شیاد با استفاده از محلول و فنر شروع به رفع گرفتگی می کنند و سعی در فریب مشتری خود را دارند. این افراد غالبا 5 لیتر محلول داخل لوله می ریزند و حتی در صورتی که شرایط محیا بود از 10 و یا 20 لیتر محلول هم استفاده می کنند و مرتب به فنر زدن ادامه می دهند. در پایان کار برای هر لیتر محلولی که استفاده شده هزینه گزافی طلب می کنند.

  1. هزینه ها و دستمزد بالا برای لوله بازکنی

شرکت های غیرمجاز کلاهبردار سعی می کنند سریع کار خود را تمام کنند و فورا محل را ترک خواهند نمود. حتی ممکن است پس از چند روز متوجه شوید مشکل شما حل نشده است که در این صورت دیگر دستتان به آنها نخواهد رسید. در برخی مواقع دیده شده که این افراد برای کار خود قیمت های متفاوتی را درخواست نموده اند که حتی بسیار بیشتر از تعرفه های اتحادیه می باشد.

کلام آخر

سعی کنید برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب ساختمان خود شرکت هایی را که اسم و آدرس آنها را می دانید و یا بر روی برچسب نوشته شده است انتخاب کنید تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید.

 


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۵ تیر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram