آخرین مقالات

چند روش برای بازکردن یخ لوله بدون آسیب رسیدن به لوله

چند روش برای بازکردن یخ لوله بدون آسیب رسیدن به لوله

یخ زدن لوله ها در فصول سرد سال مشکل مهمی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. نکته مهم در این خصوص نحوه صحیح باز کردن یخ است به نحوی که به لوله ها و تاسیسات ساختمان صدمه ای وارد نگردد. زیرا هر گونه آسیب می تواند خسارت مالی در پی داشته باشد.

حفر چاه عمیق در تهران و کرج

بازکردن یخ لوله

در فصل های سرد سال ممکن است با باز کردن شیر آب متوجه شوید که آب به طور کامل قطع شده و یا به حالت قطره قطره جریان دارد. در این شرایط می توان حدس زد که آب در داخل لوله ها یخ زده است. در این مقاله قصد داریم به چند روش برای باز کردن یخ لوله ها اشاره کرده و در ادامه با توجه به این که همواره در هر کاری پیشگیری بهتر از درمان است، چند روش برای پیشگیری از یخ زدگی لوله ها به شما پیشنهاد کنیم.

تشخیص محل یخ زدگی

برای رفع یخ زدگی نخست باید محل یخ زده در لوله تشخیص داده شود. این مهم در لوله هایی که به حالت روکار لوله کشی شده باشند به راحتی و بدون تخریب انجام می گیرد. برای تشخیص می توان از لمس لوله ها استفاده نمود و یا حتی می توان استفاده از دماسنج را توصیه کرد. زدن ضربه هم می تواند کمک کند زیرا صدای لوله در محل یخ زدگی متفاوت تر خواهد بود. این کار برای لوله های توکار کمی دشوار خواهد بود و مهارت خاصی را طلب می کند.

رفع یخ زدگی

پس از این که محل یخ زدگی را تشخیص دادید باید به روش های مختلفی برای رفع مشکل اقدام نمود. در ادامه به چند روش اشاره می کنیم:

لوله های روکار و رفع یخ زدگی آنها

  1. رفع یخ زدگی با استفاده از شیر آب

از روش های بسیار ساده برای رفع یخ زدگی لوله های فلزی و پلاستیکی می توان به باز کردن شیر آب اشاره نمود. در این روش باید نزدیک ترین شیر به محل یخ زدگی را باز کنید. با این کار جریان آب می تواند به یخ فشار وارد کرده و به تدریج یخ آن را باز کند.

  1. رفع یخ زدگی لوله با استفاده از حوله گرم

در صورتی که به قسمت یخ زده لوله حرارت بدهید می توان امیدوار بود که یخ زدگی آن رفع گردد. در این روش نباید لوله را مستقیما حرارت دهید و یا از آب داغ استفاده کنید. برای این کار از حوله و یا پارچه گرم استفاده کنید و با آنها محل یخ زده را پوشش دهید.

  1. رفع یخ زدگی با استفاده از سشوار

ممکن است یخ درون لوله حجم زیادی داشته باشد و با دستمال گرم موفق به آب کردن آن نشوید. در این موارد می توان با استفاده از سشوار محل یخ زده را گرم نمود. البته دقت کنید که به هیچ وجه نباید لوله دچار تغییر دمای ناگهانی شود. افزایش دمای محیط هم می تواند در این رابطه موثر باشد.

  1. رفع یخ زدگی با استفاده از نوار حرارتی

یک سری نوارهای گرمایشی وجود دارند که می توان آنها را به دور لوله یخ زده پیچید. در انتهای این نوارها المنتی در نظر گرفته شده است که با وصل آن به برق می توان گرمای ملایمی به لوله منتقل کرده و یخ آن را باز کرد.

لوله های توکار و رفع یخ زدگی آنها

تشخیص یخ زدگی در لوله های توکار کمی مشکل است و برای این کار نیاز به ابزار و لوازم خاصی است. توصیه می کنیم در مورد لوله های توکار بازکردن یخ زدگی را به افراد متخصص بسپارید و خودتان وارد عمل نشوید.

چگونه از یخ زدن لوله های فلزی و پلاستیکی جلوگیری کنیم؟

بهتر است برای اینکه مشکلات زیادی ایجاد نشود و متحمل هزینه اضافی نشوید، لوله های ساختمان و تاسیسات را از یخ زدگی محافظت کنیم. در ادامه به نکاتی در این زمینه اشاره می کنیم:

  1. از پوشش عایق از قبیل پشم شیشه بر روی لوله ها استفاده کنید.
  2. در فصول سرد می توان شیر آب را به حالت چکه ای باز بگذارید.
  3. محیط را با بسته نگهداشتن درب ها گرم نگهدارید.
  4. با پوشاندن دریچه کنتور آب می توان کنتور را از یخ زدگی محافظت نمود.
  5. دمای اتاق ها را در حد مطلوبی نگه دارید تا لوله ها یخ نبندند.

ثبت دیدگاه شما

guest

2 نظرات
قدیمی ها
تازه ها بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضوان
رضوان
2 years ago

چطوری لوله یخ زده آب را باز کنیم..؟
و برای بعد جلوگیری از یخ زدن لوله آب ساختمان

تخلیه چاه
Admin
2 years ago
پاسخ به  رضوان

جنس لوله خیلی تاثیر گذار هست جنس لوله آب شما فلزی هست یا غیر فلز…لطفا مقاله را کامل بخوانید.



تاریخ ارسال : ۰۲ تیر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram