آخرین مقالات

نحوه پر کردن چاه قدیمی فاضلاب ، آیا باید پس از حفر چاه جدید چاه قدیمی ساختمان را پر کرد؟

بهترین جواب برای اینکه بدانید آیا پر کردن چاه قدیمی یا چاهی که در حال استفاده است کار درستی است را ما در ادامه به شما توضیح می دهیم و به شما می گوییم که کدام چاه ها را باید امها کرد و کدام یک را نباید پر کرد و نحوه پر کردن چاه با ریختن خاک و ملات سیمان و شن بتن را توضیح می دهیم و چه مصالح دیگر از نشست کردن چاه قدیمی جلوگیری کرد.

پر کردن چاه باید توسط متخصص یا فرد مقنی وارد انجام بگیرد در صورتی که توسط متخصص انجام نگیرد و یا فقط با نخاله و خاک پر شود پس از مدتی چاه نشست می کند.

نحوه پر کردن چاه
نحوه پر کردن چاه قدیمی

آیا باید پس از حفر چاه جدید چاه قدیمی را پر کرد؟

در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که پس حفر چاه جدید نیازی به پر کردن چاه قدیمی و امها کردن آن نیست ، مگر در شرایط خاص از جمله اینکه چاه قدیمی ریزش کرده باشد و یا به دلیل سستی خاک منطقه امکان ریزش در آینده وجود داشته باشد.و یا به دلیل اینکه چاه جدید که حفر کرده اید را بیرون ساختمان در حیاط حفر کرده باشید و بخواهید چاه درون ساختمان را برای امنیت بیشتر پر کنید.

پر کردن چاه قدیمی و کهنه که ریزش کرده

توجه کنید نحوه پر کردن این نوع چاه که در صورت ریزش چاه در منطقه ای که خاک سست دارد حتما چاه قدیمی را بازسازی و ترمیم کنید چون در غیر این صورت چاه بسیار خطرناک است.و با کول گذاری می توان از ریزش چاه جلوگیری کرد.در بعضی از چاه ها مشاهده می شود که کلاً دهانه چاه به همراه بدنه چاه از جمله میله چاه کاملاً ریزش کرده و امکان بازسازی آن وجود ندارد و اگر هم امکان بازسازی وجود داشته باشد به دلیل ریزش بسیار خطرناک و خطرات جانی آن چاه ارزش بازسازی ندارد.و قیمت حفر چاه جدید بهترین گزینه می باشد.

پر کردن چاه کهنه و قدیمی که نیاز به تخلیه چاه دارد چگونه است؟

اگر چاه شما پر شده باشد و احتیاج به لایروبی و تخلیه چاه دارد اگر نمی خواهید آن را بازسازی کنید و قصد حفر چاه جدید را دارید می توانید در صورت سالم بودن چاه و ریزش نکردن چاه قدیمی چاه را با تانکر های تخلیه چاه کاملاً تخلیه کرده و آب درون چاه را خشک کنید و درب چاه را با استفاده از طوقه چینی ببندید.تا در آینده به چرخه برگردد و روزی لازم می شود.توجه کنید که لجن درون چاه در صورتی که آبی به آن نرسد پس از چند سال تبدیل به خاک می شود و سپس بعد از چند سال با یک لایروبی ساده می توانید از آن چاه استفاده کنید.

نحوه پر کردن چاه
نحوه پر کردن چاه

نحوه پر کردن چاه به چه صورت است؟

مصالح برای پر کردن چاه کدام است؟

اگر چاه ریزش کرده باشد باید چاه قدیمی را به وسیله خاک و آهک پر کرد و آهک پس از کمی خیس شدن و رسیدن نَم چاه سفت شده و همچنین موجب می شود بوی بد چاه و گاز چاه به بیرون نشت نکند.و در انتها با ریختن ملات سیمان متشکل از سیمان و ماسه مخلوط موجب امنیت خاطر بابت نشست درب چاه می شویم و در انتها بر روی ملات سیمانی سفت شده کمی آهک و سپس دهانه چاه بالایی چاه را با ملات سیمان بسته می کنیم.و کلیه این امور در تخلیه چاه امکان پذیر می باشد.


ثبت دیدگاه شما

guest

67 نظرات
قدیمی ها
تازه ها بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی
علی
3 years ago

وقتی تخلیه چاه توالت خانه قدیمی انجام میشه آیا بوی ناشی از آن از تانکر به بیرون درز میکنه و همسایه ها اذیت میشن ؟ سوال دوم وقتی تخلیه میشه بازم میشه ازش استفاده کرد یا بخاطر قدیمی بودن و احتمال سستی خاک باید چاه دیگری زده شود؟

راغب
راغب
3 years ago

سلام وقت بخیر
سوالی از خدمتتان داشتم
مالکان ساختمان تصمیم دارند لوله فاضلاب ساختمان را به اگو یا همان فاضلاب شهری وصل کنند
اما از طرفی نمی‌خواهند چاه ساختمان را پر کرده یا مسدود کنند به این دلیل که شاید در آینده دوباره لازم شود
حال سوالم اینجاست آیا چاه ساختمان بعد از چند سال که بلااستفاده ماند امکان دارد که دیواره آن خشک شده و ریزش کند؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
چاه در حال حاضر توسط کارشناس بازدید شده و سالم است

صالح
صالح
1 year ago
پاسخ به  تخلیه چاه

باید لوله آب باران یا یک کفشور رو به چاه وصل کنید ک همیشه مرطوب بمونه.اگه کامل خشک بشه امکان ریختن دیواره چاه وجود داره

محمد
محمد
2 years ago

با سلام – چاه ریزش کرده و به عرض 2 متر و ارتفاع 3 متر خاک به داخل چاه ریزش کرده است در حال حاضر به جهت خطرناک بودن امکان لایروبی و تخلیه لجن نمی باشد آیا همان ارتفاع 3 متر باید با خاک و آهک پر شود ؟… اگر کسی پایین برود خیلی خطرناک است در چنین شرایطی بفرمایید ما چه باید بکنیم ؟ البته به نظر اکثریت کندن چاه جدید در حیاط بهترین گزینه می باشد ولی چطور چاه قدیمی را تخلیه و یا پر کنیم وقتی لامپ می اندازیم خاک است و سیمان و تکه های سیمان… Read more »

لیانا
لیانا
2 years ago

چاه قدیمی در ساختمان با چه مصالحی به ترتیب پر کنیم؟
اگر زیر فونداسیون باشد می شود با خاک و شفته آهک و سپس بتن پر کرد و یک لایه مش بندی با بتن بزرگتر از اندازه دهانه چاه انجام داد یا باید شمع کوبی کرد.
احداث چاه جدید چند متر از فونداسیون فاصله داشته باشد.

علی محمدی
علی محمدی
2 years ago

سلام
نسبت اختلاط آک با خاک چقدره؟
سپاس

علی محمدی
علی محمدی
2 years ago

سلام
نسبت اختلاط آهک با خاک چقدره؟

علی محمدی
علی محمدی
2 years ago

نسبت اختلاط آهک و خاک چقدره؟سلام

فلاح
فلاح
2 years ago

سلام در زمان ساخت بنا، چاه قدیمی (2 تا )اصولی پر نشده و روی این چاه بنای 3 طبقه ساخته شده است. بعد از 20 سال آیا امکان اینکه چاه را اصولی پر کرد هست ؟( بدلیل ترکهای ایجاد شده دز ساختمان فکر میکنم ناشی از وزن ساختمان و اصولی پر نشدن چاه باشد)

...
...
2 years ago

سلام
چاه خانه ای نشست کرده و ساختمان ترک هایی ناشی از نشست دارد ،و چاه دیگری در حیاط کنده شد
ما قصد خرید این خانه را داریم،از کجا بفهمیم که خانه استحکام و مقاومت کافی را دارد؟

مهدی
مهدی
2 years ago

سلام
آیا کاشت درخت در نزدیکی چاه وریشه درخت باعث ریزش چاه میشه؟

هاشم
هاشم
2 years ago

سلام، ساختمان ما یک بنای ۲۴ واحدی ۲۰ ساله است ، با ۶۰۰مترفضای پارکینگ یک طبقه . ۵ چاه قدیمی داریم که البته در حال استفاده بوده و مشگل خاصی با هیچکدام ازحیث سستی و ریزش نداریم ، الان داریم به فاضلاب شهری وصل میشیم ، آیا باید چاه های قدیمی رو پر کنیم .به. حال هزینه زیادی هم دارد . واینکه مجری طرح بما گفته آب باران را به همان چاهها بندازیم و وارد اگو نکنیم ، اینکار درست است ؟ و همچنین پر نکردن چاه؟

اشکان
اشکان
2 years ago

سلام . من به دلیل پر شدن چاه قدیمی مجبور به حفر چاه جدید تو فاصله ۴ متری از قدیمی شدم با وجود اینکه چاه قدیمی فقط ۳ متر عمق داشت .بعد از اینکه ۱۵ متر میل چاه جدید حفر شد متوجه شدم عمق چاه صدای پیکور اکو میشه . مقنی شک کرد و در فاصله دو متری از دهنه چاه جدید با حفر به صورت افقی متوجه وجود چاه قدیمی دیگه ای که طوقه اش با آهک چیده شده بود و در فاصله تقریبا ۲۰ سانتی چاه جدید بود شد . احتمالا چاه قدیمی خالی باشه الان چیکار باید… Read more »

معصومه قویدل
معصومه قویدل
2 years ago

سلام ما چاه فاضلابمون رو پرنکردیم فقط درشوبستیم بعد لوله کشیو انجام دادیم چاهشم وسط اتاقه الان خطری داره ک گازش بزنه بیرون ؟میگن پر نکردیدامکان اینک گاز بزنه بیرون زیاده ک باعث ترکیدن میشه

علی کریمی
علی کریمی
1 year ago

سلام منظور از گاز بوی بد فاضلاب

علی کریمی
علی کریمی
1 year ago

باید پرکنید چون اکًرا ریزشمیکنه

مجید
مجید
1 year ago

سلام‌ودرود بیکران سوالی دارم چند روز گذشته چاهی داشتیم مربوط به چهار طبقه وقتی به اگو وصل کردیم من تخلیه کردم فقط ۳ متری ته اون آب نگه داشتم بعد با نخاله پر کردم چون داخل حال خونه بود منم از چاه کلاً میترسم پر کردیم ونخاله ریختیم و خاک اهک نریختیم از همان روز اول مقداری پایین رفت وبعد ملات ریختم و سرامیک کردیم اونورتر از چاه پا میکوبی خاکی سست داره از ابتدا هم همینگونه بود آیا ایراد دارد؟؟؟؟؟میترسم مقداریعنق چاه ۱۵ متر بود پر کردیم دور چینی سالم عالی و مرتب بود.

آخرین ویرایش1 year ago توسط مجید
علوی
علوی
1 year ago

سلام ببخشید ریزش اطراف چاه ساختمان به مهندس ناظر ربط دارد

اباصالح جعفری
اباصالح جعفری
1 year ago

سلام
چاه آبی زیرزمینی در خانه قدیمی را تبدیل به چاه فاضلاب کرده اند و هر از سه ماه، یکبار مجبور به تخلیه چاه هستم، چگونه میتوانم از ورود آب زیرزمینی به چاه جلوگیری کنم تا چاه کاملا به چاه فاضلاب تبدیل شود؟
با سپاس و تشکر از راهنماییتون

بهنام خیری
بهنام خیری
1 year ago

با سلام و تشکر از سایت خوبتون. یک چاه در حیاط داشتیم که کنارش یک ماشین خاک تخلیه کردیم برای عملیات ساختمانی ، یک مدت پیش چاه پر شد و سرریز کرد. تخلیه چاه بعد از بررسی گفت چاه با خاک پر شده و ریزش کرده و امکان تخلیه نیست. با توجه به تعداد ساکنین دو چاه کم عمق دوباره در حیاط حفر شدمه یکی در حال استفاده هست و دیگری محض احتیاط کنده شد و فعلا خالی هست. الان سوال بنده این هست راه تخلیه و یا بستن چاه قدیمی به چه شکل هست ؟ با توجه به اینکه… Read more »

پیام
پیام
1 year ago

سلام بنده در ساختمانی چهار طبقه واحد همکف هستم چاه در حال خانه قرار داره چند سال پیشربه فاضلاب شهری وصل شدیم و طبق پیشنهادات اب باران حیط و پشت بام همچان به میریزند امروز بنده یه سرامیک زیر پام خالی شد متوجه ریزش چاه شدم با نور انداختن دیدم فضایی حدود ۴در ۲ متر مربع خالی شده حال میخوام بدونم هزینه تعمیر این چاه که موقعیتش وسط حالو پذیرایی بنده اس به گردن من هست یا ژچون چاه برای استفاده ی همه واحدها بوده هزینه ی تعمیر تقسیم میشه؟ وایکنه بفرماید با شرایطی که ایجاد شده با توجه به… Read more »

مجی بهشتی
مجی بهشتی
1 year ago

سلام
ما چاه قدیمی مون رو با خاک پر کردیم. ولی بعد از مدتی در تابستان ها حیاط ساختمان پر سوسک می شود. بعضی ها میگن باید آهک بریزیم. روش کار به چه صورته؟

امیرر
امیرر
1 year ago

سلام.چاه قدیمی فاظلاب توالت که استفاده‌نمیشود بعد از چندین سال چه حالتی به وجود میاد براش؟ببخشد البته ولی چیزهایی که توی چاه هست خشک میشه ؟نمیدونم یا تغییر رنگ داده میشه؟چطوری میشه؟چون در حین حفاری یه چاه به یه چیزی شبیه چاه قدیمی برخوردیم در کنار که چیزی به رنگ سیاه و پر از پر سوسک ولی بدون بو و حالت خمیر مانند برخوردیم البته هیچ بوی بدی نداره

سما
سما
1 year ago

سلام ممنون از سایت خوبتون
ما یک چاه آب حدودا ۳۰ متری داخل منزل داریم که باید پر بشه، فقط با ریختن خاک داخلش میشه پرش کرد یا خیر ؟

حمیدرضا
حمیدرضا
1 year ago

سلام خسته نباشید خونه ما تقریبا چهل ساله ساخته شده و چاهی وسط آشپزخونه داره، طبقه محل زندگیمون همکف هست و آثار ریزش چاه دیده نمیشه و هم چنان ازش استفاده میکنیم. میخوام برای حصول اطمینان روی اون با میلگرد مش بندی کنم تا اگه ریزش کرد کف آشپزخونه نریزه و کسی آسیب ببینه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید آیا این کار درست هست؟

...
...
1 year ago

سلام
من یک ساختمانی رو گودبرداری کردم برای ساخت و یک چاه زیر شناج داره بهترین راه برای پر کردنش چیه؟

مجید عینی
مجید عینی
1 year ago

سلام
ما به خاطر نصب فاضلاب شهری مجبور شدیم توسط یک افغانی کارگر چاه قدیمی رو پر کنیم و به این صورت پر شد که ابتدا ۱۸ کیسه اهک ریخته شد و بعد با گونی های پر شده از خاک چاه پر شد و روی ان سیمان شد سوالم اینه کار درست انجام شده یک مقدار هم ریزش داشته.

مهدی اشکی
مهدی اشکی
1 year ago

سلام، بطور مثال برای ۴ واحد ۷۰متری یک ساختمان چند متر مکعب انباری باید حفاری شود؟

علیرضا شجاعی
علیرضا شجاعی
1 year ago

سلام و عرض ادب
ساختمان ما ۶ طبقه دو واحدی هست
بعد از ۴ سال از گذشت تکمیل شدن ساختمان کفشور پارکینگ شروع کرد به پس زدن هم آب هم فضولات بعد از پیگیری و فنر زنی و…. گفتند که چاه پر شده
حالا میگن وصل کنیم به اگو
خواستم بدونم درصورت وصل شدن به فاضلاب شهری تکلیف چاه چی میشه؟ باید خالی شود؟ پر شود؟ یا به حال خود بماند
لازم به ذکر است ک طبق گفته ساکنین کل لوله ها ( فاضلاب ، بالکن و پشت بام و…) به داخل چاه ریخته میشه

محمد فاضل
محمد فاضل
1 year ago

سلام خبین ما رفتیم خونه پدر بوزورگم یه زیر زمین داره که هنوز ساخته نشوده کفش خاکه من باید اینجارا دوروس کنم به من گفتن یچها تو حیات جلو در زیر زمین بوده که پورش کردن حالا بعد کولی گشتن و کندن امشب جوسمش یمترشا کندم راحت کنده میشه بوم اولیش ترک بدی داره دوم یش سالمه میخاسم بدونم این چاه قابل استفاده هست که خودم خالیش کنم اخه مشگله مالی داریم در توانم نیست که بخام مصالح چیزا چاه جدیدا بگیرم

داود شادی
داود شادی
1 year ago

درود یه چیز سفید و گرد در چاه قدیمی که چاه آب و قنات هم بعضی چاه ها دارن این چیه میگن اگر سوراخ بشه باعث خفگی میشه شما میدانید این چیست؟

هستی
هستی
1 year ago

سلام ببخشید وقتی خانه ای ب فاضلاب شهری متصل میشه بازهم باید چاه های قدیمی در منزل را پر کرد؟ایاپر نکردنش باعث ریزش نمیشه؟خطری نداره؟

هادی حسینی
هادی حسینی
8 months ago

سلام. وقت بخیر. ما تو حیاطمون یه چاه آب قدیمی کلافی داریم.(بالای۱٠ متر) که چاه ظاهرا خراب شده و چند تا از کلاف های میانی شکسته و چاه در حال نشست کردنه. بهترین راه برای پر کردن این چاه ها چیه؟

مریم علیزاده
مریم علیزاده
8 months ago

ساختمان به اگو شهری وصل شده و چاه قبلی هم پر نشده و بعد از اینکه به اگو وصل شد خونه پر سوسک شده بنظر شما از چاه قبلی هست یا از اگو

محمد
محمد
6 months ago

سلام چاه آبی کشاورزی در حیات ما هست آیا با ریختن آهک میتونم خشکش کنم؟
و اگه راه دیگه ای هست برای خشکوندن چاه لطفا راهنماییم کنید.

احدعشرتی
احدعشرتی
6 months ago

سلام
می خواهیم فاضلاب و توالت خانه را به فاضلاب شهر وصل کنیم آیا چاه توالت حتما باید پر بشه و اگر پر نشه خطرناک هستش ؟
باتشکر از شما

مسعود پناهی
مسعود پناهی
3 months ago

سلام خدمت شما ما در یک مجتمع 142 واحدی که هشت طبقه و دو طبقه پارکینگ هست زندگی میکنیم الان آب خروجی و فاضلاب وصل شده به فاظلاغ شهری آیا نیازی به پر کردن چاه هست و اینکه آیا احتمال نشست دارن این چاهها با توجه به اینکه آب دیگه وارد چاهها نمیشه ممنون از شما

میثم میهنی
میثم میهنی
1 month ago

سلام.یه چاه سه متری توالت با کلاف در روستا داریم.(روستا کوهستانی و در شیب قرار دارد)با زمین همسایه ۴ متر فاصله داره. جدیدا همسایه برای ساخت خانه اقدام به گودبرداری چهار متری کرد و چون در پایین دست چاه میباشد نشتی آب دارد، از ما شاکی شده و میگوید باید عمق چاه شما ۹متر بشود تا فاصلاب شما نشت نکند.آیا میشود همان چاه را تخلیه و سپس عمیق ترش کنیم؟ چون واقعا جای دیگری امکان زدن چاه جدید نیست

مانلی
مانلی
20 days ago

سلام.من در یه اپارتمان قدیمی دو طبقه کنار چشمه ساکن هستم.ماه قبل صاحبخانه قصد حفر چاهی به عمق 5 متر داشت، از چشمه اب به داخل چاه نفوذ کرد و ریخت، با فاصله یک و نیم متر چاه دوم به عمق 4متر حفر شد، حالا از چاه اول به چاه دوم کانال بزرگی باز شده،چاه ها ریزش کردند و تنها دو متر از هر کدوم باقی مونده. و هر دو چاه به سرعت بعد از تخلیه پر اب میشوند،هر مقنی میاریم نمیتونیم مهار کنه ابو،پیشنهاد شما چیه؟ و چقدر هزینه داره درست کردنش؟



تاریخ ارسال : ۰۴ مهر ۱۳۹۹
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram