آخرین مقالات

موارد نشان دهنده گرفتگی لوله

موارد نشان دهنده گرفتگی لوله

گرفتگی لوله های اصلی فاضلاب غالباً امری کم اتفاق و نادر است و در بخش اعظمی از موارد ما شاهد گرفتگی لوله های انشعابی خواهیم بود. ضمن ساخت و ساز کوچک تر لوله های فرعی و اصلی برای گرفتگی لوله و انجام لوله بازکنی روی لینک کلیک کنید.

نشان دهنده گرفتگی لوله

یکی از حائز اهمیت ترین ادله گرفتگی لوله فاضلاب، خود لوله ها میباشند. چنانچه که سیستم لوله کشی به درستی صورت نگرفته باشد، و ابعاد نیز شیب لوله به اندازه ای نباشد که بتواند مواد را حمل نموده و جا به جا کند، گرفتگی لوله میتواند امری اجتناب ناپذیر تلقّی شود. علّت مهم دیگر مسدود گردیدن خطوط فاضلاب، این میباشد که به تدریج و با گذر زمان لوله از مسیر خود خارج میشود. این خم گردیدن در لوله، منجر به جمع گشتن زباله ها گردیده و در پایان منجر به گرفتگی خواهد شد.

رایج ترین گونه ماده ای که منجر به مسدود شدن یک کانال فاضلاب خواهد شد، چربی میباشد. چنانچه چربی ها یا روغن ها را درون مخزن سینک ظرفشویی بریزید، در پایان سرد شده و سفت میگردد. حتی چنانچه که آب گرم و داغ را پس از آن درون فاضلاب بریزید، از میان بردن چربی دیگر هیچ گونه اثری را نخواهد داشت.

اقسام دیگری از مواد که غالباً منجر به گرفتگی میگردد؛ مو، دستمال کاغذی، محصولات بهداشتی و دیگر موارد میباشد. هرگز شما نباید هیچ ماده ای را به غیر از مایعات به پایین فاضلاب خود منتقل نمایید.

▪ علل گرفتگی لوله فاضلاب سینک ظرف شویی چیست؟

سینک آشپزخانه پر میباشد از باقی مانده ی غذا؛ تکه های غذا و نیز روغن یا… . در این رابطه نکته ای که میبایست شما بدان توجه داشته باشید این است که به هنگام شست و شوی ظروف میبایست از ورود این مواد پیش گیری به عمل آورید. ابتدا باید باقی مانده مواد و نیز روغن را با استفاده از دستمال کاغذی از روی ظروف خود پاک کنید. پس از آن روند شست و شوی ظروف خود را آغاز کنید.

▪ علل گرفتگی لوله فاضلاب در ساخت و سازها چیست!

به هنگام ساخت و ساختمان امکان دارد به علّت عدم توجه، گچ یا سیمان داخل فاضلاب رود. این مسئله به شدّت جدی میباشد چرا که سیستم فاضلاب به سرعت دچار گرفتگی خواهد شد. از سویی امکان برطرف نمودن این مشکلات در روزهای آتی برای شما دردسر ساز خواهد شد. به همین علّت، حائز اهمیت است که به هنگام ساخت و ساز، ورودی تمامی لوله های فاضلاب بسته باشند.

▪ نشانه های گرفتگی لوله فاضلاب چیست؟ آیا میدانید؟

بسیاری از گرفتگی های فاضلاب ها به تدریج و با مرور زمان اتفاق می افتد. توانایی شناسایی آن ها در مراحل ابتدایی به شما کمک خواهد نمود تا پیش از آن که آب فاضلاب در تمامی خانه شما جاری گردد، آن را برطرف کنید. در زیر برخی موارد نشان دهنده ی گرفتگی لوله بیان شده است که بهتر میباشد بدان ها توجه نمایید؛

  • آب تیره

یکی از نشانه های اصلی گرفتگی لوله فاضلاب، جمع گردیدن آب در کف حمام شما، توالت و منطقه های دیگر است. این اتفاق به هنگامی رخ میدهد که شما بخواهید آب را تخلیه نمایید. ولیکن از سویی به علّت مسدود گردیدن لوله فاضلاب جایی برای رفتن آب به چَشم نخواهد خورد.

از آن سوی که مواد زائد بسیاری با یک دیگر مخلوط میگردند، آب اغلب تیره، بد بو و نیز ظاهری ناخوش آیند به خواهد گرفت. بدین هنگام چنانچه آب تیره بالا آید، مشکل از لوله شتر گلو خواهد بود که در آن مواد گیر کرده است و منجر به بالا زدن فاضلاب شده است.

  • تخلیه آهسته و کم

بهتر است فقط شصت ثانیه وقت گذارید و به زهکشی های خانه خود تفکر کنید. بخش بسیاری از گرفتگی های لوله فاضلاب به گونه ی ناگهانی، صد در صد لوله را مسدود نمی نمایند. در عوض، آن مواد زائد با گذر زمان جمع گردیده و منجر میشود، بیشتر از پیش منجر به جمع شدن آب گردند.

غالباً ابتدایی ترین تخلیه آهسته منوط است بر زهکشی  توالت. هنگامی که توالت را شست و شو میدهید، امکان دارد پیش از تخلیه زود هنگام، آب برای لحظه ای در آن توقف یابد. پس از آن به سراغ فاضلاب های حمام و آشپزخانه خود رهسپار شوید. به این هنگام خواهد بود که شما میتوانید مشکل اصلی را بررسی نمایید.

تخلیه چاه در تهران

 

در پایان

علل اصلی گرفتگی لوله های فاضلاب غالباً مربوط به  مواد زائدی میباشد که به هنگام  بهره گیری شخصی یا شست و شوی ظروف به درون خطوط فاضلاب میرود. ساختار لوله کشی های ساختمان نیز به جمع شدن مواد در لوله موجب میگردد که میبایست به هنگام ساخت ساختمان توجیهات لازم به واسطه ی مهندس تأسیسات  انجام شود. به منظور رفع نمودن گرفتگی لوله فاضلاب غالباً از فنر زدن یا اسید بهره میگیرند.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۲۲ آذر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram