آخرین مقالات

معرفی پمپ های لجن کش و ساکشن تخلیه چاه

معرفی پمپ های لجن کش و ساکشن تخلیه چاه

پمپ هایی که برای تخلیه چاه فاضلاب ها استفاده می گردد با پمپ هایی که به منظور پمپاژ آب های معمولی مورد استفاده قرار می گردند قدری تفاوت دارند. این نوع از پمپ ها انواع مختلفی از جمله پمپ های کف کش، دنده ای، لجن کش و مکنده یا ساکشن دارند. این پمپ های مکانیزه هر کدام بر اساس مزیتی که دارند برای مصارف خاصی به کار می روند.

بهترین وب سایت برای لوله بازکنی سایت تخلیه چاه می باشد.

در چه مواقعی نیاز به تخلیه نمودن چاه احساس می گردد؟

در زمانی که چاه فاضلاب پر شود بایستی اقدام به تخلیه آن نمود. پر شدن چاه هم می تواند با توجه به علائمی تشخیص داده شود که این علائم عبارتند از :

  • زیاد شدن جانوران موزی : ممکن است در اطراف چاه فاضلاب جانوران موزی از جمله پشه و سوسک توجه شما را جلب نماید.
  • استشمام بوی بد : در اثر پرشدگی چاه فاضلاب در قسمت های مختلف از جمله حمام و سرویس بهداشتی بوی بدی به مشام خواهد رسید.
  • بالا آمدن آب فاضلاب : ممکن است آب فاضلاب به اندازه ای بالا بیاید که دیگر از کاسه توالت عبور نکند.

در ادامه در بین انواع پمپ ها به شرح و توضیح پمپ های لجن کش و ساکشن می پردازیم .

تخلیه چاه با استفاده از پمپ لجن کش

این مدل از پمپ ها را می توان برای تخلیه چاه در مواردی که ترکیبی از آب و لجن فاضلاب نیاز به تخلیه داشته باشد می توان استفاده نمود. در مواقعی هم که نیاز به تخلیه آب چاهی احساس شود که ممکن است قطعات لاستیکی، پارچه و یا گونی در آن باشد می توان از این مدل پمپ استفاده نمود. به پمپ لجن کش پمپ گل کش، لجن کش فاضلابی و یا پمپ غلیظ کش هم گفته می شود که در دو نوع لجن کش تک فاز و سه فاز موجود است.

مکانیسم کار پمپ لجن کش

در پمپ لجن کش دو عدد پروانه طراحی شده است که از لبه های تیزی برخوردار است. قطعات لاستیکی و پارچه موجود در چاه به این وسیله به تکه های کوچکتر تبدیل می شوند که پمپ می تواند چرخشی به میزان 90 درجه کرده و از مجرای مکش مواد داخل چاه را به سمت مخزن تانکر تخلیه نماید.

جنس پمپ لجن کش

پمپ های لجن کش از جنس برنز، چدن و یا استیل ساخته می شوند. البته پروانه های تعبیه شده در این پمپ از جنس استیل، چدن و یا برنج خواهد بود.

انواع مختلف پمپ های لجن کش

  1. پمپ لجن کش بادی
  2. پمپ لجن کش ساده
  3. پمپ لجن کش مختص مواد اشتعال زا
  4. پمپ لجن کش فلوتردار
  5. پمپ لجن کش خازن درونی و بیرونی

علاوه بر این موارد پمپ های لجن کش به لحاظ نصب به دو گروه متحرک و ثابت تقسیم می شوند که از نظر سیستم خنک کننده هم دارای دو نوع مختلف روغنی و آبی هستند.

موارد کاربری پمپ لجن کش

  1. استفاده از پمپ لجن کش برای تخلیه چاه فاضلاب
  2. به منظور پمپاژ و تخلیه آب هایی که در آنها مواد جامد و الیاف بلند وجود دارد.
  3. برای تخلیه لجن و فاضلاب صنعتی که در کارخانه ها به همراه آب تولید می شود.
  4. به منظور پمپاژ خمیر کاغذ
  5. در صنعت فولاد نیز استفاده می گردد.
  6. تخلیه و پمپاژ آب های آلوده
  7. پمپاژ مایعات محتوی گاز و مواد خورنده

تخلیه چاه با استفاده از پمپ ساکشن و یا همان مکنده

مکانیسم کار پمپ ساکشن با پمپ های دیگر کمی متفاوت است. پمپ ساکشن در بیرون از چاه قرار می گیرد درست برخلاف بقیه پمپ ها که در داخل چاه قرار می گیرند. این موضوع می تواند سرعت کار را افزایش داده و سطح رضایتمندی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

مکانیسم کار پمپ های مکنده

پمپ های مکنده طوری طراحی شده اند که قادر هستند با ایجاد خلاء و فشار منفی در مخزن شان، آلودگی ها و مایعات موجود داخل چاه را با مکش به سمت ماشین تخلیه چاه انتقال می دهند.

موارد کاربری پمپ های مکنده

پمپ های مکنده می توانند در موارد بسیاری مورد استفاده قرار بگیرند که از آن جمله می توان به استفاده در صنعت پزشکی، صنایع تولید غذا، صنعت لاستیک سازی و ایجاد کوره های خلاء اشاره نمود.

 

 

 

 


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۰۹ تیر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram