آخرین مقالات

معرفی انواع سر فنر لوله بازکنی

سر فنر لوله بازکنی چیست؟

در این مقاله به بررسی دقیق سر فنر لوله بازکنی و انواع آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. روش و راه های زیادی وجود دارند تا شما به وسیله آنها بتوانید اقدام به باز نمودن گرفتگی لوله ها نمایید. ولیکن گاهی این روش ها سخت و گاهاً آسان میباشد‌. اغلب برای گرفتگی های سطحی میتوان از محلول های لوله بازکنی و همچنین تلمبه دستی میتوان استفاده نمود. ولیکن چنانچه که گرفتگی ها شدید باشد در این صورت بایستی از فنر های لوله بازکنی استفاده نمود. سر فنر های لوله بازکنی دارای انواع متعددی میباشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با این ابزار گفتگو نماییم.

آشنایی با فنر و انواع متعدد  سر فنر های لوله بازکنی

یکی از مهم ترین ابزار ها در لوله بازکنی فنر لوله بازکنی میباشد. که دارای نقش بسیار زیادی در برطرف نمودن گرفتگی لوله ها دارد.  چرا که میتوان به وسیله آن انواع گرفتگی ها را برطرف نمود. سر فنر لوله بازکنی از جنس فولاد مقاوم میباشد. این فنر ها در طول های متفاوت وجود دارند که شما با توجه به نیاز خود میتوانید آن را انتخاب نمایید‌

فنر لوله بازکنی دستی

این نوع از فنر نوع ساده فنر لوله بازکنی میباشد که در بیشتر موارد دارای کاربرد میباشد. اجزای تشکیل دهنده این ابزار شامل یک دسته و سر فنر لوله بازکنی میباشد. توجه نمایید که این سر فنر در طول های متفاوتی در بازار وجود دارند. برای استفاده از این ابزار کافی است تا شما سر فنر را تا جایی که به گرفتگی برخورد نماید را داخل لوله کنید. پس از انجام این کار شما بایستی شروع به چرخاندن فنر نمایید. به دلیل اینکه این ابزار یعنی فنر چاه باز کن دارای قابلیت ارتجاعی میباشد از اینرو سر آن در داخل لوله با سرعت و همچنین شدت بسیار زیادی میچرخد. از اینرو تمامی چربی ها و رسوبات را به خود جذب مینماید و منجر به برطرف نمودن گرفتگی ها میشود. ‌

دستگاه لوله باز کن

این دستگاه ها را میتوان نوع پیشرفته فنر چاه بازکنی قلمداد کرد دستگاه لوله بازکنی کار را برای شما بسیار راحت تر مینماید. دستگاه لوله بازکنی به برق شهر متصل میشود همچنین قابل حمل میباشد و از سرعت بالایی برای برطرف نمودن گرفتگی ها برخوردار میباشد. اغلب از این دستگاه در گرفتگی های که عمق آن بیش از ده متر میباشد استفاده میشود.

انواع سر فنر لوله بازکنی

چاه ها و همچنین لوله ها مدل های متفاوتی دارند از اینرو بایستی از سر فنر های مختلف برای برطرف نمودن گرفتگی استفاده نمود. برای مثال در نظر بگیرید که سر فنر های که برای برطرف نمودن چاه توالت استفاده میشود با سر فنر های چاه آشپزخانه متفاوت میباشد. در ادامه انواع سر فنر ها را برای شما شرح خواهیم داد.

سر فنر نیزه ای

این ابزار میتواند در اجسامی همانند ماسه و خاک که سفت شده اند مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که نوک این ابزار همانند نیزه تیز میباشد به خوبی میتواند در این اجسام فرو رفته و گرفتگی را برطرف نماید.

سر فنر لوله بازکنی اسیدی

به دلیل اینکه لول های فاضلاب توالت دارای مواد اسیدی و همچنین شیمیایی هستند. از اینرو برای برطرف نمودن چنین گرفتگی های شما به یک سر فنر ضد خوردگی نیاز دارید.

سر فنر مدل الماسی

از این سر فنر به دلیل برخورداری از مقاومت بالا برای برطرف نمودن گرفتگی های اجسام سخت همچون آجر و یا سنگ در درون چاه میتوان استفاده نمود.

سر فنر میله فنری

از این سر فنر در مکان و جاهایی که نیاز له یک سر فنر بسیار بلند میباشد میتوان استفاده نمود. در این صورت این سر فنر دو فنر را به یک دیگر متصل میکند.

مدل چاقویی

گاهی این امکان وجود دارد که پارچه یا مواد الیافی در داخل چاه گیر کند در این صورت این سر فنر لوله بازکنی یک گزینه بسیار مناسب خواهد بود. چرا که میتواند به خوبی این مواد را قطعه قطعه نماید.

سر فنر لوله بازکنی ابزار گیر

این ابزار به وسیله های متعدد به منظور انجام کار های خاص متصل میشود.

مدل کوزه ای

شما از این سر فنر میتوانید برای برطرف نمودن رسوبات و همچنین جرم های داخل چاه استفاده نمایید.

شما باید بسته به نیاز خود یکی از سر فنر های ذکر شده را انتخاب نمایید سپس اقدام به برطرف نمودن گرفتگی نمایید. علاوه بر این در بیشتر مواقع شما فقط با استفاده از فنر میتوانید کار خود را راه بیندازید. ولیکن راندمان کاری شما در مقایسه با سر فنر بسیار کاهش خواهد یافت. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده و بکار گیری فتر چاه باز کن و دستگاه فنر زنی کاری تخصصی میباشد. علاوه بر این نیازمند رعایت تمامی نکات ایمنی میباشد. مس اگر شما مهارت کافی در این زمینه ندارید از انجام این کار اجتناب کنید.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram