آخرین مقالات

عدم تخلیه چاه و خطرات آن

در این مقاله به بررسی عدم تخلیه چاه و خطرات آن می پردازیم. آیا از خطرات عدم تخلیه چاه مطلع هستید؟ هر ساله به دلیل عدم تخلیه به موقع چاه و خطراتی که به دنبال دارد، عده ای از شهروندان با مشکلات جدی مالی و جانی مواجه می شوند. عدم تخلیه به موقع چاه و بی اهمیت جلوه دادن بررسی چاه های فرسوده می تواند موجب ریزش چاه شده و خطرات مالی و جانی در پی داشته باشد.

از علائم ریزش چاه به علت عدم تخلیه آن

  1. از کفشوی حمام کف صابون و آب بالا بیاید.
  2. استشمام بوی نامطبوع از سیفون و کفشوی دستشویی
  3. از چاه حمام و توالت آب بالا بیاید.
  4. از کفشوی آشپزخانه و یا سیفون دستشویی آب بالا بیاید.
  5. فضولات و آب از چاه توالت بالا بیاید.

در صورتی که مادر چاه و یا همان چاه اصلی در حیاط قرار داشته باشد اگر کف موزاییک خیس و مرطوب شده باشد، می تواند از علائم پر شدن چاه باشد. در این مواقع لازم است برای جلوگیری از خطر ریزش چاه سریعا چاه را تخلیه کنید.

تخلیه چاه و خطرات گازگرفتگی

چاه های فاضلاب می توانند مشکلات جدی را متوجه ما کنند. فضولات چاه با گذشت مدتی تجزیه شده و گازهای مسموم کننده و خطرناکی را از خود متصاعد می کنند. آیا تا به حال راجع به خطرات گازگرفتگی با گاز فاضلاب شنیده اید؟ این گاز بسیار سمی و خطرناک است و می تواند جان فرد را بگیرد. میزان سمی بودن این گاز به اندازه ای است که حتی با یک بار تنفس می تواند جان افراد را بگیرد. علاوه بر این گاز فاضلاب می تواند آتش گرفته و منفجر گردد.

آیا تابستان زمان مناسبی برای لایروبی و تخلیه چاه است؟

در اواخر تابستان حوادثی که بر اثر افتادن در چاه و گیر کردن در آن اتفاق می افتد بیشتر می شود. در این زمان میزان بارندگی به کمترین مقدار می رسد و آب چاه هم پایین تر می رود. این عامل موجب می شود عده ای گمان کنند که فرصت مناسبی دست داده است تا به لایروبی و تخلیه چاه اقدام نمایند. اما صبر کنید این فکر اشتباه است زیرا اگر تخلیه چاه را در این زمان انجام دهید حتما چاه ریزش کرده و با صدمات جانی مواجه می شوید.

آیا بررسی چاه و تخلیه آن لازم است؟

پاسخ این سوال مثبت است زیرا با عدم رسیدگی به موقع ممکن است چاه ریزش کرده و مشکلات ایجاد شده جبران ناپذیر خواهد بود. همواره به یاد داشته باشید که چاه مادر و یا اصلی را به صورت مرتب و در فواصل معینی سرکشی کنید. بهتر است برای بررسی چاه و تشخیص پرشدگی آن از افراد متخصص استفاده کنید. معمولا شرکت های تخلیه چاه برای بررسی آن هزینه ای طلب نمی کنند. در این صورت می توانید با خیالی راحت از چاه خود مطمئن گردید.

نکاتی که در مورد تخلیه چاه و خطرات احتمالی بهتر است بدانید:

  1. استفاده از افراد مجرب

برای هر کاری در این زمینه لازم است از افراد متخصص و مجرب استفاده کنید و هیچ گاه خودتان برای این کارها دست به کار نشوید.

  1. کار گروهی

سعی کنید در انجام کارهایی از قبیل حفر چاه، تخلیه چاه و لایروبی به تنهایی وارد عمل نشوید و این قبیل کارها را گروهی انجام دهید.

  1. استفاده از درپوش

هرگز چاه ها را بدون حفاظ رها نکنید و برای آنها از درپوش استفاده کنید.

  1. بررسی چاه

در صورتی که متوجه هر گونه نشست در اطراف چاه شدید حتی کوچکترین مورد، می تواند از نشانه های ریزش چاه باشد فورا و در هر ساعتی از شبانه روز با شرکت تخلیه چاه تماس بگیرید.

  1. استفاده از تجهیزات ایمنی

کلاه و کفش ایمنی برای افرادی که قصد دارند وارد چاه شوند الزامی است.

  1. استفاده از لوازم استاندارد

در هنگام کار لازم است از سلامت و استاندارد بودن لوازم و تجهیزات کار مطمئن باشید. مخصوصا طناب ها را از نظر پوسیدگی و فرسودگی حتما بررسی کنید.

  1. خطر گازگرفتگی

دستگاه دمنده هوا از ضروریات مورد استفاده در چاه های فاضلاب محسوب می گردند. همواره ریسک گازگرفتگی را در نظر داشته باشید و تدابیر ایمن سازی را رعایت نمایید.

  1. دور کردن لوازم سنگین

لوازم و تجهیزات سنگین را از لبه چاه دور نگهدارید، مخصوصا زمانی که افرادی در داخل چاه مشغول به کار هستند.

کلام آخر

عدم تخلیه به موقع چاه ها می تواند خطرات جبران ناپذیری را متوجه شما کند. برای جلوگیری از این خطرات بررسی مرتب چاه توسط متخصصین شرکت های تخلیه چاه می تواند موثر باشد.

 


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۰۹ تیر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram