آخرین مقالات

روش های از بین بردن سوسک در خانه و کابینت و روش ها جلوگیری از آن

امروزه افراد زیادی به فکر از بین بردن سوسک کابینت و خانه هستند که برای از بین بردن آنها باید از روش های مطمئنی استفاده کنند. روش های زیادی برای از بین بردن سوسک کابینت و خانه وجود دارد که هر یک از این روش ها مزیت ها بسیاری دارند و به خوبی می توانند سوسک ها از بین ببرند. کابینت های خانه از جمله مهمترین قسمت هایی می باشد که در آشپزخانه قرار دارد و خانم خانه با این قسمت آشپزخانه در طول روز بسیار کار می کند. اگر سوسک توالت و درون کابینت و یا خانه باشد میکروب بسیاری را وارد ظروف و خانه شما می کند و بنابراین شاید شما بیمار شوید.در ادامه مطلب با نحوه از بین بردن سوسک در منزل بیشتر آشنا می شوید تا بتوانیم آرامش را به خانه شما بیاوریم.

نحوه از بین بردن سوسک خانه – چطور سوسک خانه را از بین ببرم

باید به دنبال راهی برای از بین بردن سوسک کابینت و خانه باشید تا آنها را بتوانید به طور کلی از بین ببرید. یکی از مهمترین کارهایی که شما باید انجام دهید این است که همیشه خانه خود را تمیز و مرتب کنید، در غیر این صورت مطمئن باشید که سوسک ها در خانه و کابینت شما پیدا می شوند. بسیاری از خانم هایی که به پاکیزگی اهمیت نمی دهند سوسک منزل های زیادی را در خانه خود مشاهده می کنند. ولی با این وجود برخی از خانم ها به خوبی پاکیزگی را رعایت می کنند ولی باز هم سوسک در کابینت و خانه شان پیدا می شود، این دسته از افراد باید به خوبی با روش های از بین بردن سوسک کابینت و خانه آشنایی داشته باشند که برای آشنایی بیشتر شما آنها را بیان می کنیم.

نحوه از بین بردن سوسک خانه و کابینت
از بین بردن سوسک خانه و کابینت

چند روش برای جلوگیری از ماندگاری سوسک در منزل

چند روش برای جلوگیری از ماندگاری سوسک در منزل

  1. رطوبت خانه را تا حد امکان از بین ببرید.

    سوسک ها تا یک ماه میتوانند گرسنگی را تحمل کنند اما نمیتوانند بیشتر از چند روز تشنگی را تحمل کنند به همین دلیل اولین انتخابشان یک محل مرطوب می باشد.

  2. خانه ای که تمییز نباشد.

    سوسک ها در محیط هایی که چیزی برای خوردن داشته باشند می مانند و در آ«جا تخم ریزی می کنند مانند چربی چسبیده به کابینت بالای گاز آشپزخانه و خورده نان ها و خورده غذاهای ریخته شده در کف آشپزخانه و تمام خانه.پس تا می توانید هموتره خانه را تمییز نگه دارید.

  3. خوراکی ها را به حال خود رها نکنید.

    به حال خود رها کردن خوراکی ها در خانه و ضروف نشسته در سینک ظرف شویی خود یکی از دلایل رشد و نمو این حشره موزی می باشد.

  4. آشپزخانه ای تمیز داشته باشید.

    کف آشپز خانه را هر از گاهی کاملاً با مواد شستشو دهنده تمییز کنید حتما یادتان باشد که دیواره ها را آب نگیرید که سوسک ها برای رشد نیاز شدیدی به آب دارند.

  5. استفاده از کیسه زباله

    حتماَ برای خورده غذای دور ریختنی و زباله های سینک ظرفشویی و زباله های دیگر منزل از کیسه زباله استفاده نمایید و هر شب درب کیسه را گره زده و به بیرون ببرید. سطل زباله منزلتان حتماَ از نوع درب دار باشد.

روش های خانگی از بین بردن سوسک کابینت و خانه :

همانطوری که بین کردیم امروزه افراد زیادی به فکر از بین بردن سوسک کابینت و خانه می باشند که باید برای از بین بردن آنها با روش های مختلف آن آشنایی بیشتری داشته باشید، این روش ها عبارتند از :

بوره و شکر – پودر بوریک اسید


پودر بوریک اسید که در گذشته به عنوان سوسک کش در داروخانه ها فروخته میشد را با مخلوط شکر و آرد قاطی کرده و به دلیل چسبندگی و سفت شدنی که بعد از چند روز دارد حتماَ آن را بر روی دستمال کاغذی بزاریید و همان طور که قبلاَ گفتیم زیر کابینت ، گاز ، گوشه های منزل بگزارید و حتماَ پرنده ای در منزل و خانه خود دارید مراقب باشید

درست کردن ترکیب بوره و شکر یکی از مهمترین روش های از بین بردن سوسک کابینت و خانه می باشد که تاثیر بسیاری در از بین بردن سوسک ها دارد. شکر یکی از موادی می باشد که سوسک ها را فریب می دهد از مخفیگاهشان بیرون بیایند، در این صورت آنها زمانی که ذره ذره از این شکر را بخورند بوره را هم می خورند که این ماده بسیار کشنده می باشد. یکی از مزیت هایی که بوره دارد این است که آسیبی به بدن انسان ها نمی رساند و به همین دلیل از آن به عنوان شوینده استفاده می کنند. دقت داشته باشید این ترکیب را باید جایی بریزید که در دسترس سوسک ها باشد.

تفاله قهوه :


بسیاری از افراد تفاله قهوه را بیرون می ریزند، ولی اگر شما از وجود سوسک در خانه و کابینت خود گلایه دارید بهتر است این تفاله ها را بیرون نریزید. در واقع باید بدانید تفاله قهوه یکی از بهترین روش های از بین بردن سوسک کابینت و خانه می باشد و به خوبی می تواند سوسک ها را از بین ببرد. در خانه و یا کابینت شما اگر درزی وجود دارد باید به آن دسترسی داشته باشید و مقداری از این تفاله قهوه را درون آن بریزید. تفاله قهوه از ورود سوسک ها جلوگیری می کند و نمی گذارد آنها وارد خانه شما شوند.

از بین بردن سوسک خانه و کابینت
نحوه از بین بردن سوسک خانه و کابینت

خاک دیاتومه :

یکی دیگر از روش های از بین بردن سوسک کابینت و خانه که روش طبیعی و بسیار خوبی می باشد خاک دیاتومه است. این ماده یکی از ویژگی هایی اصلی که دارد این است که قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل از آن در پودرهای پاک کننده استفاده می کنند. خطر این ماده برای حیوانات خانگی و انسان ها بسیار کم است ولی به خوبی می تواند سوسک ها را از بین ببرد.

دقت داشته باشید که اگر می خواهید از این خاک برای از بین بردن سوسک در منزل استفاده کنید باید روی برچسب آن خوراکی درج شده باشد تا برای شما و یا حیواناتی خانگی که در خانه دارید ضرر نداشته باشد. شما باید این خاک را در لابلای درز هایی که در خانه و کابینت وجود دارد بریزید تا از ورود سوسک ها جلوگیری کند، دقت داشته باشید اگر این خاک با رطوبت تماس داشته باشد کارایی خود را از دست می دهد.

استفاده از طعمه های سوسک کش

طعمه های سوسک کش این طعمه ها با مواد غذایی که سوسک ها میخورند ادغام شده و می توانید از عطاری ها بگیرید این نوع طعمه ها را به جاهایی که فکر می کنید سوسک ها در منزل رفت و آمد دارند بریزید مانند:گوشه های خانه ، ورودی منزل ، زیر پنجره ها ، زیر کابینت ها و… سوسک ها بعد از خوردن این سم از بین می روند و مقداری هم به محل تجمعشان می برند و دیگر سوسک ها نیز از بین می برند.اما این راهکار احتمال بازگشت سوسک ها دوباره وجود دارد زیر تخم های آنها که ممکن است در سوسوک مرده وجود داشته باشد باز شوند و شما دوباره با این مشکل روبه رو شوید.پس این روش را آنقدر ادامه دهید تا نابود شوند.

استفاده از حشره کش شیمیایی یا دست ساز

حشره کش طبیعی آب و صابون می باشد محلولی از آب و صابون را درست کنید وآن را درون آب پاش بریزید و هر جا سوسک دیدید بر روی آن بپاشید این کار صد در صد نمی باشد و باید بدانید سوسک ها در منزل کجا قرار دارد.پس از خشک شدن محلول بر روی بدن سوسک صابون باعث خفگی می شود اما این را بدانید این کار تخم درون بدن سوسک را نابود نمی کند.

استفاده از سوسک کش ها و آفت کش ها برای از بین بردن سوسک ها و تخم های آنها بسیار مفید است و پیشنهاد می شود تا یک رو صبح خانه را تخلیه کرده و از این آفت کش ها استفاده نمایید و بوی آن تا بعد از ظهر از بین می رود و افراد حساس هم دیگر آن را حس نمی کنند.فقط نوزادان و افراد حساس و پرندکان را در موقع سم پاشی از محل دور نمایید.

استفاده از چسب سوسک – تله سوسک

این نوع چسب سوسک کش را در محل رفت آمد سوسک ها قرار دهید تا بتوانید سوسک هایی که از لانه خارج شده اند را به تله بندازید و البته برای دیگر حشرات مانند عنکبوت ها و مورچه ها و دیگر حشراتی که گذر می کنند نیز موثر است.

جلوگیری از ورود و بازگشت دوباره سوسک منزل و کابینت

آشغال ها و زباله ها را از محیط منزل دور کنید و مرتب سینک ظرف شویی تمییز نگه دارید و زباله ها را به درون کیسه زباله ریخته و درب آن را محکم ببندید.و تامیتوانید از محل زندگی خود دور نگه دارید.

منافذ و سوراخ ها و ترکهای خانه

منافذ و ترک ها محل مناسب برای رشد سوسک هستند و تامی توانید این محل ها را کیپ کرده و ببندید.

استفاده از تله چسبی حشرات و سوسک

برای خانه هایی که سوسک ندارند و در طول سال سوسک ها 1 یا 2 بار دیده می شوند پیشنهاد می شود از تله چسبی حشرات استفاده کنند تا سوسک ها را به دام بندازد.یکی از دلایل سوسک دار شدن خانه ها همین ورود سوسک از بیرون و پیدا کردن محلی در خانه برای تخم ریزی می باشد.
این تله ها را در زیر کابینت و گوشه هایی که کودکان به آن دسترسی ندارند و مکان هایی مانند ترک ساختمان و منافذ دیگر بگذارید. حتماَ این مکان ها را با آب نمک تمییز نمایید تا دیکر برای مدتی از شر سوسک ها خلاص شوید.

نابودی سوسک و حشرات از خانه های چوبی

بهترین روش برای از بین بردن سوسک منزل به طور خلاص برای خانه هایی که ستون ها و بدنه چوبی دارند استفاده از آفت کش قوی برای کشتن موریانه و دیگر حشرات می باشد.و سپس بعد از آن استفاده از روغن های جلا برای آن می باشد.اگر منزل مسکونی نیست می توانید برای از بین بردن سوسک منزل از روغن سوخته ماشین نیز برای سقف و بدنه استفاده نمایید.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۰۳ دی ۱۳۹۸
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram