آخرین مقالات

روش نشت یابی لوله آب

نحوه نشت یابی لوله آب

با ما باشید تا روش های نشت یابی لوله آب آموزش دهیم .نشت های که در لوله ها، تجهیزات و اتصالات لوله کشی به وجود میاید. از موارد هستند که موجب ایجاد هزینه های اضافی برای شما میشوند. بعضی از ترکیدگی ها و نشت ها به این دلیل که در داخل دیوار و در زیر زمین هستند‌ پنهان باقی میمانند و چه بسا حتی ممکن است برای سال ها تشخیص داده نشوند. از اینرو هزینه های زیادی را برای اشخاص به وجود میاورند. در چنین زمان های اگر شما خوش شانس باشید میتوانید نشتی های لوله خود را با علائمی همچون خیس شدن سطوح، ترک خوردگی، تغییر رنگ سطوح، باد کردن گچ یا رنگ دیوار چنانچه که لوله ها در کف باشد سبب لق شدن کف پوش و یا اینکه خیس شدن کف و…‌ را شناسایی نمایید. اگر شما تمایل دارید تا با روش نشت یابی لوله آب اطلاعاتی کسب ‌. تا انتهایی این مقاله با ما همراه باشید.

راه های تشخیص نشت لوله آب

راه های تشخیص نشت لوله آب از این قبیل هستند.  برای رفع گرفتگی لوله و لوله بازکنی سریع با ما تماس بگیرد.

نشت یابی به وسیله کنتور آب

از بهترین و ساده ترین روشی است که شما میتوانید به وسیله آن اقدام به پیدا کردن نشت محل لوله ها کنید. زیرا در بیشتر زمان ها نشت های بزرگ و کوچک را میتوان به وسیله کنتور آب تشخیص داد.  از اینرو شما بایستی مراحل زیر را انجام دهید.

○ اطمینان حاصل نمایید که همه ای شیر های آب داخل و بیرون ساختمان بسته میباشد. علاوه بر این بایستی همه ای تجهیزات اتوماتیک همچون ماشین لباسشویی، کولر و … خاموش باشند.

○ اکنون زمان آن رسیده است تا شما رقم کنتور را یادداشت نمایید. سپس به مدت پانزده دقیق صبر کنید و اطمینان حاصل کنید که کسی از آب استفاده نمینماید.

○ پس از طی این زمان بار دیگر رقم کنتور را بار دیگر یادداشت نمایید. سپس با عدد قبلی مقایسه نمایید چنانچه که رقمی که ثبت کرده باشید تغییر کرده باشد. در این صورت این احتمال وجود دارد لوله کشی ساختمان شما نشتی داشته باشد. این روش فقط برای تشخیص نشتی های عمده میباشد. از اینرو در نشتی های کوچک نمیتوان از این روش استفاده نمود چرا که کارایی ندارد.

نشت یابی آب در لوله های توالت

نشت های که در لوله های توالت رخ میدهند در حالت کلی بی صدا و خارج از دید میباشند. که همین مسئله موجب بی توجهی صاحبان خانه به این موضوع میشود. شما به این نکته توجه نمایید که این مسئله در طولانی مدت میتوانند خسارت بسیاری را برای شما به وجود آورد. به منظور پیدا کردن نشت توالت در گام نخست در پوش توالت را بردارید و سپس مکانیزم آبریزش آن را وارسی نمایید. چنانچه که میزان سطح آب بیشتر از سطح لوله سرریز باشد. در این صورت آب به آهستگی درون لوله سرریز نشت خواهد کرد و از زهکش پایین میرود. در چنین زمان های علت نشت میتواند یکی از موارد زیر باشد.

  • شیر پر کننده پوسیده شده است از اینرو نیاز به تعویض دارد.
  • میزان سطح آب بسیار بالا تنظیم شده است.
  • به علت خراب شدن شناور شیر پر کننده را قطع نمینماید.

انتخاب یک متخصص برای تشخیص ترکیدگی لوله آب

چنانچه که شما با مشکل نشتی برخورد کرده اید و خودتان نتوانستید نشتی را تشخیص دهید. از اینرو ما به شما توصیه مینماییم که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در این صورت شما میتوانید در کمترین زمان ممکن نشتی لوله آب را شناسایی کنید و نسبت به برطرف نمودن آن اقدام نمایید تا به این طریق از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

شناسایی نشت یابی لوله آب به وسیله دستگاه

نشتی که در سیستم لوله کشی آب و همچنین فاضلاب رخ میدهد در بیشتر مواقع به صورت چکه و نم زدگی خود را نمایان میکند. همچنین کم بودن فشار آب نیز میتواند از نشانه های نشتی لوله آب باشد. در چنین مواردی شما میتوانید به وسیله استفاده از دستگاه های تصویری، مادون قرمز، آکوستیک اقدام به شناسایی ترکیدگی لوله آب نمایید.

دلایل نشتی لوله آب

از مهم ترین و عمده ترین دلایل نشتی لوله آب میتوان به خوردگی لوله ها اشاره نمود. چنانچه که خاک اطراف لوله های خانه مرطوب و البته آهکی باشد. در این صورت با گذشت زمان لوله ها پوسیده خواهند شد. از اینرو بایستی در هنگام ساخت و ساز به متریال استفاده شده بایستی توجه نمود. دومین عامل که منجر به نشتی لوله آب میگردد میتوان به ایجاد فشار به لوله های آب اشاره نمود. زمانی که شما اقدام به بستن لوله های آب مینمایید نباید فشار زیادی به لوله ها وارد کنید. چرا که موجب میشود محل بستن واشر ها بریده شود. از دیگر دلایل نشتی آب میتوان به انبساط و انقباض لوله های فلزی اشاره نمود. چنانچه که اگر لوله ها از کنار وسایل گرمایشی خانه عبور نمایند. لوله ها به طور پیوسته تغییر حجم میدهند از اینرو احتمال ترکیدگی در آنها افزایش میابد.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram