آخرین مقالات

رفع گرفتگی لوله با سیمان، قیر و مصالح ساختمانی به چه صورت است؟

در این مقاله به بررسی رفع گرفتگی لوله با سیمان، قیر و مصالح ساختمانی می پردازیم. در هر ساختمانی احتمال گرفتگی لوله های فاضلاب وجود دارد و ممکن است این موضوع برای ساکنین ساختمان چالش برانگیز باشد. گرفتگی لوله های فاضلاب می تواند بر اثر عوامل مختلفی از قبیل چربی و اشیاء، مو و خاک وشن، مصالح ساختمانی و … ایجاد گردد. در بین همه این موارد گرفتگی که بر اثر مصالح ساختمانی به وجود آمده باشد بدترین و سخت ترین نوع آنها است که برای رفع آن لازم است از قویترین و بهترین روش استفاده نمود. متخصصین این حرفه تنها یک روش برای رفع این نوع گرفتگی پیشنهاد می کنند و آن هم استفاده از دستگاه لوله بازکنی است.

آیا گرفتگی حاصل از مصالح ساختمانی قابل رفع شدن است؟

در اکثر مواقع این نوع از گرفتگی ها را می توان رفع نمود. البته هر چند کار دشواری است، غالبا قابل رفع هستند. در صورتی که این مواد سفت شده باشند دیگر نمی توان کاری کرد و نیاز به تعویض لوله ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

در صورت گرفتگی لوله فاضلاب با مصالح ساختمانی چگونه آن را رفع نماییم؟

ممکن است در زمان ساخت ساختمان و یا نوسازی آن و یا حتی در زمان تعمیرات جزئی به دلیل بی دقتی، لوله های فاضلاب بر اثر تجمع مصالح ساختمانی دچار گرفتگی شود. در این مواقع دانستن نوع مصالحی که باعث گرفتگی شده است می تواند به شما در مورد اطلاع از قدرت چسبندگی مواد و اینکه با چه موادی می توان حلالی برای آن تهیه نمود راهنمایی کند.

چگونه گرفتگی لوله فاضلاب را که دلیل آن سیمان است را رفع نماییم؟

برای این نوع از گرفتگی تنها استفاده از دستگاه فنر برقی می تواند چاره ساز باشد. این دستگاه به سیستم لوله کشی فاضلاب صدمه ای وارد نمی کند و می تواند با حداقل خرابی سیمان گیر کرده را از مجرای لوله های فاضلاب خارج نماید. البته در صورتی که زود متوجه وارد شدن سیمان به داخل چاه شده باشید، می توانید با استفاده از آب فراوان سیمان داخل لوله ها را شسته و چسبندگی آن را از بین ببرد.

چگونه گرفتگی لوله فاضلاب را که دلیل آن سیمان سفید است را رفع نماییم؟

سیمان سفید هم می تواند از مصالح دیگری باشد که در صورت راهیابی به مسیر لوله فاضلاب موجب گرفتگی آن شود. مصالح ساختمانی به دلیل اینکه با قرار گرفتن در معرض آب و مایعات سفت و سخت می شوند، گرفتگی شدیدی را به وجود می آورند. دوغاب و سیمان سفید برای تعمیر و بازسازی حمام و سرویس بهداشتی به کار می رود. استفاده از محلول هایی که بتوانند سیمان را حل کرده و باعث نرم شدن آن شود می تواند در این خصوص مناسب باشد. در مواقعی که سیمان خیلی سفت شده باشد چاره ای به جز تعویض لوله ها ندارید.

چگونه گرفتگی لوله فاضلاب را که بر اثر قیر ایجاد شده را رفع نماییم؟

قیر به دلیل خاصیت چسبندگی که دارد به محض ورود به لوله فاضلاب به دیواره های لوله می چسبد و کم کم قطر آن را کاهش می دهد. خوشبختانه گرفتگی با قیر برخلاف گرفتگی با سیمان می تواند رفع گردد. استفاده از موادی از قبیل نفت، بنزین و گازوئیل می تواند به عنوان حلال قیر محسوب گردد و گرفتگی را رفع کند. البته نفت و گازوئیل به دلیل این که می توانند در حجم بیشتری استفاده شوند، نسبت به بنزین ارجحیت دارند.

چگونه گرفتگی لوله فاضلابی را که بر اثر ورود گچ به آن صورت گرفته را رفع نماییم؟

استفاده از گچ در بنایی بسیار رایج است. ممکن است در اثر بی احتیاطی کارگران گچ به داخل فاضلاب نفوذ کرده و موجب گرفتگی لوله فاضلاب گردد. برای رفع این مشکل می توانید از پمپ هوا استفاده کنید تا ذرات گیر کرده گچ به سمت بیرون هدایت شود. گچ نمی تواند چسبندگی زیادی به لوله فاضلاب ایجاد کند به همین دلیل وقتی هوا با فشار وارد لوله فاضلاب شود، گرفتگی فاضلاب رفع می گردد. استفاده از محلول های بازکننده و دستگاه فنر برقی هم می تواند کمک کند.

جمع بندی

طی مراحل ساخت و بازسازی ساختمان ممکن است مصالح ساختمانی که مورد استفاده قرار می گیرد در اثر بی توجهی و بی دقتی وارد فاضلاب گردد. به عنوان مثال در موقع کاشی کاری و یا قرار دادن سرامیک در آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی ممکن است مقداری از مصالح به داخل فاضلاب راه یافته و مجرای لوله را تنگ تر نماید. با استفاده از روشهایی که در این مقاله عنوان شد، می توانید برای رفع این گرفتگی ها اقدام نمایید.

 

 


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۲۲ تیر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram