آخرین مقالات

خطرات ریختن اسید در چاه فاضلاب

باز کردن گرفتگی لوله با اسید

گرفتگی لوله‌ها در ساختمان امری رایج است و به همین دلیل نیز بسیاری از افراد اقدام به ریختن اسید به داخل فاضلاب می‌کنند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد خطرات ریختن اسید در چاه فاضلاب صحبت کنیم و روش‌های جایگزینی را برای حل این مشکل به شما پیشنهاد کنیم. در ادامه مطلب ( خطرات ریختن اسید در چاه فاضلاب ) با ما همراه باشید.

توجه کنید به هیچ عنوان نباید در چاه فاضلاب اسید بریزید، این کار شاید در ابتدا مشکل شما را حل کند و اما در طولانی مدت می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای شما داشته باشد. برای حل مشکلات گرفتگی چاه فاضلاب می‌توانید از شرکت‌های مرتبط در این زمینه کمک بگیرید. در ادامه برخی از این خطرات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ریختن اسید در لوله های فاضلاب
ریختن اسید در لوله های فاضلاب

لوله بازکنی با اسید

اسید می‌تواند سبب آسیب به لوله‌های فاضلاب شود

استفاده از محلول‌های شیمیایی ارزان قیمت و به کارگیری آن‌ها برای باز کردن چاه فاضلاب می‌تواند سبب آسیب به لوله‌های فاضلاب شود. همه محلول‌های اسیدی حاوی ماده ای به نام هیدروکلریک هستند که نوعی ماده خورنده است و می‌تواند علاوه بر بازکردن لوله‌های فاضلاب سبب پوسیدن شدن،خراب شدن و یا نابودی لوله‌های فاضلاب خواهد شد.

هربار استفاده از اسید می‌تواند سبب آسیب به لوله‌های فاضلاب شود و پس از مدتی نیاز خواهید داشت تا به صورت کلی لوله‌کشی ساختمان خود را تعویض و یا بازسازی کنید.‌ این تعمیرات نیز می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را برای شما داشته باشد.

اسیدهای لوله بازکنی سمی هستند

هنگامی که محلول اسیدی را داخل لوله‌های فاضلاب می ریزید، سبب انتشار گازی سمی می‌شود که بسیار خطرناک است. تنفس این گازها می‌تواند برای شما مضرات بسیار زیادی داشته باشد. به همین دلیل باید حتی‌المکان از انجام این کار خودداری کنید.

محلول‌های اسیدی می‌تواند تا حد زیادی روی پوست، چشم و بینی اثرات مخربی بگذارد. این محلول‌ها اثرات جبران ناپذیری را روی محیط زیست خواهند داشت.

به صورت صددرصد نمی‌تواند سبب بازشدن لوله‌های فاضلاب شود

اگر می‌خواهید برای رفع گرفتگی لوله‌های فاضلاب از محلول‌های اسیدی استفاده کنید، باید بدانید که استفاده از آن‌ها شاید نتواند مشکل شما را به کلی حل کند.شاید اندکی بعد از زمانی که از محلول‌های اسیدی استفاده می‌کنید، گرفتگی لوله برطرف شود و اما این مشکل به صورت کلی حل نخواهد شد زیرا این محلول قدرت پاکسازی کلی لوله‌ها را ندارد. بیشترین مشکلی که سبب گرفتگی لوله های فاضلاب می‌شود، رسوب گرفتن جداره این دیواره‌ها است، که محلول‌های اسیدی توان حل این مشکل را ندارد.

باز کردن گرفتگی لوله با اسید
باز کردن گرفتگی لوله با اسید

توجه کنید اگر به دنبال خرید اسیدهای لوله بازکنی ارزان قیمتی هستید، باید بدانید که استفاده بیش از اندازه از این محلول ها می‌تواند تا حد بسیار زیادی سبب خوردگی لوله‌های فاضلاب شود. این مسئله به مرور زمان می‌تواند هزینه‌های سنگینی را برای شما به بار آورد و در نهایت نیز مجبور خواهید شد لوله کشی کل ساختمان را تعویض کنید.

اگر مجبور به ریختن اسید در فاضلاب شدید، توجه کنید که باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  1. هنگامی که اسید را در چاه فاضلاب می‌ریزید، حتما برای بینی و چشم‌هایتان از ماسک‌های مناسبی استفاده کنید، این مسئله سبب می‌شود تا گازهای سمی با شما برخورد نداشته و بدین ترتیب دچار آسیب‌های احتمالی در این زمینه نخواهید شد.
  2. اگر به صورت اتفاقی این محلول‌های اسیدی با چشم و یا سایر قسمت‌های بدن شما برخورد داشتند، بهتر است ده الی پانزده دقیقه محل موردنظر را با کمک آب سرد بشویید.
  3. هنگام خرید محلول اسیدی در انتخاب نوع آن دقت لازم را داشته باشید، بعضی از اسیدها مخصوص از بین بردن لکه‌های چربی و غذا هستند. به همین دلیل می‌توان در بیشتر مواقع از آن‌ها برای بازکردن چاه آشپزخانه استفاده کرد. برخی دیگر نیز به عنوان حلال مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، که مخصوص باز کردن فاضلاب حمام است.
  4. دقت کنید اگر می‌دانید که گرفتگی لوله‌های فاضلاب به دلیل گیر کردن جسمی سخت در لوله فاضلاب است، بهتر است از هیچ محلول اسیدی در این زمینه کمک نگیرید زیرا هیچ کدام از این محلول‌ها نمی‌توانند اجسام سخت را در خود حل کنند. برای باز کردن لوله فاضلاب بهتر است به سراغ روش‌های دیگری نظیر فنرزنی بروید.
  5. درصورت استفاده از محلول لوله بازکنی بهتر است بر اساس دستور روی بطری عمل کنید، این موضوع می‌تواند برای رسیدن به نتیجه دلخواه به شما کمک بسیار زیادی کند.
  6. محلول‌های اسیدی معمولا بسیار غلیظ هستند، به همین دلیل لازم است هنگام استفاده کردن از آن این محلول را با مقداری آب رقیق کنید.
  7. محلول اسیدی را از دسترس کودکان دور کنید.
  8. اگر قصد استفاده از محلول‌های اسیدی را دارید، بهتر است آن ها را از داروخانه‌ها تهیه کنید. توجه کنید که این محلول ها دارای برچسب‌های معتبری باشند.
  9. هنگامی که این محلول‌ها را داخل چاه فاضلاب ریختید، به کمک هواکش می‌توانید به تهویه محیط کمک کنید.

انتخاب جایگزینی برای اسید

اگر با مشکل گرفتگی لوله‌های فاضلاب در منزل خود روبه رو هستید، توجه کنید که برای حل این مشکل از لوله بازکن‌های غیر شیمیایی استفاده کنید. برای این کار نیز می‌توانید با شرکت‌های لوله بازکنی در این زمینه تماس بگیرید.

البته بسیاری از شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند نیز برای راحتی کار خود در ابتدا از محلول های شیمیایی استفاده می‌کنند. ممکن است با کمک این محلول‌ها گرفتگی به کلی حل شود و اما سوراخ و منافذ بسیار زیادی را در لوله‌ها ایجاد خواهد کرد. این مشکل می‌تواند بعدها هزینه‌های سنگین‌تری را برای شما به همراه داشته باشد.

هنگام تماس با مراکز لوله بازکنی بهتر است، توصیه کنید به جای اسید از جایگزین‌های دیگری استفاده شود. برخی از این جایگزین‌ها را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  1. استفاده از تلمبه پلاستیکی
  2. استفاده از محلول لوله بازکنی خانگی که می‌توانید با ترکیب سرکه سفید،جوش شیرین و نوشابه گازدار تهیه کنید.
  3. استفاده از فنرهای لوله بازکن دستی
  4. اگر خودتان با کمک هیچ یک از این موارد نتوانستید، کاری از پیش ببرید بهتر است با یکی از شرکت‌های لوله بازکنی معتبر در این زمینه تماس بگیرید.

در این مطلب به بررسی خطرات ریختن اسید در فاضلاب صحبت کردیم و شما نیز با مطالعه خطرات ریختن اسید در چاه فاضلاب متوجه شدید، که ریختن محلول های اسیدی در لوله ‎های فاضلاب نه تنها نمی تواند موجب بازشدن این لوله ها شود بلکه خطرات جیران ناپذیری را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. به همین دلیل نیز حتی الامکان بهتر است از این اسیدها استفاده نکنید، و از جایگزین‌هایی که برای آن معرفی شد.


ثبت دیدگاه شما

guest

1 دیدگاه
قدیمی ها
تازه ها بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضافعله گری
رضافعله گری
1 year ago

ماریختیم اماخودمون سردرگرفتیم



تاریخ ارسال : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram