آخرین مقالات

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه را می توان از روش های مطمئن و مناسب دانست. در صورتی که نشتی آب لوله بر اثر ترکیدگی لوله ها رخ داده باشد برای جلوگیری از آسیب های جدی و جبران ناپذیر لازم است هر چه سریع تر نسبت به رفع مشکل اقدام نمود.

چگونه می توان ترکیدگی لوله را تشخیص داد؟

برای این کار لازم است با شرکت هایی که در زمینه لوله بازکنی فعالیت دارند تماس بگیرید. این کار با استفاده از دستگاه ها و ابزار پیشرفته انجام می گیرد که البته تجربه افراد هم بی تاثیر نخواهد بود. در صورتی که تشخیص اشتباه داده شود می تواند به بنا خسارت وارد کند. بعد تعیین محل نشتی باید آن را رفع نموده و محل را از نظر کارهای بنایی هم ترمیم نمود.

نشانه های ترکیدگی لوله

به دلیل استفاده از لوله های آهنی در بناهای قدیمی، این لوله ها به مرور زمان پوسیده شده و موجب نشت آب به اطراف می شود. در این حالت ایجاد رطوبت و نم، طبله شدن دیوار و یا سقف بنا و حتی چکه کردن آب می تواند نشانه هایی باشند که تشخیص نشتی را ممکن نمایند. اما همیشه چنین نیست و ممکن است نشتی در محل هایی باشد که نتواند علامتی را بروز دهد. نشتی در زیرزمین و یا حیاط خانه می توانند از این موارد باشند که به سادگی قابل تشخیص نیستند. در این مواقع افزایش هزینه آب مصرفی می تواند نکته مهمی باشد. اگر مبلغ درج شده در قبض آب برای مصرف شما عادی نیست پس حتما آب بر اثر نشتی آب به هدر می رود.

علل ترکیدگی لوله ها و نشت آب

علل متعددی می توانند موجب ترکیدگی لوله ها شوند که برخی از آنها عبارتند از: جنس لوله، نحوه لوله کشی اشتباه، فشار آب در سیستم لوله کشی. در ادامه به صورت تخصصی تر به علت ترکیدگی می پردازیم:

  1. ایجاد گرفتگی در لوله : ممکن است در داخل لوله ها گرفتگی ایجاد گردد که اگر به موقع تشخیص داده نشده و رفع نگردد می تواند موجب ترکیدگی لوله ها شود.
  2. عمر مفید لوله ها : در سیستم لوله کشی ساختمان ها معمولا برای لوله ها عمر مفیدی به اندازه 35 سال در نظر می گیرند. البته این موضوع به جنس لوله ها هم بستگی دارد. به عبارتی با استفاده از لوله های باکیفیت و لوله کشی صحیح و استاندارد، می توان عمر مفید لوله ها را افزایش داد.
  3. رفع گرفتگی لوله ها با ابزار نامناسب : در صورتی که برای رفع گرفتگی لوله ها لوازم نامناسبی را به کار ببرید ممکن است با آسیب به لوله ها باعث نشت آب شوید.

برای لوله کشی ساختمان استفاده از کدام لوله ها را مناسب می دانید؟

در سال های قبل برای فاضلاب از لوله هایی استفاده می شد که دارای روکشی از گالوانیزه بودند. این موضوع می توانست با جلوگیری از واکنش شیمیایی در لوله ها از ایجاد پوسیدگی زود هنگام در آنها ممانعت کند.

استفاده از لوله های مسی و بعد از آن لوله های آهنی می تواند برای سیستم لوله کشی بنا بهترین شیوه باشد. استفاده از این سیستم لوله کشی از رشد موجودات تک سلولی جلوگیری کرده و به این وسیله دوام لوله ها نیز بالا می رود. البته در این روش هزینه لوله کشی نسبت به روش های دیگر بالا است.

دستگاه تشخیص ترکیدگی

برای تشخیص ترکیدگی لوله ها دستگاه های متعددی در بازار وجود دارد. به عنوان مثال دستگاه مادون قرمز، دستگاه آکوستیک و دستگاه تصویری از جمله این دستگاه ها محسوب می شوند. در بین انواع مختلف، دستگاه آکوستیک صوتی می تواند دقیق تر عمل کند و به همین دلیل هم کارایی بیشتری دارد.

دستگاه آکوستیک صوتی چگونه کار می کند؟

اساس کار دستگاه آکوستیک صوتی بر امواج صوتی قرار داده شده است به عبارتی این دستگاه به صورت مافوق صوت کار می کند. نمونه اصلی این دستگاه ساخت کشور ژاپن است ولی با این حال دارای نمونه های ایرانی هم می باشد. در صورت بروز نشتی در لوله ها فشار 4 بار در آنها ایجاد می گردد و در محل نشت آب، صدا تولید خواهد شد. این دستگاه با قدرت تشخیص این صدا می تواند محل نشتی را تعیین نماید. محدوده کارایی این دستگاه تا عمق 2 متری در زیرزمین است که برای عمق هایی بیش از این مقدار استفاده از دستگاه تصویری توصیه می گردد.


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۱۴ تیر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram