آخرین مقالات

انواع خمیر اپوکسی برای رفع نشتی لوله ها و مخازن قسمت اول

انواع خمیر اپوکسی برای رفع نشتی لوله ها و مخازن

قسمت اول

بروز هر گونه عیب در دیوارهای نازک به دلایل مختلف مشکلاتی از قبیل خوردگی لوله ها، ساییدگی و یا صدمات مکانیکی را به وجود می آورد. در صورتی که این مشکلات به موقع رفع نشوند، امکان دارد سلامت تاسیسات و تجهیزات ساختمان به خطر بیفتد و ایمنی آنها زیر سوال برود. بهتر است در چنین مواقعی استحکام این تجهیزات را سریعا با تدابیری تقویت نمود.

وب سایت رسمی لوله بازکنی در تهران

خمیر اپوکسی

در صورت ایجاد نشتی در مخازن و لوله های صنعتی در بیشتر اوقات از خمیرهای اپوکسی استفاده می شود. خمیرهای اپوکسی از انواع مختلفی برخوردار هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  1. خمیر اپوکسی برای فلز صنعتی و یا شبه فلز

در تعمیراتی که مربوط به نشت لوله های فولادی باشند می توان از این نوع خمیر آپوکسی استفاده کرد. این خمیر از نظر شیمیایی خالص است و در ترکیب آن از حلال استفاده نشده است. کاربرد اصلی این خمیر در پر نمودن و یا تقویت سطوح فلزی و تعمیر آنها عنوان شده است. شما می توانید برای این خمیر از سمباده صاف استفاده کنید و یا از امکان سوراخ نمودن آن برخوردار هستید. خمیر اپوکسی به لحاظ سفتی و سختی و البته چسبندگی می تواند با فولاد برابری کند.

  1. خمیر اپوکسی برای فلز سوپرگرید

این خمیر اپوکسی حاوی سیلیکن و کاربید تنگستن است. کاربرد اصلی این نوع خمیر در تعمیر قطعات دندانه دار، مرمت خار لوله، بلوک های موتور، پمپ، میله های هیدرولیکی رابط، محفظه یاتاقان، مرمت ورقه های لوله ای، بازسازی پوشش آرماتور، دریچه ها و پیشرانه ها می باشد. به دلیل مقاومت بالای این خمیر در مقابل گرما که تا 375 درجه فارنهایت عنوان شده است، می تواند در مرمت فلزات بهترین گزینه محسوب گردد.

  1. اپوکسی مختص تعمیر مخزن

تعمیر جوشکاری ها، ترک خوردگی، اتصالات جوشی، حدیده کاری های لوله، سوراخ ها و مرمت سطح خارجی و داخلی مخزن هایی که آسیب دیده باشند از مواردی هستند که می توان برای آنها از این خمیر استفاده نمود. خمیر اپوکسی از قدرت چسبندگی با فولاد کربن، بتن، فولاد ضدزنگ و آلومینیوم برخوردار می باشد. این نوع خمیر اپوکسی می تواند در مقابل مواد سوزآور، اسیدها و حلال مقاومت شیمیایی مناسبی از خود نشان دهد.

  1. خمیر اپوکسی CERALOY 493

این خمیر را می توان به عنوان محصولی اختصاصی محسوب نمود که برای تهیه آن سرامیک و آلومینیوم به خمیر اضافه می گردد. این نوع خمیر به منظور درزگیری و پر نمودن لوازم مختلفی که مختص کنترل مایعات است استفاده می شود. از کاربری های دیگر این خمیر می توان به مواردی از قبیل بازسازی دریچه، والوت های پمپ، بازسازی پیشرانه های پمپ، تعمیر صفحات لوله ای، دیواره های پوسیده پمپ ها، محفظه فن، صفحات مکنده، تعمیر شیر و فلکه اصلی، زانویی ها، مرمت ناودانی ها و … اشاره نمود.

  1. خمیر اپوکسی CERALOY 403

خمیر اپوکسی CERALOY 403 دارای دو جزء ترکیبی آلیاژ میکرو سرامیک و پوششی از اپوکسی تشکیل شده است. از ویژگی های بارز به کار رفته در این خمیر می توان به مواردی همچون براقیت، نرمی و مقاومت در مقابل اصطکاک اشاره کرد که به همین دلیل می تواند با ایجاد پوششی از ساییدگی، تلاطم و سوراخ شدگی لوله ها ممانعت کند.

  1. خمیر اپوکسی مختص تعمیر دستگاه پارت واشر

به صورت تخصصی می توان از این خمیر برای استیل، کربن و سرامیکی استفاده کرد. در سطوحی که به حالت سربالایی و عمودی باشند می توان از این نوع خمیر که به دو حالت مایع و خمیری در دسترس است استفاده نمود.

  1. خمیر اپوکسی 277 مختص تعمیر میله ستون

این نوع از خمیر اپوکسی را می توان زیر گروه فلز سوپرگرید محسوب نمود که به منظور تعمیرات میله ستون مراحل تنظیم و فرمول سازی آن انجام گرفته است. به دلیل این که برای تهیه آن از هیچ حلالی استفاده نشده است، امکان تاب دادن در آن به صورت کامل وجود دارد. این ویژگی باعث شده است که این خمیر برای هر نوع سوراخ شدگی، ساییدگی، دندانه شدن و هر آسیب دیگری که به میله ستون وارد شود، مناسب باشد. از قابلیت های دیگر این نوع خمیر اپوکسی می توان به چکش خواری، قدرت چسبندگی بالا و مقاوم در مقابل حرارت، ساییدگی و مواد شیمیایی که بیشتر از 17000psi باشند، اشاره نمود.

 


ثبت دیدگاه شما

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments


تاریخ ارسال : ۰۲ تیر ۱۴۰۰
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram