آخرین مقالات

تخلیه فاضلاب سپتیک چیست ؟ – تخلیه لجن سپتیک تانک و لایروبی سپتیک چه تاثیری دارد؟

منظور از سپتیک نوعی از تانکرهای جمع آوری فاضلاب است که در شبکه فاضلاب امروزی مورد استفاده قرار می گیرد. این بخش بعد از مدتی پر می شود و به همین دلیل نیز نیاز به تخلیه و لایروبی پیدا می کند. تخلیه لجن و لایروبی سپتیک را می توانید به شرکت های تخلیه چاه بسپارید . در ادامه بیشتر درباره لایروبی سپتیک و تخلیه آن و استفاده از آن به جای چاه بحث می کنیم. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید در ادامه با ما همراه باشید.

تخلیه سپتیک تانک
تخلیه سپتیک تانک

جایگزین سپتیک تانک و چاه فاضلاب

دقت کنید همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم سپتیک نوعی از تانکرهای جمع آوری فاضلاب است که امروزه بیشتر از آن به جای چاه فاضلاب استفاده می شود. به این بخش گند انبار نیز گفته می شود که فواید بیشتری را نسبت به چاه فاضلاب دارد. سپتیک تانک  برای محیط زیست ضرری ندارد با وجود این که با استفاده از چاه فاضلاب امکان آلوده کردن آب های زیرزمینی وجود دارد. البته باید در مدت زمان معینی برای تخلیه آن اقدامات لازم را نیز انجام دهید.

البته برخی دیگر از سپتیک ها نیز به صورت خودکار فاضلاب ورودی خود را تخلیه می کند، و آب تمیز از ان خارج می شود. شما می توانید با خرید این نوع سپتیک ها تنها هر چند سال یکبار برای لایروبی سپتیک تانک و تخلیه آن اقدامات لازم را انجام دهید. البته بیشتر از سپتیک برای محیط هایی استفاده می شود، که به شبکه فاضلاب دسترسی ندارند.

از سپتیک تانک می توان برای ذخیره سازی فاضلاب انسانی نیز استفاده کرد، بدین ترتیب به طبیعت نیز ضرری وارد نمی شود و در نهایت نیز می توان از آب تصفیه شده آن نیز استفاده کرد. طراحی سپتیک به گونه ای است که فاضلاب و آب در آن به صورت جداگانه قرار می گیرد. فاضلاب باقی مانده در این سپتیک تخلیه می شود و اما آب تصفیه شده آن وارد طبیعت می شود.

لزوم لایروبی سپتیک تانک

اگر می خواهید از سپتیک به عنوان چاه فاضلاب استفاده کنید، باید بدانید بعداز مدتی سپتیک نیز پر می شود. جداره سپتیک جرم و فاضلاب بسیار زیادی می گیرد، که لازم است بعداز مدتی دوباره برای لایروبی سپتیک اقدام کرد. دقت کنید درصورت این که برای لایروبی سپتیک اقدام نکنید، این دستگاه دیگر کارایی ابتدایی خود را نخواهد داشت و قابل استفاده نخواهد بود. دقت کنید سپتیک حکم همان چاه فاضلاب را دارد که لازم است هر چند وقت یکبار برای تخلیه و لایروبی آن اقدام کنید. شما می توانید این کار را به یکی از شرکت های تخلیه چاه بسپارید.

تخلیه سپتیک تانک
تخلیه سپتیک تانک

نکات مهم برای تخلیه سپتیک

سپتیک تانک علاوه براین که نوعی مخزن ذخیره فاضلاب محسوب می شود، می تواند به تصفیه فاضلاب نیز کمک کند. شما می توانید این محصول را در انواع حجم های متفاوت تهیه کنید. زمان تخلیه سِپتیک بین یک تا پنج سال متغیر خواهد بود. البته دقت کنید برای تَخلیه باید تمامی اصول مرتبط با آن نیز به خوبی رعایت شود تا این دستگاه بتواند عملکرد ابتدایی خود را حفظ کند.

برای تَخلیه سپتیک ابتدا میزان لجن موجود در کف برآورد می شود، درصورت این که میزان لجن حدود یک سوم مخزن باشد باید برای تخلیه آن اقدام کرد. پساب حاصل از این دستگاه نیز باید وارد چاه های جذبی شود. شما می توانید تمامی این خدمات را از شرکت های تَخلیه چاه بخواهید تا در کمترین زمان برای تخلیه سپتیک اقدام کنند.

برای مشخص کردن زمان تخلیه چاه نیز لازم است فاکتورهای بسیار زیادی را درنظر بگیرید. دقت کنید هرچه فاضلاب بیشتری وارد مخزن شود، لازم است زودتر برای تخلیه آن اقدام شود. ریختن مواد اضافی و غیرقابل تجزیه به داخل سِپتیک باعث پر شدن زودهنگام سِپتیک خواهد شد. برای بررسی زمان تخلیه نیاز است میزان لجن ته نشین شده در کف مخزن را برآورد کنید.

همه چیز درباره لایروبی سپتیک

دقت کنید برای این که کار لایروبی سپتیک آغاز شود، لازم است توسط پمپ های مکنده تمامی فاضلاب موجود به کلی تخلیه شود. سپس فرد متخصصی در این زمینه وارد سِپتیک می شود. وی با کمک ابزارهای مخصوص شروع به تراشیدن بخش های جانبی چاه می کند. با این کار تمامی مواد جذب شده در بدنه چاه فاضلاب از بین خواهد رفت و سِپتیک قدرت جذب بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت. بدین ترتیب بعدها سِپتیک در مدت زمان بیشتری پر خواهد شد.

مخزن داخلی سپتیک نوعی محفظه ضدآب است که از مواد مختلفی نظیر بتن، پلاستیک و یا فایبرگلس ساخته می شود. به صورت کلی سپتیک به نوعی از باکتری های بی هوازی گفته می شود که سبب تخمیر زباله های داخل مخزن می شود.

دقت کنید اگر پس از تخلیه سپتیک تانک مواد زائد داخل چاه به خوبی تخلیه نشود و این موضوع باعث زود پرشدن سِپتیک تانک می شود. همین موضوع فضای داخلی سِپتیک را کمتر می کند، و بدین ترتیب حجم فاضلاب کمتری وارد این بخش می شود.

لایروبی سپتیک تصفیه خانه فاضلاب
لایروبی لجن تصفیه خانه

لایروبی و تخلیه سپتیک به کمک شرکت های تخلیه چاه

امروزه استفاده از ابزارهای سپتیک گسترش بسیار زیادی پیداکرده است،ازجمله این موارد می توان به سپتیک تانک، لجن گیر، آشغال گیر و … اشاره کرد. برای تَخلیه و لایروبی سِپتیک می توان از یک و یا چند نفر در این زمینه کمک گرفت. شما می توانید تمامی این خدمات را از شرکت های نصاب سِپتیک نیز بگیرید. تمامی این شرکت ها به کمک ابزارهای مخصوصی این کار را در کمترین زمان انجام می دهند. برای تَخلیه می توان از انواع پمپ های تخلیه چاه مانند کف کش ، پمپ مکنده و … استفاده کرد.

سپتیک تانک بهترین جایگزین برای چاه فاضلاب است و آسیب بسیار کمی را برای محیط زیست دارد. شما با استفاده از سِپتیک می توانید بسیاری از مشکلات تخلیه چاه  را نیز از بین ببرید. دقت داشته باشید با لایروبی سپتیک، می توانید فضای بیشتری را به فاضلاب اختصاص دهید. البته دقت کنید نکته بسیار مهمی که در این باره وجود دارد، این است که باید بین یک تا پنج سال برای تخلیه و لایروبی سپتیک اقدام کنید. در غیر این صورت سِپتیک کارایی اولیه خود را از دست خواهد داد.

لایروبی سپتیک می تواند در کاهش هزینه های بعدی نیز به شما کمک کند، پس به هیچ عنوان نباید آن را نادیده بگیرید. بدین ترتیب لازم است در زمان معین برای لایروبی اقدام کنید.

در این مطلب درباره لایروبی سپتیک بحث کردیم، شما نیز می توانید با مطالعه مقاله تخلیه چاه اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب کنید.


ثبت دیدگاه شما

guest

4 نظرات
قدیمی ها
تازه ها بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
trackback

[…] تخلیه فاضلاب سپتیک چیست ؟ – تخلیه لجن سپتیک تانک و لا… […]

Hemati
Hemati
3 years ago

تخلیه لجن تصفیه خانه هم انجام میدین

تخلیه چاه
Admin
3 years ago
پاسخ به  Hemati

بله تخلیه لجن فاضلاب تصفیه خانه و همچنین لایروبی لجن های مرده و بی هوازی و حمل لجن فعال دارای باکتری را در سریعترین زمان انجام می دهیم.با کیفیت عالی.

ایمان نوروزی نسب
ایمان نوروزی نسب
11 months ago

سلام . برای خارج کردن فاضلاب زیرزمین به اگو فاضلاب شهری چه پیشنهادی دارید



تاریخ ارسال : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
درباره ما

مشکلات فنی و خدماتی خود را به ما بسپارید. خدمات لوله باز کنی , تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب , حفر چاه ارت , حفر شمع ساختمان ,کفتراشی چاه فاضلاب , تخلیه منهول , تخلیه سپتیک , لایروبی , بازسازی چاه فاضلاب , تبدیل چاه کهنه فاضلاب به چاه نو(تازه) , تخلیه فاضلاب تصفیه خانه , کول گذاری , لوله کشی فاضلاب و اتصال به اگو ( فاضلاب شهری ) زهکشی گود برداری شده مجموعه ما بعنوان همراه همیشگی شما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان بصورت تلفنی و حضوری در زمینه تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، حفر و تعمیر چاه ، لایروبی چاه ، رفع نم و رطوبت ، تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی و تعویض کف سرویس بهداشتی و همچنین عقد قرارداد با مشتریان از جمله صاحبان کارخانجات ، سازمان ها ، برج ها و ساختمان های آپارتمانی و ویلایی جهت برطرف کردن مشکل در کلیه مناطق تهران وکرج و حومه می باشد .

راه های ارتباطی

telegram
telegram